Intrebare: Un absolvent al Academiei de Studii Economice, Facultatea Management, Specializarea Administratie Publica, a fost incadrat la debutul in profesie ca economist la o societate pe actiuni cu capital integral de stat. Acolo a fost introdus intr-un program de stagiu, pe care l-a parcurs, iar la finalul acestuia a fost examinat pentru definitivarea in functie si a absolvit acest examen.
Au urmat apoi 7 ani in care a desfasurat o activitate de economist la societatea respectiva, dupa care a aplicat pentru a se muta la o alta societate pe actiuni, tot cu capital integral de stat, dar unde i s-a spus ca nu poate fi incadrat ca economist si i s-a oferit o alta functie, dar unde nu existau posibilitati prea multe de a progresa in viitor, adica ar fi trebuit sa accepte plafonarea, in vreme ce la functia de economist existau mai multe grade profesionale.
Multi colegi de facultate ai persoanei in cauza, mai bine zis majoritatea, au fost incadrati, fie in domeniul privat, fie in cel de stat, ca economisti. Niciunul nu a ajuns in aparatul administrativ de stat, datorita sistemului nemotivant de salarizare.
Pentru a sublinia ca este calificata economist, persoana a prezentat si adeverinta care atesta ca a absolvit stagiul de economist si adeverinta ca a executat efectiv timp de 7 ani functia de economist si a atras atentia asupra materiilor studiate in cei 4 ani de facultate la ASE, de unde se putea observa ca formarea profesionala teoretica oferita de academie era in parte si de economist, studiindu-se : economie, matematica financiara, birotica si multimedia, bazele contabilitatii, management general, contabilitate bugetara, buget si trezorerie, economia transportului urban, economie regionala, gestiunea investitiilor publice, managementul achizitiilor publice, politici ecologice, managentul resurselor umane, sisteme informatice, internet, managementul proiectelor, analiza organizationala, marketing public, politici economice europene. Am enumerat materiile specificate in suplimentul la diploma de licenta din cei 4 ani cu specific economic, celelalte fiind de natura juridica (ex: dreptul muncii, dreptul mediului etc.). Materiile respective se studiaza si la alte specializari la care pe diploma scrie economist.
Pur si simplu i s-a propus sa accepte anularea cei 7 ani in care practicase ca economist. Oare partea practica sa valoreze atat de putin in procesul de calificare si experimentare in domeniu al unei persoane?! Cunoastem ca in cadrul unui curs de formare profesionala a adultilor programa scolara prevede, de regula, 1 parte teorie si 2 parti practica, ceea ce denota ca accentul trebuie sa cada pe partea practica.
Intrebarea mea: ce alte argumente mai putem aduce in favoarea incadrarii persoanei respective pe post de economist in aparatul central al administratiei unei societatii comerciale pe actiuni, cu actionar statul? Pentru ca in spatiul privat nu se pun niciun fel de piedici, acolo te intervieveaza, te accepta sau nu, se fac multe alte trainninguri cu noii angajati si e totul ok. De ce la stat se inventeaza tot felul de piedici ca sa nu se angajeze, de fapt?
Totodata as vrea sa intreb daca prima societate a gresit incadrand un absolvent de ASE ca economist in aparatul sau administrativ?
Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati.
pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro