Atributiile aferente functiei sunt reglementate in fisa postului. CIM suspendat pentru incapacitate temporara de munca
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu
Expert Legislatia munciiIntrebare: Am o intrebare in legatura cu doua posturi din organigrama. In luna nov. 2018 s-a pensionat un salariat si (coincidenta) s-a restructurat activitatea. Pensionarul era agent comercial. Mai avem un conducator auto caruia i s-a restructurat activitatea, i-au ramas din atributiuni intre 10-20% . Viziunea conducerii era ca sa cumulam atributiunile agentului comercial (din care i s-a repartizat o parte din activitate altui salariat), ceea ce a mai ramas, cu atributiunile conducatorului auto, fiind acoperita munca in 8 ore. Agentul comercial inmaneaza facturi clientilor si incaseaza contravaloarea lor, adica are atributiuni si de casier. Conducatorul auto refuza sa incaseze numerar, ba chiar si sa predea facturi, avand pretentia ca el este conducator auto si el doar conduce mijlocul de transport si-l ajuta pe alt salariat sa se deplaseze cu facturile si sa le incaseze. Verbal i s-au predat doar facturi pentru ca a refuzat sa le incaseze dar in ultimul timp a refuzat si sa ia facturi, mentionand ca sa ne rezolvam problema cu facturile. Intre timp si-a luat concediu medical si acum il prelungeste si poate sa stea foarte mult in concediu medical. Va intreb daca in aceasta perioada , neavand acoperita norma de lucru pentru postul de conducator auto si nici posibilitati financiare, putem bloca acest post si sa angajam o persoana ca agent comercial, in perioada in care el este in concediu medical? In momentul in care se intoarce daca putem sa-i comunicam ca postul s-a blocat si nu ii putem da altceva de lucru. El a refuzat practic sa respecte atributiunile verbale dar nu a refuzat noua fisa a postului, in scris deoarece nu s-a mai prezentat la lucru, urmand ca atunci cand se intoarce din medical sa facem acest lucru. Acest lucru poate dura foarte mult iar noi suntem blocati cu activitatea. Ce masuri legale putem lua?
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: 11-50 angajati
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic
aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
De ce sa va inregistrati?
- Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 55.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.035 + TVA = 2.136,75 lei
Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 2.837,80 lei (TVA inclusa)
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 08 feb 2019.
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!
Intrebari similare din categoria Desfiintarea locului de munca
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea situatie,o sa inchidem unul din punctele de lucru, o parte din angajati o sa fie repartizati in alta parte si o parte o sa mearga in somaj. Cu ce articol trebuie facuta decizia de incetare, pentru a beneficia de somaj, tinand cont ca au fost facute instintariile la ITM si somaj, impreuna ca acordul sindicatului.
Intrebare: Avem 3 angajati intr-o locatie si dorim sa renuntam la unul dintre acestia, deoarece nu mai avem activitate pentru 3 oameni. Va rog sa imi comunicati care este temeiul legal in asa fel incat sa nu fac discriminare intre oameni. Dupa ce criterii aleg unul dintre acestia si ce documente trebuiesc intocmite.
Intrebare: Firma cu activitate de comert isi inceteaza activitatea si urmeaza sa concedieze salariatii. Care este procedura in acest sens? Mai este obligatorie acordarea preavizului? Daca o persoana este in concediu medical poate fi concediata? Inteleg ca ar fi posibil avand in vedere prevederile Codului muncii Art. 60. - (1) Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa: a) pe durata incapacitatii temporare ...
Intrebare: Unitatea scolara este in situatia in care exista o hotarare judecatoreasca definitiva de anulare a deciziei de concediere si de reintegrare a salariatului in postul de personal nedidactic ocupat anterior. Precizam ca postul a fost desfiintat la data de 31.12.2021, inainte de emiterea deciziei de concediere de catre directorul scolii, care a pus in aplicare o hotarare a consiliului de ...
Intrebare: Pentru desfiintarea locului de munca, care este procedura legala pentru functie de conducere. Din motive reorganizare compania doreste sa desfiintele 3 pozitii de conducere. Va rog sa ma indrumati si sa indicati procedura legala. Exista obligatie legala sa trebuiasca sa oferi o alta pozitie in cardul firmei, sau exista astfel de constrangeri legislative?
Intrebare: Revin cu atasamentul, si intrebarea pentru cele 3 documente de mai jos, care este termenul de emitere a documentelor si transmitere catre angajat. Multumesc. Nota cu documente importante! 1. Nota de fundamentare/ fie hotarare CA. 2. Notificare preaviz art. 75 din Codul muncii. ( in preaviz are dreptul la 4 ore pe zi din cele 8 ore, pentru a-si cauta un loc de munca fara ca aceasta sa-i afecteze ...