Persoane cu handicap. Metodologia de acordare a sumelor de la bugetul de stat - Fond pentru handicap
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Persoane cu handicap. Metodologia de acordare a sumelor de la bugetul de stat

Raspuns oferit de PortalCodulMuncii.ro
 PortalCodulMuncii.ro
contabil
09 Mar 2022

Ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 129 din 3 februarie 2022 privind modificarea Metodologiei de acordare a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, organizatiilor neguvernamentale prevazute la art. 98 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobata prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 399/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 142 din 11 februarie 2022

Avand in vedere:
- art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 1 din Hotararea Guvernului nr. 1.071/2021 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata;
- art. 98 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. V din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 316/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 18 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale,
ministrul muncii si solidaritatii sociale emite urmatorul ordin:

Art. I. – Metodologia de acordare a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, organizatiilor neguvernamentale prevazute la art. 98 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobata prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 399/2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 123 din 6 martie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Atat statele de plata, cat si centralizatorul trebuie sa fie semnate, iar statele de plata vor contine mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului legal."

2. La articolul 4, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. – (1) In cazul cheltuielilor de intretinere, acordarea sumelor se face in baza unui centralizator al documentelor justificative, semnat de reprezentantul legal al organizatiei, la care se anexeaza copii ale documentelor justificative care vor contine mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului legal."

3. La articolul 6, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6. – (1) Pentru cheltuielile privind activitatile specifice de interes general, sumele se acorda pe baza unui centralizator pentru fiecare dintre activitatile desfasurate, semnat de reprezentantul legal al organizatiei, la care se anexeaza copii ale documentelor justificative si de pe tabelul participantilor, unde este cazul, toate acestea continand mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului legal."

4. La articolul 7 alineatul (1), litera f) va avea urmatorul cuprins:
"f) ordinul de deplasare si decontul de cheltuieli completat in conformitate cu Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile;"

Art. II. – Incepand cu anul 2022, sumele prevazute la art. 3 din Metodologia de acordare a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, organizatiilor neguvernamentale prevazute la art. 98 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobata prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 399/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, care au valoare mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, aprobat prin hotarare a Guvernului, vor fi acordate la valoarea acestuia.

Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marius-Constantin Budai





 
METODOLOGIE
de acordare a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, organizatiilor neguvernamentale prevazute la art. 98 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicat in Monitorul Oficial nr. 123 din 6 martie 2013

Art. 1. – (1) Prezenta metodologie stabileste modalitatea de acordare a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, denumite in continuare sume, urmatoarelor organizatii neguvernamentale, denumite in continuare organizatii: Asociatia Nevazatorilor din Romania, Asociatia Invalizilor de Razboi Nevazatori din Romania, Asociatia Nationala a Surzilor din Romania, Liga Nationala a Organizatiilor cu Personal Handicapat din Cooperatia Mestesugareasca si Consiliul National al Dizabilitatii din Romania, organizatie de tip federatie.
(2) Sumele se acorda organizatiilor prevazute la alin. (1), pe intreaga durata a anului bugetar, conform bugetului de venituri si cheltuieli aprobat.
(3) Pentru asigurarea evidentei utilizarii fondurilor reprezentand sume acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, denumit in continuare minister, organizatiile utilizeaza doua conturi bancare, unul pentru evidentierea sumelor aferente cheltuielilor pentru activitati administrative si unul pentru evidentierea sumelor aferente cheltuielilor pentru activitati specifice.

