POSDRU. Implicatii fiscale - Salarizare Contributii
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 3 Mai 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

POSDRU. Implicatii fiscale

Raspuns oferit de PortalCodulMuncii.ro
 PortalCodulMuncii.ro
contabil
valabil la 25 Iul 2013
Tags: POSDRU

Intrebare: 1.Care sunt persoanele care pot fi incadreate ca personalul administrativ, la modul general? 2. Care sunt persoanele care pot fi incadreate ca personalul administrativ in cadrul proiectelor POSDRU altele decat secretara si soferul? 3. In cadrul proiectelor POSDRU in parteneriat, contabilul autorizatcontabilul al partenerului care realizeaza inregistrari contabile, intocmeste evidenta cheltuielilor si cererea de rambursare pe care o transmite liderului de parteneriat se incadreaza la cheltuieli directe sau cheltuieli indirecteadministrare? 4.Contabilul autorizat contabilul mentionat la punctul 3. face parte din echipa de management?


Raspuns: 1. In general, personalul administrativ este incadrat intr-o anumita unitate in compartimentele suport, care ofera sprijin tehnic personalului de spcialitate din cadrul respectivei unitati, cum ar fi: compartimentul resurse umane, compartimentul economic, compartimentul salarizare, compartimentul achizitii, activitatile de secretariat, si alte asemenea activitati. Astfel, dupa cum se poate observa, activitatile aferente personalului administrativ nu sunt activitati de specialitate, ele doar sprijina derularea activitatilor de baza ale unitatii, sunt cunoscute si sub denumirea de activitati auxiliare.
2. In ceea ce priveste domeniul POSDRU, precizam ca referirile la personalul administrativ sunt cuprinse in Ghidul solicitantului – conditii generale, dar si in ghidurile specifice in functie de domeniul major de interventie si axa prioritara respectiva si care sunt finantate din capitolul bugetar cheltuieli generale de administratie/indirecte. Cu titlu de exemplu precizam ca poate fi considerat personal administrativ, acel tip de personal care indeplineste activitati suport cum ar fi: responsabilul resurse umane, responsabilul salarizare, secretariat, etc.
3. Astfel, apreciem ca in functie de cele inscrise in cererea de finantare aprobata, persoana responsabila cu evidenta facturilor si inscrierea in conturile analitice a cheltuielilor efectuate de partener/contabilul este asimilata personalui administrativ si va fi declarata si decontata din cadrul cheltuielilor generale de administrare/indirecte.   
4. Conform Ghidului solicitantului – Conditii generale, managementul proiectului trebuie sa acopere cel putin urmatoarele domenii/functiuni:
- coordonarea generala a proiectului;
- coordonarea financiara a proiectului (inregistrari contabile, raportari financiare);
- realizarea achizitiilor aferente proiectului
Astfel, pentru asigurarea calitatii cererilor de rambursare depuse pe parcursul implementarii proiectului precum si a corectitudinii cheltuielilor efectuate sunt necesare serviciile asigurate de un expert contabil/ contabil autorizat si a unui auditor financiar independent. Beneficiarul trebuie sa tina o evidenta contabila analitica distincta a Proiectului, utilizand conturi analitice distincte pentru reflectarea tuturor operatiunilor referitoare la implementarea  Proiectului in conformitate cu dispozitiile legale.
Certificarea completitudinii, corectitudinii si realitatii informatiilor continute in cererile de rambursare, precum si a inregistrarii in sistemul contabil a tuturor operatiunilor declarate in cererile de rambursare, va fi efectuata de un expert contabil/contabil autorizat.
Inregistrarile contabile aferente proiectului vor fi verificate de catre un expert contabil in conditiile legii, care va semna, va parafa si va data documentele contabile aferente operatiunilor
din cadrul proiectului.
Pentru certificarea completitudinii, corectitudinii si realitatii informatiilor continute in cererile de
rambursare, precum si a inregistrarii in sistemul contabil a tuturor operatiunilor declarate in cererile de rambursare, evidenta cheltuielilor generata de aplicatia ActionWeb va fi stampilata si
semnata de catre expertul contabil/contabil autorizat.
Expertul contabil va fi selectat cu respectarea prevederilor legislatiei in vigoare privind achizitiile publice. Expertul contabil va fi selectat de catre Beneficiar din cadrul membrilor activi ai Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania. Prin exceptie, pentru beneficiarii institutii publice care au constituit la nivelul institutiei un compartiment de contabilitate, expertul contabil poate fi reprezentat de catre seful compartimentului contabilitate/contabilul desemnat sa asigure evidenta contabila a proiectului.
Chetuielile cu expertul contabil/contabilul autorizat se fundamenteaza in bugetul estimat al proiectului la capitolul bugetar „Resurse umane” (pentru institutii publice) sau la capitolul bugetar „Alte tipuri de costuri” (subcontractare).
Asadar, conform celor mentionate mai sus, rezulta ca raspunderea pentru gestionarea activitatii de expertiza contabila apartine in integralitate liderului de parteneriat/beneficiarului care are obligatia selectarii si contractarii serviciilor de expertiza contabila.
In concluzie, apreciem ca in cadrul unui proiect va fi incadrat un singur expert contabil/contabil autorizat care nu face parte din echipa de management a proiectului, fiind selectat dupa regulile mentionate anterior.
Astfel, apreciem ca, in functie de cele inscrise si aprobate in cererea de finantare a proiectului finantat din POSDRU partenerii pot sa aiba desemnata o persoana responsabila cu evidenta activitatii financiare/contabil in cadrul proiectului, considerata personal suport, inclusa in categoria personalului administrativ si remunerata la nivelul prevazut pentru aceasta categorie de personal, fiind declarate si decontate din capitolul cheltuieli generale de administrare/indirecte.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Salarizare Contributii

