Intrebare: Firma are 2 asociati, ambii cu 50% actiuni, in iunie 2019 ridica dividende de 76.000 lei din care aferente anului 2017 - 40000 lei si 36.000 lei aferente anului 2018, intrebarea este: depun declaratia unica cu termen 31 iulie 2019? tinand cont ca se depune decat pentru dividendele aferente anului 2018 adica 36.000 : 2 actionari = 18000/pe actionari , nu depaseste pragul de 24.960 lei. In ...
Noi prevederi care vizeaza aplicarea facilitatilor fiscale in sectorul constructiilor au fost aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2019, act normativ care modifica OUG nr. 114/2018, precum si alte acte normative. Care sunt noutatile introduse de noua Ordonanta 43/2019? Au fost extinse domeniile pentru care angajatorii care desfasoara activitati in sectorul constructiilor beneficiaza ...
Intrebare: Avem un angajat care a primit un certificat de handicap accentuat inregistrat la data de 08.02.2017 cu termen de revizuire in luna 12.2018, valabil 24 de luni.
Pana cand va fi scutit de impozit: pana in luna decembrie inclusiv sau pana in luna februarie inclusiv? Termenul se calculeaza de la data inregistrarii certificatului sau este in functie de termenul de revizuire?
Intrebare: Societatea are un punct de lucru intr-o alta localitate si are 6 salariati dintre care 2 au contractele de munca suspendate ( pt crestere copil) - trebuie declarat punctul de lucru la ANAF si solicitat CUI?
Intrebare: Sunt persoana fizica romana iar in anul 2017 am primit in Italia o indemnizatie in baza unui contract de colaborare. Precizez ca in anul 2017 am fost rezident fiscal in Italia, primind in acest sens certificat de rezidenta fiscala. Mentionez, totodata, ca in anul 2017 mi-am desfasurat activitatea in Romania obtinand venituri din salarii in calitate de salariat al unui angajator roman.
Intrebarea ...
Intrebare: Societatea a fost infiintata in octombrie 2016 ca microintreprindere cu zero angajati. In ianuarie 2017 are 3 angajati: 2 cu timp normal si 1 cu timp partial, iar la decembrie 2017 are un numar de 15 angajati: 10 cu timp normal si 5 cu timp partial si o cifra de afaceri de 111.550 lei.
Intrebarea: Isi pastreaza in continuare statutul de micointreprindere avand in vedere ca in prezent are mai ...
Intrebare: O persoana fizica, cetatean roman, cu contract de munca pe o perioada nedeterminata, in Columbia, ce obligatii fiscale are in acest an? Ce declaratii, daca este cazul, trebuie depuse? Dupa atitea modificari, care este varianta finala? Persoana respectiva va veni in Romania la vara pe perioada concediului de odihna si nu stiu clar care este situatia lui.
Mentionez ca aceasta persoana lucreaza in ...
Intrebare: Supunem atentiei dvs. urmatoarea situatie:
Potrivit dispozitiilor art. 154 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, in categoria persoanelor fizice care sunt exceptate de la plata CASS intra si “sotul, sotia si parintii fara venituri proprii, aflati in intretinerea unei persoane asigurate”. Potrivit dispozitiilor alin. (2) al aceluiasi articol: “Persoanele fizice aflate in situatiile prevazute ...
Intrebare: Am urmatoarea speta: Clientul (producator si distribuitor de suplimente alimentare) intentioneaza sa desfasoare o actiune de promovare cu un distribuitor important pentru a creste vanzarile. In masura in care sunt atinse anumite volume de vanzare, clientul doreste sa ofere salariatilor distribuitorului, implicati in campania de promovare, excursii in strainatate drept premii.
1. Care este natura ...
Intrebare: Avem un angajat cu functie secundara si part time care a prezentat la societate un ordin prin care este trecut in rezerva, in conformitate cu art. 85 alin. (1) lit. a din Legea 80/1995, din detasamentul de pompieri, cu drept de pensie de serviciu, cu reducerea varstei standard, incepand cu data de 01.09.2017.
Va rog sa imi spuneti daca pensia de care va beneficia se incadreaza in categoria ...
Intrebare: Cand inceteaza un contract de munca cu timp partial cum pot sa mai obtin de la angajat declaratia prevazuta de Ordinul 2343/2017
Intrebare: Declaratia pe care trebuie sa o depuna angajatul in forma in care este prevazuta in Ordinul 2343/2017 face referire la „baza lunara de calcul cumulata„ aferenta contractelor individuale de munca. Practic un angajator se bazeaza pe declaratia angajatului in ceea ce priveste calculul contributiilor. Deoarece pentru determinarea bazei lunare de calcul a contributiei de asigurari sociale datorate ...
Intrebare: In conformitate cu art. 2 alin. (4) din Ordinul 2343/2017, „fiecare angajator trebuie sa elibereze salariatului, la cerere, un document din care sa rezulte venitul brut lunar realizat”. Terminologia folosita este generala, deoarece venitul brut realizat lunar include si veniturile indemnizatiile din perioadele de suspendare a contractului de munca. In același timp, pentru determinarea ...
Intrebare: O societate comerciala, avand un numar de 270 salariati, doreste sa angajeze persoane cu dizabilitati. In conditiile in care angajeaza persoane cu dizabilitati cu timp partial, din cauza ca salariatii nu pot lucra mai mult de 8 ore, salariul - minim pe economie, se reduce proportional cu timpul de munca sau trebuie achitat integral?
In conditiile in care societatea angajeaza persoane cu ...