Domiciliu in alta localitate. Obligatia angajatorului de a suporta contravaloarea transportului. Tratament fiscal
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu
consultant fiscalIntrebare: Referitor la decontarea transportului pentru angajatii companiei 1. Suntem obligati sa facem asta pentru anagajtii care nu locuiesc in Bucuresti (unde exista sediul)? 2. Care sunt conditiile de deductibilitate?
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: peste 50 angajati
• Cod CAEN: servicii
Raspuns: Nu exista nicio reglementare legala care sa-l oblige pe angajator sa plateasca salariatilor transportul la si de la locul de munca la domiciliu nici in situatia in care salariatul are domiciliu in alta localitate.
Astfel, angajatorul nu are obligatia sa deconteze transportul la si de la locul de munca daca nu si-a asumat aceasta obligatie prin contractul de munca ori regulamentul intern.
Salariatul cunostea inca de la incheierea contractului individual de munca faptul ca locul de munca este in alta localitate.
Din punct de vedere fiscal, conform art. 76 alin. (4) lit. g) din Codul fiscal , nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit, contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul intre localitatea in care angajatii isi au resedinta si localitatea unde se afla locul de munca al acestora, pentru situatiile in care nu se asigura locuinta sau nu se suporta contravaloarea chiriei, conform legii.
Aceeasi reglementare se gaseste in privinta CAS la art. 142 lit. d) din Codul fiscal, precum si in privinta CASS la art. 157 alin. (2) si CAM la art. 220^4 alin. (2) in privinta contributiei asiguratorie pentru munca.
Astfel, contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul intre localitatea in care angajatii isi au resedinta si localitatea unde se afla locul de munca al acestora, pentru situatiile in care nu se asigura locuinta sau nu se suporta contravaloarea chiriei, reprezinta venituri neimpozabile si netaxabile cu contributii sociale.
In ceea ce priveste deductibilitatea apreciem ca, cheltuielile cu transportul la si de la locul de munca al salariatului sunt deductibile limitat in limita cotei de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit dispozitiilor din Codul muncii intrucat reprezinta cheltuieli sociale.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!
Intrebari similare din categoria Salarizare Contributii
Intrebare: Va rugam sa ne spuneti daca angajatorul are obligatia sa pastreze un exemplar al fluturasului de salariu, care este inmanat salariatului lunar.
Intrebare: Majorare salariu minim dupa 24 luni. Domeniul constructiilor Avind in vedere ca salariul din domeniul constructiilor este adoptat prin derogare de la prevederile ce stabilesc adoptarea minimului brut pe economie (prin Hotarare de Guvern ), pentru salariatii din domeniul constructiilor este necesar sa se modifice salariul minim brut (peste 4582 lei) dupa 24 luni conform prevederilor OUG nr. ...
Intrebare: Compania noastra doreste sa acorde angajatilor credite cu dobanda preferentiala, sub dobanda de pe piata: 2 % in loc de 5% cat e cea mai mica dobanda disponibila in piata. Diferenta de 3% se considera beneficiu si trebuie inclusa in payroll pentru verificarea incadrarii in plafonul 33%? Intrbarea vine tinand cont de articolul din lege care prevede ca: aSumele reprezentand diferenta favorabila ...
Intrebare: Guvernul a aprobat Hotararea pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, care prevede majorarea nivelului acestuia la 4.050 lei lunar, incepand cu data de 1 ianuarie 2025. Va rog sa-mi spuneti daca cei din agricultura si alimentatie, unde acum au un salariu de 3436 lei brut si un net de 2400 vor intra sub incidenta acestei Hotarari.
Intrebare: Avem un salariat care pleaca in delegatie duminica de pe aeroportul Otopeni la ora 14.30, pentru a fi la firma din Germania la ora 8.00. Am inteles ca timpul de deplasare se considera timp de lucru si fiind duminica beneficiaza de un spor la salariu de 150%. Nelamurirea mea este cum calculez orele la care aplic sporul suplimentar. Este corecta abordarea de 2 ore (16:30-14.30), adica de cand a ...
Intrebare: Avem un angajat care va fi angajat la firma proprie cu 8 h si care concomitent va ramane angajat la compania noastra cu contract partial de 6 ore. Se mai pot acorda tichete de masa de catre compania noastra? Ce documente ar mai trebui intocmite in astfel de cazuri?