INTREBARE Va rog sa ma ajutati cu opinia dumneavoastra in privinta interpretarii articolelor 5-7 din Ordinul 1107/2025. Situatia este urmatoarea: angajatorul incheie contract de prestari servicii cu un prestator pentru completarea si transmiterea datelor in Reges-online pentru toti salariatii. La un moment dat, angajatorul vrea sa delege un salariat propriu care sa transmita in Reges-online contracte de munca, modificari ale salariatilor, incetari, in paralel cu prestatorul de servicii, pentru aceeasi salariati. Conform Ordinului 1107/2025: a5. Completarea si transmiterea datelor in Registru, precum si prelucrarea acestora se realizeaza de catre unul sau mai multi salariati, desemnati prin decizie scrisa de catre angajatori, cu respectarea dispozitiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor). 6. Angajatorii prevazuti la pct. 1 lit. a) si c) pot contracta serviciul de completare si transmitere a datelor in Registru, prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori, astfel cum sunt definiti la art. 2 lit. b) din Hotararea Guvernului nr. 295/2025, cu respectarea obligatiilor legale privind protectia datelor cu caracter personal. 7. In situatia reglementata la pct. 6, completarea si transmiterea datelor in Registru se realizeaza de prestatorii contractati sau de catre salariatii proprii ai acestora, desemnati prin decizie scrisa.a Din textul de lege reiese ca: a¢In cazul angajatorului fara contract de prestari servicii, completarea si transmiterea datelor in Registru se realizeaza de unul sau mai multi salariati ai angajatorului, desemnati prin decizie scrisa emisa de angajator a aceasta fiind si regula generala. a¢In cazul angajatorului cu contract de prestari servicii (situatia reglementata la pct. 6a7), completarea si transmiterea datelor in Registru se realizeaza de prestatorul contractat sau de salariatii proprii ai prestatorului a aceasta fiind exceptia. Prin urmare, daca angajatorul alege sa externalizeze serviciul Reges-online, completarea si transmiterea datelor in Registru se realizeaza de prestatorul contractat sau de salariatii proprii ai prestatorului. Daca art. 7 din Ordin ar fi avut urmatoarea formulare: aIn situatia reglementata la pct. 6, completarea si transmiterea datelor in Registru se realizeaza si de prestatorii contractati sau de catre salariatii proprii ai acestora, desemnati prin decizie scrisa., atunci as fi putut avea inclusiv varianta ca un salariat al angajatorului sa completeze si sa transmita date in Registru. Aici ma refer strict la ce permite Ordinul 1107/2025, nu la ce permite aplicatia Reges-online din punct de vedere tehnic. Stim ca aplicatia Reges-online permite sa ai ca delegati si salariati proprii, si un prestator, si un salariat al prestatorului care sa opereze in paralel pentru acelasi angajator, aceeasi salariati. Chiar daca Ordinul 1107/2025 nu prevede in mod expres ca, in situatia prevazuta la art. 6, nu este permis ca un salariat propriu al angajatorului sa completeze si sa transmita in Registru, consider ca nu putem aplica aceasta varianta. Art. 7 din Ordin delimiteaza clar cine completeaza si transmite date in Registru in situatia in care angajatorul incheie contract cu un prestator. De exemplu, angajatorul deleaga salariatul cu drept de delegare care, la randul lui, deleaga prestatorul. Conform Ordinului, consider ca din moment ce ai incheiat contract cu un prestator, angajarile, modificarile, suspendarile, incetarile contractelor de munca se pot transmite in Registru doar de catre prestator sau salariatii proprii ai prestatorului. In aplicatia Reges-online, salariatul cu drept de delegare ramane doar sa inceteze sau sa adauge o noua delegare, nu sa transmita angajari, modificari etc. Aici ma ghidez dupa ce spune Ordinul, nu ce permite aplicatia. La interpretarea de mai sus am avut in vedere principiul restrictiv de interpretare a actelor normative si faptul ca pe legislatia muncii se pot face doar acele acte/proceduri descrise de lege, in forma si cu persoanele prevazute. Acest principiu s-a aplicat si in cazul reprezentantului legal al unei entitati pentru care nu se prevede posibilitatea de a completa si transmite datele in Registru pentru primul salariat, desi aplicatia Reges-online permite. Dar nu discutam ce permite aplicatia, ci ce putem aplica in conformitate cu HG 295/2025 si Ordinul 1107/2025. De altfel, HG 295/2025 a fost mai restrictiva in privinta persoanelor care pot completa si transmite date in Registru. Ulterior, Ordinul 1107/2025 a fost putin mai permisiv, permitand si prestatorilor fara salariati proprii sa completeze si sa transmita date in Registru. Concluzie: Va rog sa ma ajutati cu opinia dumneavoastra in privinta interpretarii si aplicarii acestor articole in speta expusa si cu eventualele sanctiuni care s-ar putea aplica in cazul nerespectarii art. 5-7 din Ordinul 1107/2025. Eu nu am identificat pana acum o sanctiune.