Art. 2. – (1) Sumele de la bugetul de stat prin bugetul ministerului se acorda in luna in curs pentru luna precedenta, pe baza documentelor justificative, in functie de deschiderile de credite aprobate de ordonatorul principal de credite.
(2) In mod exceptional, in situatii bine justificate pentru cheltuielile de intretinere aferente activitatii administrative, sumele se acorda pentru cheltuieli efectuate cu cel mult doua luni inainte de luna pentru care se acorda sumele.
(3) Documentatia pentru solicitarea sumelor se depune la registratura Directiei protectia persoanelor cu handicap, denumita in continuare directie, pana la data de 3 a lunii in curs pentru luna precedenta, urmand ca, in termen de 10 zile lucratoare de la inregistrare, sa fie intocmita Nota de fundamentare privind deschiderea de credite bugetare.
(4) Pentru solicitarea sumelor ce reprezinta cheltuieli de personal Nota de fundamentare privind deschiderea de credite bugetare se intocmeste in termen de 5 zile lucratoare de la inregistrarea documentatiei aferente.
(5) Orice eventuale completari, clarificari, observatii cu privire la documentele justificative se vor comunica de catre directie in termen de 6 zile lucratoare de la inregistrarea acestora, urmand ca raspunsul organizatiilor sa fie transmis in termen de maximum doua zile lucratoare, astfel incat sa poata fi respectat termenul prevazut la alin. (3).
(6) In termen de 5 zile lucratoare de la deschiderea de credite bugetare efectuata ministerului de catre Ministerul Finantelor Publice, directia va proceda la elaborarea documentelor de plata in scopul efectuarii virarilor de sume.

Art. 3. – (1) Pentru cheltuielile de personal, sumele se acorda pe baza copiilor de pe statele de plata si de pe centralizatorul acestora, aferente lunii precedente celei in care se efectueaza plata.
(2) Atat statele de plata, cat si centralizatorul trebuie sa fie semnate, iar statele de plata vor contine mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului legal.
(3) Pentru incadrarea cheltuielilor de personal in limitele de cheltuieli utilizate in sistemul bugetar, pentru cele 5 posturi la nivel central, se acorda sume maxime pana la urmatorul nivel:
a) 4.406 lei pentru functia de conducere sef birou (5+1 posturi), respectiv 4.530 lei in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) 4.583 lei pentru functia de conducere sef serviciu (7+1 posturi), respectiv 4.711 lei in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) 5.288 lei pentru functia de conducere director (15+1 posturi), respectiv 5.436 lei in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) 5.464 lei pentru functia de conducere director general (25+1 posturi), respectiv 5.617 lei in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) 2.820 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 0 (de la 0 la 3 ani), respectiv 2.899, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) 2.961 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 1 (de la 3 la 5 ani), respectiv 3.044 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) 3.102 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 2 (de la 5 la 10 ani), respectiv 3.189 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
h) 3.243 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 3 (de la 10 la 15 ani), respectiv 3.334 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
i) 3.384 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 4 (de la 15 la 20 ani), respectiv 3.479 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
j) 3.525 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 5 (peste 20 ani), respectiv 3.624 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
k) 2.080 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 0 (de la 0 la 3 ani);
l) 2.080 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 1 (de la 3 la 5 ani), precum si in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
m) 2.080 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 2 (de la 5 la 10 ani), precum si in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
n) 2.084 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 3 (de la 10 la 15 ani), respectiv 2.143 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
o) 2.175 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 4 (de la 15 la 20 ani), respectiv 2.236 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
p) 2.266 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 5 (peste 20 ani), respectiv 2.329 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Pentru cele doua posturi la nivel de filiala, in vederea incadrarii cheltuielilor de personal in limitele de cheltuieli utilizate in sistemul bugetar, se acorda sume maxime pana la urmatorul nivel:
a) 3.488 lei pentru functia de conducere sef birou (5+1 posturi), respectiv 3.586 lei in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) 3.628 lei pentru functia de conducere sef serviciu (7+1 posturi), respectiv 3.729 lei in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) 2.233 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 0 (de la 0 la 3 ani), respectiv 2.295 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru personalul pentru care nu exista vechime in munca de cel putin un an in domeniul studiilor superioare;
c1) 2.350 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 0 (de la 0 la 3 ani), pentru personalul pentru care exista vechime in munca de cel putin un an in domeniul studiilor superioare;
d) 2.344 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 1 (de la 3 la 5 ani), respectiv 2.410 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
d1) 2.350 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 1 (de la 3 la 5 ani), pentru personalul pentru care exista vechime in munca de cel putin un an in domeniul studiilor superioare;
e) 2.456 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 2 (de la 5 la 10 ani), respectiv 2.525 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) 2.567 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 3 (de la 10 la 15 ani), respectiv 2.639 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) 2.679 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 4 (de la 15 la 20 ani), respectiv 2.754 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
h) 2.791 lei pentru functia de executie, nivel de studii superioare, gradatia de vechime 5 (peste 20 ani), respectiv 2.869 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
i) 2.080 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 0 (de la 0 la 3 ani);
j) 2.080 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 1 (de la 3 la 5 ani), precum si in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
k) 2.080 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 2 (de la 5 la 10 ani), precum si in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
l) 2.084 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 3 (de la 10 la 15 ani), respectiv 2.143 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
m) 2.175 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 4 (de la 15 la 20 ani), respectiv 2.236 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
n) 2.266 lei pentru functia de executie, nivel de studii medii, gradatia de vechime 5 (peste 20 ani), respectiv 2.329 lei, in cazul beneficiarului de scutire la impozit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) La sumele maxime prevazute la alin. (3) si (4) se adauga sporul pentru conditii de munca si sporul de 15% din salariul de baza pentru activitatea desfasurata de persoanele cu handicap grav si accentuat, acordate in conditiile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare. Suma sporurilor nu va depasi 30% din salariul de baza.
(6) La sumele stabilite la alin. (3)-(5) se adauga si contributiile angajatorului.
(7) Sumele prevazute la alin. (3)-(5) se acorda in limitele bugetului aprobat.

