Utilizarea semnaturii electronice pentru CIM si alte documente de resurse umane - Codul muncii
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 9 Mai 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
valabil la 27 Ian 2025

Utilizarea semnaturii electronice pentru CIM si alte documente de resurse umane

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic
INTREBARE
Subiect: Utilizarea semnaturii electronice in domeniul relatiilor de munca/ securitatii si sanatatii in munca Avand in vedere prevederile Legii 53/2003 Codul muncii in vigoare si ale Ordonantei de Urgenta nr. 36/2021, dorim sa solicitam punctul dumneavoastra de vedere cu privire la utilizarea semnaturii electronice avansate sau semnaturii electronice calificate in contextul relatiilor de munca/ securitatii si sanatatii in munca, si anume, pentru intocmirea tuturor inscrisurilor/documentelor din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca rezultate la incheierea contractului individual de munca, pe parcursul executarii acestuia sau la incetarea contractului individual de munca. Mai exact, intrebarile pe care le avem sunt urmatoarele: 1.Care sunt conditiile legale ce trebuie indeplinite pentru ca semnatura electronica sa poata fi utilizata pentru toate documentele din domeniul relatiilor de munca/sanatattii si securitatii in munca (contracte individuale de munca, fise de post, acte aditionale, decizii, documente legate de securitatea si sanatatea in munca, etc.)? 2. Care este procedura corecta pentru arhivarea electronica a acestor documente, conform reglementarilor in vigoare (Legea Arhivelor Nationale nr. 16/1996 si Legea nr. 135/2007)? 3.In ce masura angajatorul poate impune utilizarea semnaturii electronice avansate sau calificate angajatilor, avand in vedere prevederile legale mentionate in Codul Muncii si Ordonanta de Urgenta nr. 36/2021 (partile trebuie sa utilizeze acelasi tip de semnatura)? 4. Care sunt pasii legali ce trebuie urmati pentru implementarea semnaturii electronice in cadrul societatii, in scopul utilizarii sale in domeniul relatiilor de munca/ securitatii si sanatatii in munca?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Cod CAEN: 4291

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulMuncii.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Clic aici)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta in legislatia muncii din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!

- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 68.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in Codul Muncii si HR

Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 ian 2025.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Codul muncii

Mar202025

Practica studenteasca. Student angajat

de Adina Popescu valabil la 20 Mar 2025
Intrebare: Un angajat cu norma intreaga in companie, care este si student, are voie din punct de vedere legal sa faca practica timp de 3 luni de zile (pe perioada verii), in aceeasi companie in care deja lucreaza cu norma intreaga?
Mar072025

Salariati delegati intr-un magazin. Obligatii ale firmei detinatoare a magazinului

de Rodica Mantescu valabil la 07 Mar 2025
Intrebare: In cazul in care inchiriem vitrina asistata (carmangerie) altei firme, care va desfasura activitate in magazinele noastre cu angajati proprii, va rugam sa ne comunicati ce responsabilitati are Departamentul Resurse Umane in privinta salariatilor firmei respective?
Feb242025

Pensie invaliditate sau pensie persoana cu handicap

de Florentina Buzea valabil la 24 Feb 2025
Intrebare: Referitor la raspunsul oferiti ,, Conditii pensionare certificat handicap accentuat. '' valabil la 22 Feb 2025, pentru care va multumesc va informez ca am varsta de 53 ani in martie 2025, certificatul meu de handicap ACCENTUAT este permanent din 21.01.2008, dar primul meu certificat de handicap gradul II Cum era atunci il am din 1993 (perioada in care eram student, studii terminate la zi ...
Feb222025

Conditii pensionare certificat handicap accentuat

de Florentina Buzea valabil la 22 Feb 2025
Intrebare: Va rog sa imi comunicati daca am certificat de handicap acentuat permanent din 2008, 28 ani vechime as putea sa ma pensionesz cu grad de invaliditate si sa continul sa lucrez cu 4 ore de exemplu (procedura, etape de urmat).
Feb182025

Schimbare functie. Reincadrare. Salariul aferent

de Florentina Buzea valabil la 18 Feb 2025
Intrebare: Salariatii societatii noastre sunt retribuiti cu un salariu tarifar tip grila de salarizare. O persoana cu functie de conducere, situata pe o anumita treapta din grila, isi pierde functia si trece pe un nivel de TESA. Momentan, la trecerea pe pozitie de TESA i se mentine salariul avut pe grila de conducere. Daca se doreste diminuarea salariului la nivelul maxim de pe grila TESA, care ar fi ...
Feb062025

Actualizarea obiectului de activitate in registrul comertului, conform CAEN Rev.3

de Gabriela Dita valabil la 06 Feb 2025
Intrebare: Ce trebuie facut in conditiile in care s-au modificat codurile CAEN pentru firme (in cazul meu serviciul extern SSM , abilitat cu COD CAEN 7490)
x