valabil la 29 Sep 2017
OMFP 2343 din 2017. Declaratia salariatului
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu

consultant fiscalINTREBARE Declaratia pe care trebuie sa o depuna angajatul in forma in care este prevazuta in Ordinul 2343/2017 face referire la „baza lunara de calcul cumulata„ aferenta contractelor individuale de munca. Practic un angajator se bazeaza pe declaratia angajatului in ceea ce priveste calculul contributiilor. Deoarece pentru determinarea bazei lunare de calcul a contributiei de asigurari sociale datorate de angajator se are in vedere venitul brut realizat cumulat, in fiecare luna, de catre angajat in functie de numarul zilelor in care contractul de munca a fost activ, in declaratia pe care angajatul o da „baza lunara cumulata” se refera doar la perioadele in care contractul a fost activ in luna? In caz afirmativ, nu ar trebui ca angajatul in declaratie sa faca referire si la numarul de zile in care contractul a fost activ? Cum se pot evita erorile de calcul (in plus) la CAS și CASS, dat fiind ca un angajat nu cunoaste calcul salarial?
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: peste 50 angajati
• Cod CAEN: comert
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulMuncii.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un
Clic aici)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta in legislatia muncii din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 68.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in Codul Muncii si HR
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 29 sep 2017.
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!
Intrebari similare din categoria Obligatii fiscale
Intrebare: In regulamentul intern avem prevazuta acordarea de ajutoare de nastere, deces in suma de 500 lei. Putem acorda, ca exceptie un ajutor de deces in valoare mai mare de 500 lei, din fondul de ajutoare sociale de 5%? De semenea, putem acorda un ajutor pentru boala grava unui angajat, daca nu avem acest lucru prevazut in Regulamen?
Intrebare: Organizam un eveniment cu tombola si premii pentru salariati. Va rog sa imi spuneti cum trebuie sa tratam aceste premii din punct de vedere fiscal. Trebuie trecute prin salarii si declarate in D 112?
Intrebare: Pentru o firma care acorda asigurare privata de sanatate sub forma de polita, in limita a 400 euro pe an : 1. pentru repezentantul legal care are contract de management si nu contract de munca, este permisa acordarea asigurarii sau se inregistraeza in contabilitate altfel decat la angajati, dupa ce e trecuta in salarizare 2. pentru angajatii care nu au functia de baza la societate dar nici nu ...
Intrebare: O societate cu sediul in Bucuresti, sectorul 1 si cu puncte de lucru in sectorul 2, Constanta si Cluj, are si salariati mobili. Din punct de vedere al declararii impozitului pe salarii, unde vor figura acestia?
Intrebare: O firma are voie sa ofere angajatilor sume de 300 de lei si de Paste si de Craciun, fara sa suporte contributii la ele? Este ok sa ofere mai multl de 300 ron/an? Ce text de lege avem ca putem oferi 300 RON fiecarui angajat fara a suporta contributii?
Intrebare: Daca un angajator are peste 5 angajati la punctul de lucru, are obligatia sa solicite un alt CIF (CUI) pentru plata impozitului pe venit? Daca angajatorul are 3 angajati care presteaza activitate la sediul societatii si 6 angajati care presteaza activitate la punctul de lucru, cum se plateste impozitul pe salarii?