Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea situatie: potrivit ultimelor modificari aduse contractului de munca (informarea catre salariati pt pensie pilon 2) ar trebui sa intocmim act aditional prin care sa inseram cele 2 noi articole pt toate contractele active, indiferent de varsta angajatilor?
Intrebare: Avem un angajat a carei mama a ramas fara job. Acesta doreste ca mama lui sa fie coasigurata.
Ce documente trebuie sa intocmim noi,dar si care sunt obligatiile coasiguratului in aceasta situatie?
Coasiguratul depune documente la Casa de asigurari sau devine coasigurat dupa depunerea de catre angajator al D112, in baza documentelor pe care ni le trimite?
Intrebare: Avem un coleg care beneficiaza de CM incepand cu 01.01.2021 pana in 30.06.2021, cod 14.
in momentul declansarii bolii avea stagiu de cotizare, platit din FNUASS 100%.
Ianurie si Februarie a avut o indemnizatie egala, fiind calculata astfel media zilnica * nr de zile din luna (20 zile). La Martie am pastrat aceiasi medie zilnica * 23 zile.
Este corect calculul ? Stiu ca la cm in continuare se ...
Intrebare: In urma unei modificari pe baza de Revisal am pierdute date, istoricul pe fiecare angajat a fost afectat. Am atasat un model a unui angajat dintr-o baza mai veche de Revisal si baza actuala. Ne dorim sa refacem baza si avem urmatoarea intrebare: - putem inregistra pornind de la baza veche documentele, in ordine cronologica per salariat, pe toata durata pana la zi? - sau este obligatorie ...
Intrebare: O companie care isi desfasoara activitatea in comert cu amanuntul intentioneaza sa ofere angajatilor sai un discount de X% la achizitionarea de produse din magazinele proprii. In acelasi timp, compania doreste sa emita carduri de fidelizare pentru clienti, carduri pe care sa le ofere si angajatilor proprii! Mentionez fapul ca, clientii vor avea un discount diferit de cel al angajatilor, iar ...
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea situatie:
Daca acord produse in valoare de maxim 600 lei unui angajat la pretul de vanzare ce taxe se retin si la ce pret se retin taxele: la pretul de achizitie sau la pretul de vanzare?
Intrebare: Avand in vedere Ordonanta Militara nr. 2 din 21.03.2020 privind masurile de prevenire a COVID19, prin care se suspend temporar activitatile de comercializare cu amanuntul a produselor si serviciilor in centrele comerciale as avea 2 intrebari:
1. Comercializam incaltaminte si imbracaminte sport in magazine situate in Mall-uri si as vrea sa stiu daca ne incadram in categoria a) salariaii ai ...
Intrebare: Avand in vedere Ordonanta Militara nr. 2 din 21.03.2020 privind masurile de prevenire a COVID19, prin care se suspend temporar activitatile de comercializare cu amnuntul a produselor i serviciilor in centrele comerciale as avea 2 intrebari:
3. Contractul de munca a fost transformant in contract de munca la domiciliu (pentru angajatii de la sediu), iar cu 01 aprilie se doreste suspendarea ...
Intrebare: Companie care activeaza in comert, cu magazine in Mall-uri, si-a suspendat activitatea conform Ordonantei, iar angajatii incepand cu data de 01 aprilie 2020 vor avea conctractul de munca suspendat beneficiind de somaj tehnic! Intrebarea mea este: putem trimite angajatilor aflati in somaj tehnic materiale de studiu, organizare de meetinguri (traininguri) online, precum si efectuarea de teste de ...
Intrebare: Ce lege este obligat sa respecte angajatorul atunci cand stabileste cuantumul indemnizaiei de somaj tehnic cuvenite salariatului? Codul muncii? OUG 30/2020? Ambele? Daca ambele, cum anume?
Intreb deoarece OUG 30/2020 spune ca indemnizaiile de care beneficiaz salariaii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru ...
Intrebare: O companie care activeaza in comert pentru persoanele de la Sediu a emis o decizie prin care: precum si instructajul de SSM/SU! Am emis si acte aditionale prin care am schimbat doar locul de munca: .
Consider ca nu este contract de munca la domiciliu, doar am schimbat locul de munca al angajatului! Intrebarea mea este: mai trebuie transmis in Revisal?
Intrebare: O societate comerciala doreste sa angajajeze in Romania un cetatean strain, din Slovacia, care are certificat de inregistrare emis de IGI Bucuresti, cu adresa si CNP, va rog sa ne spuneti daca mai trebuie mers la IGI pentru a informa autoritatile de angajarea lui in cadrul companiei?
Intrebare: O companie international, cu Head Quarter in Serbia doreste sa angajeze o persoana pe pozitia de Regional Head of Retail Operations in Romania care sa se ocupe de trei tari: Romania, Bulgaria si Grecia, sa aiba locul de munca in Romania, sa se subordoneze Directorului General de Grup. Este legal sa il angajam in Romania fara sa se afle in organigrama din Romania si sa se ocupe de cele trei tari? ...
Intrebare: O societate comerciala doreste sa contracteze de la o clinica medicala abonamente medicale pentru salariatii proprii. Va rog sa ne spuneti care este regimul fiscal pentru abonamentele medicale? Si, de asemenea, daca din punct de vedere fiscal exista vreo diferenta intre abonamentele medicale si asigurarile medicale?