Ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS 1974). Rezolutie
Raspuns oferit de Colectiv Portal Codul MunciiAvand in vedere prevederile art. II din Protocolul din 1978 privind Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS 1974), ale art. VIII(b)(vi)(2)(bb) si art. VIII(b)(vii)(2) din SOLAS 1974, precum si ale art. 4 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim si pe caile navigabile interioare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
In temeiul prevederilor art. 2 pct. 20 si art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se publica amendamentele la Protocolul din 1978 privind Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.343(91) a Comitetului de siguranta maritima din 30 noiembrie 2012, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea Navala Romana va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data de 1 iulie 2014.
REZOLUTIE nr. MSC.343(91) din 30 noiembrie 2012 - Adoptarea amendamentelor la Protocolul din 1978 privind Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare
Comitetul de siguranta maritima,
amintind articolul 28(b) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime Internationale referitor la functiile Comitetului,
amintind, de asemenea, articolul VIII(b) din Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS) (denumita in continuare "Conventia") si functiile pe care Protocolul din 1978 privind Conventia (denumit in continuare "Protocolul din 1978 la SOLAS") le confera Comitetului de siguranta maritima, de luare in considerare si adoptare a amendamentelor la Protocolul din 1978 la SOLAS,
recunoscand necesitatea alinierii continutului modelului Certificatului de siguranta a constructiei pentru nava de marfuri si al Certificatului de siguranta a echipamentului pentru nava de marfuri, prezentate in apendicele Protocolului din 1978 la SOLAS, cu acela din Conventie si din Protocolul din 1988 la SOLAS,
luand in considerare, la cea de-a nouazeci si una sesiune a sa, amendamentele la Protocolul din 1978 la SOLAS, propuse si difuzate in conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Conventie si cu articolul II din Protocolul din 1978 la SOLAS,
1.adopta, in conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Conventie si cu articolul II din Protocolul din 1978 la SOLAS, amendamentele la apendicele anexei la Protocolul din 1978 la SOLAS, al caror text este prezentat in anexa la prezenta rezolutie;
2.stabileste, in conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Conventie si cu articolul II din Protocolul din 1978 la SOLAS, ca amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2014, cu exceptia cazului in care, inainte de aceasta data, mai mult de o treime din partile la Protocolul din 1978 la SOLAS sau partile ale caror flote comerciale reprezinta in total cel putin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiectiile lor la aceste amendamente;
3.invita partile interesate sa noteze ca, in conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Conventie si cu articolul II din Protocolul din 1978 la SOLAS, amendamentele vor intra in vigoare la 1 iulie 2014, dupa acceptarea lor in conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4.solicita secretarului general, in conformitate cu articolul VIII(b)(v) din Conventie si cu articolul II din Protocolul din 1978 la SOLAS, sa transmita tuturor partilor la Protocolul din 1978 la SOLAS copii certificate ale prezentei rezolutii si ale textului amendamentelor continute in anexa;
5.solicita, de asemenea, secretarului general sa transmita copii ale prezentei rezolutii si ale anexei sale membrilor Organizatiei care nu sunt parti la Protocolul din 1978 la SOLAS.
-****-
ANEXA:
AMENDAMENTE la Protocolul din 1978 privind Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendat
Modificari si completari la anexa la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare
APENDICE
Modelele existente de Certificat de siguranta a constructiei pentru nava de marfuri si de Certificat de siguranta a echipamentului pentru nava de marfuri se inlocuiesc cu urmatoarele:
I.MODEL DE CERTIFICAT DE SIGURANTA A CONSTRUCTIEI PENTRU NAVELE DE MARFURI
(1)CERTIFICAT DE SIGURANTA A CONSTRUCTIEI PENTRU NAVA DE MARFURI
(sigiliul oficial)
(statul)
Emis in virtutea prevederilor
Conventiei internationale din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost modificata de Protocolul din 1978 referitor la aceasta
din imputernicirea Guvernului
.................
(numele statului)
de catre ................. (persoana sau organizatia autorizata) .................
Caracteristicile navei1
__
1 In mod alternativ, caracteristicile navei pot fi puse orizontal in casete.
Numele navei ........................
Numarul sau literele distinctive ...................
Portul de inmatriculare .................................
Tonajul brut ..........................
Deadweight nava (tone metrice)2 ..................
__
2 Numai pentru petroliere, nave-cisterna pentru transport produse chimice si nave pentru transport gaz.
Numarul IMO3 ..........................
__
3 Schema cu numerele IMO de identificare a navelor in conformitate cu Rezolutia A.600(15), adoptata de Organizare.
Tipul navei4
__
4 Stergeti dupa caz.
Vrachier
Petrolier
Nava-cisterna pentru transport produse chimice
Nava pentru transport gaz
Nava pentru transportul marfurilor, altele decat cele de mai sus
Data constructiei:
Data de contract pentru constructie .......................
Data la care a fost pusa chila sau data la care nava a fost intr-un stadiu similar de constructie ..................
Data de livrare ......................
Data la care au inceput lucrarile pentru o conversie, o transformare sau modificare majora (daca este cazul) ......................
Toate datele aplicabile trebuie sa fie completate.
(2)SE CERTIFICA PRIN PREZENTUL CA:
1.Nava a fost inspectata in conformitate cu cerintele regulii I/10 din Conventie.
2.In urma inspectiei s-a constatat ca starea structurii, masinilor si echipamentului, astfel cum sunt definite in regula de mai sus, este satisfacatoare si nava este in conformitate cu cerintele relevante ale capitolelor II-1 si II-2 din Conventie (altele decat cele referitoare la instalatiile si mijloacele de protectie contra incendiului si la planurile de combatere a incendiilor).
3.In aplicarea regulii I/6(b) Guvernul a stabilit:
- inspectii anuale obligatorii;
- inspectii neplanificate.
4.S-a emis/Nu s-a emis4 un Certificat de scutire.
5.Nava a facut/nu a facut4 obiectul unor metode de proiectare si dispozitive alternative in conformitate cu regula/regulile II-1/55/II-2/174 din Conventie.
6.Un document de aprobare a unor metode de proiectare si dispozitive alternative pentru masini si instalatii electrice/protectie contra incendiului4/este/nu este4 anexat prezentului certificat.
Prezentul certificat este valabil pana la .......................... .
Data terminarii inspectiei pe baza careia a fost eliberat acest certificat ................. (zz/ll/aaaa) ..................
Emis la .................... (locul de emitere a certificatului) .................
..........................
(data emiterii)
........................
(semnatura persoanei oficiale autorizate care emite certificatul)
(sigiliul sau stampila autoritatii care emite certificatul, dupa caz)
__
4 Stergeti dupa caz.
(3)INSPECTIA INTERMEDIARA (pentru nave-cisterna cu o vechime de 10 ani si mai mult)
Se certifica prin prezentul ca la inspectia intermediara ceruta conform regulii I/10 din Conventie, asa cum a fost modificata de Protocolul din 1978, s-a constatat ca nava este conforma cu cerintele relevante ale Conventiei.
Semnat: .......................
(semnatura persoanei oficiale autorizate) ......................
Locul: .................
Data: ..................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
Semnat: ....................
(semnatura persoanei oficiale autorizate)
Locul: ......................
Data: .........................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
(4)INSPECTII ANUALE OBLIGATORII SAU INSPECTII NEPLANIFICATE
Se certifica prin prezentul ca nava a fost inspectata in conformitate cu regula I/6(b) din Conventie, asa cum a fost modificata de Protocolul din 1978, si cu recomandarile corespunzatoare ale Organizatiei5.
1-a inspectie anuala obligatorie4,6
1-a inspectie neplanificata4
a 2-a inspectie anuala obligatorie4,6
a 2-a inspectie neplanificata4 Semnat: ....................
Locul: .......................
Data: ........................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
Semnat: .....................
