Munca la domiciliu si telemunca. Cheltuielile cu telemunca - Contract de munca
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 4 Octombrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Munca la domiciliu si telemunca. Cheltuielile cu telemunca

Raspuns oferit de Gabriela Dita
Gabriela Dita
consilier juridic
valabil la 21 Nov 2022
Intrebare: In cazul nostru avem ca si situatie legat de Munca la domiciliu/Telemunca, ocazional, cu acordul superiorului, pentru o anumita categorie de angajati. Fiind firma de productie este necesar si functiile suport sa fie prezente la sediul angajatorului. Oare ce diferente sunt intre Telemunca si Munca la domiciliu? In timpul pandemiei am optat pentru o perioada determinata pentru munca la domiciliu prin rotatie pe departamente. Pentru situatia respectiva, ca si documentatie am incheiat act aditional si il inregistram in Revisal (am atasat un exemplu). Va trimit si paragraf din RI cu munca la domiciliu. CAPITOLUL XVII TELEMUNCA Art. 95 Telemunca - forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor; Compania X SRL poate incheia contracte individuale de munca in regim de telemunca, in conditiile mentionate prin lege iar activitatea de telemunca din cadrul companiei X SRL se bazeaza pe acordul de vointa al partilor si se prevede in mod expres in contractul individual de munca odata cu incheierea acestuia pentru personalul nou-angajat sau prin act aditional la contractul individual de munca existent. Contractul individual de munca se incheie si se modifica, dupa caz, pentru salariatii care desfasoara activitatea de telemunca, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. (2) In cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele: a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca; b) perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator; c) locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, convenite de parti; d) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului; e) modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat; f) responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8; g) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz; h) obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi; i) masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat; j) conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca  intrebarea este daca trebuie sa avem in vedere plata respectiva? Sectiunea VII lit. g) sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile la locul in care angajatii isi desfasoara activitatea, precum electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, si achizitia mobilierului si a echipamentelor de birou, in limitele stabilite de angajator prin contractul de munca sau regulamentul intern, in limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzator numarului de zile din luna in care persoana fizica desfasoara activitate in regim de telemunca. Sumele sunt acordate fara necesitatea de prezentare a documentelor justificative.  

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Cod CAEN: 2931

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
Login utilizator
Creare cont platit Testare gratuita
De ce sa va inregistrati?
  • Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
    Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 68.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
    Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.140 + TVA = 2.247 lei
    Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
    Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
    Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 3.220 lei (TVA inclusa)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 nov 2022.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contract de munca

Oct032024

Contract de garantie. Model

de Colectiv Portal Codul Muncii valabil la 03 Oct 2024
Intrebare: Am rugamintea sa-mi trimiteti un model de contract de garantie.
Oct022024

Reangajarea unei persoane care se pensioneza la limita de varsta

de Alexandra Nedelcu valabil la 02 Oct 2024
Intrebare: As dori sa stiu care sunt pasii de urmat in ceea ce priveste reangajarea unei persoane care se pensioneza la limita de varsta, in sectorul privat. Din cate stiu in sectorul public nu se mai poate cumula pensia cu salarul. In sectorul privat cum se procedeaza, daca un salariat doreste sa continue activitatea la acelasi angajator? Se face un contract nou? Acest contract se face pe baza de cerere ...
Oct022024

Angajare studenti straini. Program inegal

de Gabriela Dita valabil la 02 Oct 2024
Intrebare: In cazul studentilor straini non UE care au contracte de munca cu timp partial (20 ore/saptamana) putem sa le facem program inegal? De exemplu, 2 zile sa lucreze cate 6 ore/zi, iar in alte 2 zile sa lucreze 4 ore/zi.
Sep272024

Adeverinta de salariat pentru inscrierea copilului la cresa

de Adina Popescu valabil la 27 Sep 2024
Intrebare: Avem un angajat (tatal copilului) care este in concediu crestere copil, cu contractul suspendat. Intrebarea este daca poate sa inscrie copilul la cresa in aceasta situatie A solicitat adeverinta de la locul de munca pentru inscriere copil la cresa. Contractul Individual de munca al angajatului este suspendat in intervalul 01.11.2023  23.04.2025 conform art. 51, alin. (1), litera (a), din ...
Sep202024

Dreptul salariatei de a lucra pana la implinirea varstei de 65 de ani

de Gabriela Dita valabil la 20 Sep 2024
Intrebare: Angajatorul a primit notificare de la casa de pensii ca o salariata este benefiara unei pensii anticipate partiale, nepusa in plata, potrivit Deciziei de inscriere la pensie. In baza acestei decizii angajatorul i-a incetat de drept CIM-ul. Totodata angajata a solicitat angajatatorului mentinerea in activitate pe perioada nedeterminata, aceasta solicitare nefiind aprobata. Fosta salariata s-a ...
Sep202024

Decontare ochelari. Conditii. Documente. Limite

de Gabriela Dita valabil la 20 Sep 2024
Intrebare: Am o intrebare referitoare la decontarea ochelarilor pentru un angajat care a solicitat acest beneficiu. In acest context, as dori sa stiu daca societatea este obligata sa acorde acest beneficiu si, daca da, care este valoarea maxima pe care o pot deconta conform politicilor companiei si reglementarilor legale in vigoare. Mai exact, as aprecia daca mi-ati putea furniza urmatoarele informatii: ...
x