Incetare CIM de drept. Nerespectarea termenului. Conditii continuare activitate in baza aceluiasi CIM
Raspuns oferit de Gabriela Dita
consilier juridicIntrebare: Am preluat de curand departamentul de resurse umane si la o verificare a dosarelor angajatilor am gasit o problema contractul uneia din salariate.
Situatia este urmatoarea. Salariata este nascuta in data de 17.02.1956 si angajata in 01.12.2009. La dosarul ei am gasit o decizie de pensionare pentru limita de varsta emisa la data 04.04.2013 cu stagiu de cotizare realizat de 42 ani 10 luni si 6 zile (a lucrat in grupa a 2 a 16 ani).
Am constatat ca la momentul primirii deciziei de pensionare, salariatei nu i s-a intocmit decizie de incetare a contractului de munca, nu i s-a incetat contractul de munca si in momentul de fata lucreaza in baza aceluiasi contract de munca din 2009. Va rog sa ma ajutati cu raspunsuri la urmatoarele intrebari:
1. Cum reglez din punct de vedere al legalitatii? ii incetez contractul de munca la momentul acesta, cand am constatat ca doamna este pensionata la limita de varsta? Daca da, in baza carui articol din codul muncii, 56 lit. c?
2. Avand in vedere ca salariata isi desfasoara activitatea fara intrerupere din 2009, cum reglez contractul de munca? Ii incetez contractul de munca cu data de acum si incheiem un nou contract de munca? Noul contract de munca ar trebui sa fie pe perioada determinata sau se poate si perioada nedeterminata?
3. In Revisal cum ar trebui declarat?
4. In eventualitatea in care am avea un control de la ITM, ce anume riscuri ne-am asuma avand in vedere situatia expusa mai sus?
5. Exista o varsta maxima pana la care poate lucra o persoana sanatoasa femeie/barbat?
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: peste 50 angajati
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic
aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
De ce sa va inregistrati?
- Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 55.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.035 + TVA = 2.136,75 lei
Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 2.837,80 lei (TVA inclusa)
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 08 iul 2019.
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!
Intrebari similare din categoria Pensii
Intrebare: Avand in vedere Legea 360/2023, Anexa 6, va rugam sa ne precizati daca in invatamant, pentru perioada 1991-01.04.2001, s-au retinut contributiile de asigurari sociale pentru plata cu ora, prime, al 13 lea salariu.
Intrebare: Suntem o societate cu capital privat. Avem salariati care sunt beneficiari de pensie pentru limita de varsta. Vrem sa stim daca de la 01.09.2024 cu intrarea in vigoare a Legii nr. 360/2023 salariatii pensionari vor trebui sa aleaga intre pensie si continuarea activitatii la privat.
Intrebare: Suntem o societate de stat. Avem un angajat care se pensioneaza pe 16.08.2024 la limita de varsta, implineste 65 ani. Care sunt optiunile lui de a continua activitatea: 1. Cerere de continuare activitate pana la 70 ani,in baza aceluiasi contract, cu aprobarea anuala a amgajatorului, caz in care renunta la pensie. 2.Incetare CIM la limita de varsta si continuare activitate in baza unui contract ...
Intrebare: Referitor la Anexa 6 (adeverinta) la noua Lege a pensiilor. Daca un salariat a lucrat 35 de ani in cadrul aceleasi societati, unitatea ii elibereaza 35 de adeverinte, pentru fiecare an lucrat?
Intrebare: Daca o salariata a optat sa continue activitatea conf. art. 56 alin. (1) lit. (c) prin solicitare scrisa, dar nu doreste sa lucreze pana la varsta de 65 ani, ci pana la varsta de 63 ani. La data incetarii Contractului ce fel de pensie va avea? Limita de varsta sau anticipata? Mai poate inceta Contractul ca urmare a pensionarii sau va fi prin demisie/concediere/acordul partilor?
Intrebare: Daca un salariat care a iesit la pensie a decedat, sotia acestuia care primeste pensie de urmas poate solicita eliberarea unei adeverinte necesare recalcularii pensiei in baza noii legi a pensiilor?