Locul: ..........................
Data: .................................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
___
4 Stergeti dupa caz.
5 Se face referire la Instructiunile privind inspectiile cerate de Protocolul din 1978 la SOLAS, Codul international privind transportul produselor chimice in vrac si Codul international pentru navele care transporta gaze, adoptate de Organizatie prin Rezolutia A.560(14), amendata de MSC.84(70), si la partile aplicabile din Instructiunile de inspectie din 2011 in conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare si certificare (HSSC), asa cum pot fi amendate, adoptate de Organizatie prin Rezolutia A.1053(27).
6 O inspectie intermediara, dar nu o inspectie neplanificata, poate inlocui o inspectie anuala obligatorie.
a 3-a inspectie anuala obligatorie4,6
a 3-a inspectie neplanificata4
a 4-a inspectie anuala obligatorie4,6
a 4-a inspectie neplanificata4 Semnat: ..........................
Locul: .............................
Data: ...............................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
Semnat: .............................
Locul: .............................
Data: ...............................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
__
4 Stergeti dupa caz.
6 O inspectie intermediara, dar nu o inspectie neplanificata, poate inlocui o inspectie anuala obligatorie.
II.MODEL DE CERTIFICAT DE SIGURANTA A ECHIPAMENTULUI PENTRU NAVELE DE MARFURI
(1)CERTIFICAT DE SIGURANTA A ECHIPAMENTULUI PENTRU NAVA DE MARFURI
Prezentul certificat se va suplimenta cu o Lista a echipamentului de siguranta pentru nava de marfa
(formular E)
(sigiliul oficial)
(statul)
Emis in virtutea prevederilor Conventiei internationale din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost modificata de Protocolul din 1978 referitor la aceasta
din imputernicirea Guvernului
............................
(numele statului)
de catre
..........................
(persoana sau organizatia autorizata)
Caracteristicile navei1
__
1 In mod alternativ, caracteristicile navei pot fi puse orizontal in casete.
Numele navei ..............................
Numarul sau literele distinctive ......................
Portul de inmatriculare .................................
Tonajul brut ...............................................
Deadweight nava (tone metrice)2 ...............................
__
2 Numai pentru petroliere, nave-cisterna pentru transport produse chimice si nave pentru transport gaz.
Lungimea navei (regula III/3.12) ...............................
Numarul IMO3 ......................................
__
3 Schema cu numerele IMO de identificare a navelor in conformitate cu Rezolutia A.600(15), adoptata de Organizatie.
Tipul navei4
___
4 Stergeti dupa caz.
Vrachier
Petrolier
Nava-cisterna pentru transport produse chimice
Nava pentru transport gaz
Nava pentru transportul marfurilor, altele decat cele de mai sus
Data la care a fost pusa chila sau data la care nava a fost intr-un stadiu similar de constructie ori, daca este cazul, data la care au inceput lucrarile pentru o conversie, o transformare sau modificare majora ...........................................
(2)SE CERTIFICA PRIN PREZENTUL CA:
1.Nava a fost inspectata in conformitate cu cerintele regulii I/8 din Conventie, asa cum a fost modificata de Protocolul din 1978.
2.In urma inspectiei s-a constatat ca:
2.1.nava respecta cerintele Conventiei cu privire la instalatiile si mijloacele de protectie contra incendiului si planurile de combatere a incendiilor;
2.2.mijloacele de salvare si echipamentele barcilor de salvare, plutelor de salvare si ale barcilor de urgenta au fost prevazute in conformitate cu cerintele Conventiei;
2.3.nava a fost dotata cu un aparat de lansare a bandulei si instalatii radio folosite la mijloacele de salvare in conformitate cu cerintele Conventiei;
2.4.nava respecta cerintele Conventiei cu privire la echipamentul de navigatie de la bord, mijloacele de ambarcare pentru piloti si publicatiile nautice;
2.5.nava a fost dotata cu lumini, figuri, mijloace de producere a semnalelor sonore si a semnalelor de alertare pentru cazuri de pericol in conformitate cu cerintele Conventiei si cu Regulamentul international pentru prevenirea abordajelor pe mare in vigoare;
2.6.nava respecta din toate celelalte puncte de vedere cerintele relevante ale Conventiei;
2.7.nava a facut/nu a facut4 obiectul unor metode de proiectare si dispozitive alternative in conformitate cu regula/regulile II-2/17/III/384 din Conventie;
2.8.un document de aprobare a unor metode de proiectare si dispozitive alternative pentru protectie contra incendiului/instalatii si mijloace de salvare4 este/nu este4 anexat prezentului certificat.