Apr072024

Aplicarea facilitatilor in sectorul constructii

de Dani Cucu valabil la 07 Apr 2024
Intrebare: Va rog sa mi clarificati urmatorul aspect Societatea noastra in prezent desfasoara activitate specifica codului CAEN 4120 Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale pentru care este impus salariul minim din constructii respectiv 4582 lei. In perioada urmatoare intentionam sa desfasuram si activitate specifica codului CAEN 5520 - Instalarea masinilor si echipamentelor ...
Apr012024

Cum pot face punte intre 1 mai si Pastele ortodox?

de Adina Popescu si Gabriela Dita valabil la 01 Apr 2024
Intrebare: Putem chema salariatii in data de 30.03.2024 (sambata) si sa le dam recuperare in data de 02.05.2024 respectand prevederile Codului muncii?
Mar152024

Regimul fiscal al avansurilor primite de salariat

de Dani Cucu valabil la 15 Mar 2024
Intrebare: In cazul in care un angajat are un avans luat, pe care nu il poate restitui la incetarea raportului de munca, dar in urma unui acord intre parti, angajatul restituie aceasta suma in mai multe transe, trebuie calculata suma bruta aferenta, pentru retinerea contributiilor? La recuperarea sumei integrale se face rectificativa la luna la care ramasese suma restanta(la ultimul stat de plata)? In cazul ...
Mar162024

Constructii. Angajareincetare CIM in cursul lunii . Plafon lunar

de Rodica Mantescu valabil la 16 Mar 2024
Intrebare: Pentru salariatii care nu realizeaza salariul minim brut lunar in domeniul constructiilor, din cauza ca vin in cursul lunii sau pleaca in cursul lunii, avem doua opinii discordante legate de calculul contributiilor si a impozitului legat de depasirea pragului de 10000 RON brut. Prima este ca prin exceptie calculul se realizeaza pur si simplu la brutul realizat, in functie de ce rezulta, cu ...
Mar032024

Telemunca. Suma de 400 lei. Tratament fiscal

de Rodica Mantescu valabil la 03 Mar 2024
Intrebare: O societate doreste in 2024 sa acorde unui salariat aflat in telemunca suma de 400 lei/ luna. In ce conditii poate sa o faca si care sunt retinerile ce se aplica acestei sume?
Feb242024

Reangajare in aceeasi luna la acelasi angajator. Deducere personala

de Rodica Mantescu valabil la 24 Feb 2024
Intrebare: Avem un salariat, angajat cu CIM-1, pe perioada determinata, a carui data de expirare a fost 15.01.2024 (data la care a incetat respectivul contract), si pentru care s-a incheiat un alt CIM-2 (la acelasi angajator), tot pe perioada determinata incepand cu data de 16.01.2024, ambele CIM-uri fiind cu functie de baza. Intrebarea este: ,,Cum se acorda deducerea personala de baza, pentru luna ianuarie ...
x