Concediul de odihna este un drept al salariatului - Modificare Contract individual de munca
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Concediul de odihna este un drept al salariatului

Raspuns oferit de Gabriela Dita
Gabriela Dita
consilier juridic
valabil la 25 Sep 2018
Intrebare: Doresc lamuriri pentru intrebarea adresata mai devreme, in sensul ca voiam sa stiu daca angajatorul trebuie ca inainte de acordarea concediului de odihna (solicitat de acesta printr-o cerere si nu conform Regulamentului intern) ), sa cheme mai intai salariatul sa-si lamuresca situatia in legatura cu noua functie si noul loc de munca oferit conform competentelor, in urma schimbarilor organizatorice intervenite in perioada incapacitatii temporare de munca, Reamintesc ca intr-un act aditional anterior acestei schimbari, salariatul fusese informat deja ca incepand cu 01.02.2018 urma sa ii fie incheiat un nou act aditional la CIM. Mai mentionez ca este posibil ca salariatul sa amane semnarea CIM. Intrebarea mea anterioara era: Un salariat semneaza in decembrie 2017 in act aditional la CIM in care i s-a adus la cunostinta ca ocupa functia de conducere pana la 31 ianuarie 2018, urmand ca la data de 01 februarie 2018 sa intre in vigoare o noua structura organizatorica, unitatea urmand sa ii ofere in post corespunzator competentelor profesionale. Incepand cu luna ianuarie 2018 si pana in prezent respectivul s-a aflat in incapacitate temporara de munca totalizand peste 180 zile de concediu medical. Intre timp societatea a primit o cerere a salariatului in care solicita efectuarea concediului de odihna imediat dupa incetarea cauzelor care au determinat incapacitatea temporara de munca. In cerere, respectivul nu specifica nici functia nici locul de munca. Ce demers poate face conducerea societatii pentru clarificarea situatiei salariatului si a raporturilor de munca cu acesta? Raspunsul dvs: Din cele relalatate intelegem ca in momentul in care salariatul a intrat in incapacitate temporara de munca ocupa temporar o functie de conducere. Asadar, la momentul suspendarii contractului de munca pentru incapacitate temporara de munca salariatul ocupa o functie de conducere. In cazul suspendarii contractului individual de munca se suspenda toate termenele care au legatura cu incheierea, modificarea, executarea sau incetarea contractului individual de munca, cu exceptia situatiilor in care contractul individual de munca inceteaza de drept (art. 49 alin. (6) din Codul muncii). Este foarte important ce anume scrie in actul aditional la contract. Conform art. 145 alin. (4) din Codul muncii, la stanbilirea duratei concediului de odihna annual, perioadele de incapacitate temporara de munca si cele aferente concediului de maternitate, concediului de risc maternal si concediului pentru ingrijirea copilului bolnav se considera perioade de activitate prestata. Asadar, perioada ianuarie si pana in prezent, perioada cat salariatul s-a aflat in incapacitate temporara de munca se considera perioade de activitate prestata pentru care salariatul beneficiaza de concediu de odihna. Pentru perioada concediului de odihna salariatul beneficiaza de o indemnizatie de concediu, care nu poate fi mai mica decat salariul de baza, indemnizatiile si sporurile cu caracter permanent cuvenite pentru perioada respectiva, prevazute in contractul individual de munca (art. 150 din Codul muncii). Indemnizatia de concediu de odihna reprezinta media zilnica a drepturilor salariale din ultimele 3 luni anterioare suspendarii contractului pentru incapacitate temporara de munca. Asadar, indemnizatia de concediu se raporteaza la veniturile obtinute de salariat anterior suspendarii CIM pentru incapacitate temporara de munca. Conform art. 150 alin. (2) din Codul muncii, indemnizatia de concediu de odihna reprezinta media zilnica a drepturilor salariale, care nu poate fi mai mica decat salariul de baza, indemnizatiile si sporurile cu caracter permanent cuvenite pentru perioada respectiva, prevazute in contractul individual de munca din ultimele 3 luni anterioare celei in care este efectuat concediul, multiplicata cu numarul de zile de concediu. Cat contractul de munca este suspendat pentru incapacitate temporara de munca nu se poate interveni asupra acestuia.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Cod CAEN: 4950

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
Login utilizator
Creare cont platit Testare gratuita
De ce sa va inregistrati?
  • Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
    Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 55.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
    Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.035 + TVA = 2.136,75 lei
    Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
    Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
    Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 2.837,80 lei (TVA inclusa)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 25 sep 2018.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Modificare Contract individual de munca

Apr242024

Modificare salariu prin act aditional

de Gabriela Dita valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
Apr092024

Modificare salariu prin act aditional. Data incheierii

de Gabriela Dita valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: Modificarile salariale (cresteri salariale) trebuie inregistrate in registrul firmei anterior producerii modificarii si luate la cunostinta de angajat la fel anterior ? De ex , pt o modificare cu 01.05.2024, actele trebuie intocmite in luna aprilie si luate la cunostinta de agajat tot in luna aprilie? Sau pot fi inregistrate in luna mai in termenul in care pot fi inregistrate in Revisal?
00000000

Act aditional modificare spor de weekend

de Gabriela Dita valabil la 00 00 0000
Intrebare: Aveti un model de act aditional la contractul de munca pt. modificarea sporului de weekend (majorarea sporului)?
Feb292024

Sanctiune abatere disciplinara

de Gabriela Dita valabil la 29 Feb 2024
Intrebare: Avem 3 sefi de schimb din cauza carora pleaca operatorii din productie. Nu le regleaza utilajele si le vorbesc foarte urat. Cum putem sa ii mutam ca si operatori sa lucreze in productie sau care ar fi metoda legala prin care putem sa ii retrogradam din functie? Cu salariul cum putem sa facem sa le diminuam salariile?
Feb202024

Acordare majorari salariale conform CCM

de Adina Popescu valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: Am finalizat negocierile colective si am agreat pentru muncitori o indexare in doua etape: 01 Februarie- 300 lei 01 Iunie- 300 lei Pana acum intocmeam acte aditionale individuale, pentru fiecare angajat. Intrebarea este daca putem intocmi o decizie la nivel de organizatie, cu un tabel nominal cu toti angajatii si cu noile salarii. In acest mod nu am mai intocmi 300 de acte aditionale pentru ...
Feb082024

Cine pastreaza CIM in cazul salariatului cu mai multe locuri de munca

de Gabriela Dita valabil la 08 Feb 2024
Intrebare: Unde trebuie sa se pastreze CIM in original in cazul in care firma isi desfasoara activitatea atata la sediu cat si la puncte de lucru.
x