Art. 4. – (1) In cazul cheltuielilor de intretinere, acordarea sumelor se face in baza unui centralizator al documentelor justificative, semnat de reprezentantul legal al organizatiei, la care se anexeaza copii ale documentelor justificative care vor contine mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului legal.
(2) Pentru cheltuielile cu telefon/fax, ministerul isi rezerva dreptul de a stabili un plafon care se aplica incepand cu data de intai a lunii urmatoare comunicarii acestuia catre organizatii.

Art. 5. – (1) In vederea aprobarii cheltuielilor aferente activitatilor specifice de interes general, prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, dupa aprobarea bugetului, fiecare organizatie depune un proiect, care trebuie sa cuprinda urmatoarele:
a) informatii generale cu respectarea obligatiilor stabilite la art. 543 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 268/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) perioada si locul de desfasurare a acestora;
c) o detaliere a cheltuielilor aferente activitatilor specifice de interes general.
(2) Toate cheltuielile din cadrul activitatilor specifice de interes general trebuie sa se incadreze in limitele de cheltuieli utilizate in sistemul bugetar.
(3)In proiectul activitatilor specifice de interes general, in cazul in care acestea presupun cheltuieli cu salariile, se prezinta, in plus fata de statele de functii, un tabel centralizator al functiilor utilizate pentru desfasurarea activitatii, cu precizarea nivelului salariului aferent utilizat in sistemul bugetar, informatiile din tabel fiind luate in calcul la estimarea bugetului.

Art. 6. - (1) Pentru cheltuielile privind activitatile specifice de interes general, sumele se acorda pe baza unui centralizator pentru fiecare dintre activitatile desfasurate, semnat de reprezentantul legal al organizatiei, la care se anexeaza copii ale documentelor justificative si de pe tabelul participantilor, unde este cazul, toate acestea continand mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului legal.
(2) Pentru fiecare dintre activitatile desfasurate, centralizatorul va fi insotit de un raport al activitatii in care se vor detalia urmatoarele:
a) denumirea activitatii;
b) perioada de desfasurare a activitatii;
c) obiectivele urmarite;
d) modul in care au fost selectati beneficiarii, reprezentativi pentru grupul-tinta specificat in statutul organizatiei;
e) modul in care au fost implicati beneficiarii directi si membrii comunitatii in organizarea si derularea activitatii, facilitand coeziunea si solidaritatea sociala;
f) rezultatele asteptate ale activitatii si modul in care aceasta a contribuit la realizarea obiectivelor organizatiei si au fost satisfacute nevoile si interesele beneficiarilor (utilitatea pentru cei carora a fost destinata);
g) costurile implicate de activitatea respectiva, atat cele suportate de organizatie, cat si cele solicitate din sume, defalcate pe tipuri de cheltuieli.

