Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 21 Martie 2023
Un produs marca Rentrop&Straton

Munca la domiciliu si telemunca. Cheltuielile cu telemunca

Raspuns oferit de Gabriela Dita
Gabriela Dita
consilier juridic
valabil la 21 Nov 2022
Intrebare: In cazul nostru avem ca si situatie legat de Munca la domiciliu/Telemunca, ocazional, cu acordul superiorului, pentru o anumita categorie de angajati. Fiind firma de productie este necesar si functiile suport sa fie prezente la sediul angajatorului. Oare ce diferente sunt intre Telemunca si Munca la domiciliu? In timpul pandemiei am optat pentru o perioada determinata pentru munca la domiciliu prin rotatie pe departamente. Pentru situatia respectiva, ca si documentatie am incheiat act aditional si il inregistram in Revisal (am atasat un exemplu). Va trimit si paragraf din RI cu munca la domiciliu. CAPITOLUL XVII TELEMUNCA Art. 95 Telemunca - forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor; Compania X SRL poate incheia contracte individuale de munca in regim de telemunca, in conditiile mentionate prin lege iar activitatea de telemunca din cadrul companiei X SRL se bazeaza pe acordul de vointa al partilor si se prevede in mod expres in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca existent. Contractul individual de munca se incheie si se modifica, dupa caz, pentru salariatii care desfasoara activitatea de telemunca, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. (2) In cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele: a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca; b) perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator; c) locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, convenite de parti; d) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului; e) modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat; f) responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8; g) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz; h) obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi; i) masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat; j) conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca  intrebarea este daca trebuie sa avem in vedere plata respectiva? Sectiunea VII lit. g) sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele sunt acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative.  

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Cod CAEN: 2931

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
Login utilizator
Creare cont platit Testare gratuita
De ce sa va inregistrati?
  • Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
    Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 55.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
    Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 1.827 + TVA = 1.918,35 lei
    Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
    Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
    Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 2.521,4 lei (TVA inclusa)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 nov 2022.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contract de munca

Mar192023

Document portabil A1. Formulare

de Rodica Mantescu valabil la 19 Mar 2023
Intrebare: Avem un angajat care are CIM la compania din Romania, urmeaza sa i se schimbe echipa (functia ramane aceeasi: Manager de proiect informatic) si va lucra din Romania doar pentru compania-mama care este in Olanda. Ma puteti ajuta sa-mi spuneti ce formulare trebuie sa completam pt obtinerea DP A1? Precizez ca nu va avea statut de detasat, el urmand sa aiba mai multe delegatii de durata in Olanda, in ...
Feb262023

Diminuare drepturi salariale cu acordul salariatului

de Rodica Mantescu valabil la 26 Feb 2023
Intrebare: Avem angajati care beneficiaza de o alocatie tehnica calculata ca procent din salariul de baza. aceasta alocatie a fost introdusa cu un act aditional la CIM.Textul este "Alocatie tehnica ,,,,,(procent), ceea ce reprezinta ....(suma).Alocatia se va acorda pe durata ocuparii pozitiei de ......(.functia)." Anul trecut am schimbat tot cu un act aditional textul;"La textul ...
Feb122023

Cumul de contracte. Plafonul de 10.000 de lei

de Gabriela Dita valabil la 12 Feb 2023
Intrebare: Societate ce activeaza in domeniul Lucrarilor de Constructii doreste sa angajeze part-time contabil, ce are contract full-time la o alta societate. Salariul brut maxim de 10.000 lei este prevazut de legiuitor pentru contractul de 8h/zi sau angajatorul din constructii poate sa acorde 10.000 lei brut salariu pentru un contract de 4h/zi? Este in regula timpul de lucru cumulat la cei doi angajatori?
Feb132023

Munca in doua schimburi. Revisal

de Irina Dumitrescu valabil la 13 Feb 2023
Intrebare: Cum efectuez inregistrarea in Revisal pentru urmatoarea exprimare: 1. O norma intreaga, durata normala a timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, 40 ore/saptamana; a) Repartizarea programului de munca este in 2 schimburi, schimbul de dimineata (I) 06:00-14:30 si schimbul de dupa-amiaza (II) 14:30-23:00, cu pauza de masa de 30 minute. O inregistrez la repartizare timp de munca: ore de zi sau inegal?
Feb122023

Recuperare prejudiciu cauzat de un salariat

de Adina Popescu valabil la 12 Feb 2023
Intrebare: Avem un salariat care a prejudiciat firma prin actiunile sale la locul de munca. Din cauza faptului ca nu a afisat traducerile in limba romana pentru produsele cosmetice afisate la raft, in sensul instructiunilor de folosire, ANPC a amendat firma. Administratorul vrea sa se indrepte impotriva salariatului si sa-i impute aceasta suma. De asemenea, salariatul are o poprire pe salariu de la un ...
Feb052023

Program de lucru in schimburi

de Adina Popescu valabil la 05 Feb 2023
Intrebare: In noul model cadru la repartizarea timpului de munca (am pus mai jos extras) este specificat mult mai detaliat cum se repartizeaza timpul de munca. Va rog sa ne oferiti opinia dumneavoastra daca trebuie specificat exact orarul de functionare (08.00-16.30 sau 09.00-17.30 ) sau este suficient sa scriem ca programul este de 8 ore in intervalul luni - vineri inclusiv? Noi avem stabilit orarul de ...
x