Activitate prestata in cadrul unui proiect. Cumul pensie anticipata - Contract de mandat
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 16 Septembrie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
valabil la 19 Sep 2022

Activitate prestata in cadrul unui proiect. Cumul pensie anticipata

Raspuns oferit de Irina Dumitrescu
Irina Dumitrescu
consultant fiscal
INTREBARE
Avand in vedere modificarea introdusa conform Deciziei CE nr C(2020) 7115 final, ref aplicare art 181 alin. (7) din Reg 1046/2018 (a se vedea mai jos), ref includerea in categoria cheltuielilor eligibile, a costurilor de personal ocazionate de activitatea desfasurata de proprietarul (asociat unic) al unui IMM, in cadrul unor proiecte finantate prin Erasmus+, Key Action 2 cooperare intre institutii si organizatii, am dori sa cunoastem opinia/evaluarea dvs la urmatoarele intrebari punctuale: -Prefinantarea (20.000 eur) corespunzatoare sumei cuvenite conf. unit cost (unitati de cost conform apel specific) pentru asociatul unic al IMM-ului partener intr-un proiect finantat prin Erasmus+ (proiect cu incepere din Dec 2022), este transferata din contul de proiect in contul IMM-ului, din care se vor face platile pentru activitatile din proiect. Cum le poate utiliza asociatul unic? Fiind subventii/grant, NU poate sa le considere ca dividente sumele primite ca granturi sunt non-profit. Intelegem faptul ca  Asociatul unic NU are si NU poate avea contract de munca (este pensionat anticipat), deci nu le poate primi ca salariu. Cum poate beneficia totusi de respectivele sume, avand in vedere ca desfasoara activitati in acest proiect? In imposibilitatea incheierii unui CIM, se poate considera ca raport de munca/angajare sau "prestare de munca in schimbul unei remuneratii", incheierea unui contract de mandat (conf Codului Civil)? In acest caz, (contract de mandat) cum este tratat acesta din punct de vedere al respectarii Legii 263/2010, Legii 127/2019 si al Codului fiscal? Este el considerat ca beneficiind de un venit salarial ? Mai concret, in cazul in care administratorul (pensionat anticipat) are contract de mandat cu compania pt derularea activitatilor aferente unui proiect european (de ex.) , trebuie instiintata Casa de Pensii sau inceteaza automat dreptul acestuia de a primi pensia? 1.REGULAMENTUL (UE, Euratom) 2018/1046 privind normele financiare aplicabile bugetului general al UE TITLUL VIII, GRANTURI CAPITOLUL 1 Articolul 181 (7) Proprietarii de IMM-uri si alte persoane fizice care nu primesc salariu pot declara drept eligibile costurile cu personalul ocazionate de activitatea desfasurata de ei insisi in cadrul unei actiuni sau al unui program de lucru, pe baza costurilor unitare autorizate in conformitate cu alineatele (1)-(6). ======= 2.COMMISSION DECISION of 20.10.2020 Sole Article The use of eligible costs declared by recipients of Union funds on the basis of unit costs is authorised for the personnel costs of the owners of small and medium-sized enterprises and beneficiaries that are natural persons not receiving a salary for the work carried out by themselves under an action or work programme based on appropriations under the post 2020 Multi-annual financial framework

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulMuncii.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Clic aici)
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta in legislatia muncii din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!

- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 68.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in Codul Muncii si HR

Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 sep 2022.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contract de mandat

Sep082025

Administrator si salariat intr-o societate cu raspundere limitata

de Gabriela Dita valabil la 08 Sep 2025
Intrebare: Suntem o agentie de turism cu asociat unic o firma din Ungaria si avem contracte de administarare incheiate cu doua persoane fizice. Mentionez ca una dintre aceste persoane fizice este si salariat. Exista compatibilitate in cazul de fata? Este legal ca o persoana sa aiba incheiate aceste doua tipuri de contract simultan? 
Aug102025

Obligatii fiscale declarative si de plata privind beneficii suportate de societate

de Dani Cucu valabil la 10 Aug 2025
Intrebare:  Va rugam raspuns la urmatoarea situatie: o persoana care in prezent nu are nicio calitate in societate a incheiat o polita de asigurare de sanatate cu rate trimestriale (in prezent s-a achitat din contul societatii o singura rata, dar vor urma si celelalte in viitor). Solutia la care ne-am gandit este contractul de mandat. Exista si o alta posibilitate? Cum se declara acesta in d112? ...
Iul242025

Model decizie de suspendare a contractului de mandat al administratorui, sub 30 zile

de Ana Bontea valabil la 24 Iul 2025
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un model de decizie de suspendare sau acord de suspendare contract de mandat administrator, deoarece am dori sa suspendam contractul de mandat sub 30 zile, astfel in cat sa nu iesim de la conditia de microintreprindere. 
Iul022025

Obligatii declarative si de plata privind veniturile organelor asociatiei de proprietari

de Dani Cucu valabil la 02 Iul 2025
Intrebare: O persoana fizica, pensionar la limita de varsta cu o pensie de 2.100 lei, are doua contracte de mandat - cenzor asociatii de proprietari si pentru fiecare incaseaza 500 lei net, respectiv 500 lei net. Care sunt contributiile obligatorii pentru un contract de mandat de 500 lei in aceste conditii. Cum se calculeaza venitul brut si contributiile pentru un venit net de 500 lei in baza unui contract ...
Iun032025

Contractul de mandat. Beneficii.

de Florentina Buzea valabil la 03 Iun 2025
Intrebare: In cazul unui contract de mandat, persoana respectiva poate avea beneficiile specificate in CCM pentru ceilalti angajati? Aici ma refer la tichete de masa, prime, bonusuri, fidelitate, etc. In specta, in cadul unei sedinte a CA este aprobat faptul ca remuneratia persoanelor cu contract de mandat va fi supusa indexarii anuale cu procentul stabilit in urma negocierii cu Sindicatul si acordarea ...
Iun032025

Contract de mandat. Clauza de neconcurenta. Tratament fiscal

de Rodica Mantescu valabil la 03 Iun 2025
Intrebare: Se poate aplica clauza de neconcurenta pe un contract de mandat? Care sunt taxele care se aplica la sumele respective? Ramane valabila scutirea de CAS in acest caz?
x