Art. 7. – (1) Pentru cheltuielile cu transportul si cazarea persoanelor cu handicap si insotitorilor acestora, documentele justificative ce se vor depune pentru acordarea sumelor, in cazul activitatilor educative, culturale, sportive, al concursurilor si seminarelor, sunt:
a) factura si diagrama de cazare emise de furnizorul de servicii hoteliere, la care se anexeaza un tabel centralizator care va cuprinde numele si semnaturile tuturor persoanelor cazate, persoane cu handicap sau insotitori, durata cazarii si tariful perceput;
b) factura de transport la care se anexeaza un tabel centralizator cu mentionarea numelor si semnaturii tuturor persoanelor transportate, persoane cu handicap sau insotitor, in cazul deplasarii in grup;
c) bonul fiscal de combustibil, cu inscrierea pe verso a numarului de inmatriculare al autoturismului si a numelui persoanei care efectueaza deplasarea, atat in cazul deplasarii cu autoturismul propriu, cat si in cazul deplasarii cu autoturismul organizatiei;
d) oaia de parcurs in cazul deplasarii cu autoturismul organizatiei;
e) centralizatorul privind consumul lunar de carburant suportat din sume;
f) ordinul de deplasare si decontul de cheltuieli completat in conformitate cu Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile;
g) biletele/tichetele de calatorie, in conditiile si in plafoanele prevazute de dispozitiile legale in vigoare, si facturile fiscale unde este cazul;
h) dosarul achizitiei.
(2) In cazul cheltuielilor reprezentand taxe de participare, pentru persoanele cu handicap si insotitorii acestora, precum si taxe de intrare la muzee si sali de spectacol, pentru persoanele cu handicap si insotitorii acestora in strainatate, documentele justificative vor fi reprezentate de un tabel centralizator cu mentionarea numelor, semnaturii participantilor, persoane cu handicap sau insotitori, factura fiscala sau documentul emisa/emis de institutia abilitata care adevereste plata acestora.
(3) Pentru cheltuieli precum plata arbitrului, instructorului, inchirierea salii, amenajarea si sonorizarea, documentele justificative ce se vor analiza in vederea acordarii sumelor sunt: dosarul achizitiei, contractul, facturile fiscale, procesul-verbal de receptie.
(4) Sumele pentru cheltuieli de tip mediatizare prin afise, pliante si anunturi, precum si pentru materialele consumabile necesare desfasurarii activitatii se vor acorda in baza dosarului achizitiei, contractului de prestari de servicii, facturii fiscale, proceselor-verbale de receptie a bonurilor de consum.
(5) In cazul activitatilor de tip seminar/workshop, pentru cheltuielile de transport si cazare, documentele justificative pe baza carora se vor acorda sumele sunt cele precizate la alin. (1).
(6) In vederea acordarii sumelor pentru activitati de informare si crestere a gradului de accesibilizare la mediul informational si comunicational - publicatii, ziare on-line, platforme media, platforme de comunicatii on-line, emisiuni specifice, audio-descriptia filmelor, a emisiunilor de radio si TV, pentru plata interpretilor de limbaj mimico-gestual si surdocecitate, documentele justificative pe baza carora se va face analiza sunt:
a) pentru achizitia de materiale consumabile necesare realizarii obiectivelor activitatii - hartie, carton, cleiuri, hartie speciala Braille, sisteme de legatorie, casete video, casete audio, CD-uri, DVD-uri, cerneluri: dosarul achizitiei, contractul de prestari de servicii, facturi fiscale, procese-verbale de receptie, bonuri de consum;
b) pentru servicii si materiale de intretinere pentru aparatura de tipografie si multiplicare: dosarul achizitiei, contractul de prestari de servicii, factura fiscala, procese-verbale de receptie, bonuri de consum;
c) pentru servicii prestate de catre persoane fizice sau juridice autorizate, in scopul realizarii obiectivelor acestor activitati: dosarul achizitiei, contractul de prestari de servicii, facturi fiscale, procese-verbale de predare-primire, procese-verbale de receptie, bonuri de consum, daca este cazul;
d) pentru salariile persoanelor care participa la realizarea obiectivelor acestor activitati, precum si pentru interpretii de limbaj mimico-gestual: copii de pe statele de plata semnate si stampilate "conform cu originalul" si de pe centralizatorul acestora, semnat si stampilat, precum si tabelul centralizator al functiilor utilizate pentru desfasurarea activitatii cu precizarea nivelului salariului aferent utilizat in sistemul bugetar.