3.Nava este exploatata in conformitate cu regula III/26.1.1.15 in limitele zonei de exploatare
4.In aplicarea regulii I/6(b) Guvernul a stabilit:
- inspectii anuale obligatorii;
- inspectii neplanificate.
5.S-a emis/Nu s-a emis4 un Certificat de scutire.
Prezentul certificat este valabil pana la ...................................
Data terminarii inspectiei pe baza careia a fost eliberat acest certificat ..................... (zz/ll/aaaa) ...............
Emis la .................... (locul de emitere a certificatului) .........................
.........................
(data emiterii) .........................
(semnatura persoanei oficiale autorizate care emite certificatul)
(sigiliul sau stampila autoritatii care emite certificatul, dupa caz)
___
4 Stergeti dupa caz.
5 Se refera la amendamentele din 1983 la SOLAS [MSC.6(48)] aplicabile navelor construite la 1 iulie 1986 sau dupa aceasta data, dar inainte de 1 iulie 1998, pentru ambarcatiuni de salvare partial inchise cu autoredresare de la bord.
(3)INSPECTIA INTERMEDIARA
(pentru nave-cisterna cu o vechime de 10 ani si mai mult)
Se certifica prin prezentul ca la inspectia intermediara ceruta conform regulii I/8 din Conventie, asa cum a fost modificata de Protocolul din 1978, s-a constatat ca nava este conforma cu cerintele relevante ale Conventiei.
Semnat: .................... (semnatura persoanei oficiale autorizate) ...............
Locul: .......................
Data: .........................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
(4)INSPECTII ANUALE OBLIGATORII SAU INSPECTII NEPLANIFICATE
Se certifica prin prezentul ca nava a fost inspectata in conformitate cu regula I/6(b) din Conventie, asa cum a fost modificata de Protocolul din 1978, si cu recomandarile corespunzatoare ale Organizatiei6.
inspectia anuala obligatorie4,7
inspectia neplanificata4 Semnat: .......................
Locul: ............................
Data: ................................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
Conform prevederilor regulii I/14 din Conventie, asa cum a fost modificata de Protocolul din 1978, valabilitatea acestui certificat se prelungeste pana la
Semnat: ..........................
Locul: ..............................
Data: ...............................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
__
4 Stergeti dupa caz.
6 Se face referire la Instructiunile privind inspectiile cerute de Protocolul din 1978 la SOLAS, Codul international privind transportul produselor chimice in vrac si Codul international pentru navele care transporta gaze, adoptate de Organizatie prin Rezolutia A.560(14), amendata de MSC.84(70), si la partile aplicabile din Instructiunile de inspectie din 2011 in conformitate cu Sistemul armonizat da inspectare si certificare (HSSC), asa cum pot fi amendate, adoptate de Organizatie prin Rezolutia A.1053(27).
7 O inspectie intermediara, dar nu o inspectie neplanificata, poate inlocui o inspectie anuala obligatorie.
p. Ministrul transporturilor,
Iulian Matache,
secretar de stat
(Ordin al ministrului transporturilor nr. 519 din 30 aprilie 2014 pentru publicarea acceptarii amendamentelor la Protocolul din 1978 privind Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.343(91) a Comitetului de siguranta maritima din 30 noiembrie 2012, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 363 din 16 mai 2014)
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!