Art. 8. - (1) Solicitarile de sume inregistrate pana la intrarea in vigoare a prezentei metodologii se solutioneaza in maximum 10 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a ordinului de aprobare a prezentei metodologii.
(2) Pentru solutionarea solicitarilor inregistrate in conditiile alin. (1), referitoare la cheltuielile cu salariile, in vederea respectarii prevederilor legale in vigoare cu privire la limitele de cheltuieli utilizate in sistemul bugetar, organizatiile depun si tabelul centralizator al functiilor utilizate pentru desfasurarea activitatii, cu precizarea nivelului salariului aferent utilizat in sistemul bugetar.
Art. 9. – Pe toate documentele justificative organizatiile aplica "Certificat in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii" si "Bun de plata".

Art. 10. – La incheierea exercitiului bugetar, sumele ramase neutilizate se restituie ministerului, in vederea virarii la bugetul statului.

Art. 11. – Ministerul isi rezerva dreptul de a executa misiuni de audit si contrai cu privire la modul in care sunt cheltuite sumele.







 
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Iun302023

Promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

de Colectiv Portal Codul Muncii 30 Iun 2023
Legea nr. 96 din 12 aprilie 2023 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicata in Monitorul Oficial nr. 322 din 18 aprilie 2023
Iun302023

Protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

de Colectiv Portal Codul Muncii 30 Iun 2023
Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitati nr. 358 din 10 aprilie 2023 pentru aprobarea Metodologiei de finantare a serviciilor sociale de tip rezidential prevazute la art. 51 alin. (3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicat în Monitorul Oficial nr. 329 din 19 aprilie 2023
Apr282023

Proiecte in domeniul protectiei persoanelor cu dizabilitati pentru anul 2023

de Colectiv Portal Codul Muncii 28 Apr 2023
Ordinul ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 619 din 10 februarie 2023 privind aprobarea Metodologiei de selectare si finantare a proiectelor in domeniul protectiei persoanelor cu dizabilitati pentru anul 2023, publicat in Monitorul Oficial nr. 263 din 30 martie 2023Avand in vedere:- Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu ...
Mar312023

Protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

de Colectiv Portal Codul Muncii 31 Mar 2023
Ordinul ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 600 din 6 februarie 2023 pentru modificarea si completarea Metodologiei de acordare a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, organizatiilor neguvernamentale prevazute la art. 98 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobata prin Ordinul ...
Oct232022

Instructiuni pentru aplicarea art. 78 alin. (2) si (3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

de PortalCodulMuncii.ro 23 Oct 2022
Ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitati nr. 1001 din 13 octombrie 2022 privind aprobarea Instructiunilor pentru aplicarea art. 78 alin. (2) si (3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicat in Monitorul Oficial nr. 1.020 din 20 octombrie 2022Avand in vedere:- art. 78 din Legea ...
Mar142022

Protectia drepturilor persoanelor cu handicap

de PortalCodulMuncii.ro 14 Mar 2022
Decizie a Curtii Constitutionale nr. 737 din 4 noiembrie 2021 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative, in ansamblul ei, precum si a dispozitiilor art. 87 alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicat in Monitorul Oficial ...
x