Contributie Casa Sociala a Constructorilor - Legislatia muncii
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton

Contributie Casa Sociala a Constructorilor

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic
valabil la 27 Ian 2017
Intrebare: Casa Sociala a Constructorilor, organizatie nonprofit are ca obiect de activitate asigurarea protectiei salariatilor din activitatea de constructii si de producere a materialelor de constructii, in perioada intreruperii activitatii - conf Legii nr. 215/1997. Pentru constituirea fondului necesar Casei Sociale a Constructorilor pentru plata acestei indemnizatii catre salariati, legea prevede expres in art. 16(1) lit. c), obligatia prelevarii unei cote in cuantum de 0,5% din valoarea devizului de constructii, cu corespondent in devizul general al lucrarii, denumita Cota de 0,5%. Conditia ce trebuie indeplinita pentru plata Cotei de 0,5% este aceea de a se realiza o investitie - lucrari de constructie sau similare, definite conform nomenclatorului CAEN, situatie in care beneficiarul investitiei (investitor sau proprietar), indiferent de sursa de finantare si de forma de proprietate, este obligat sa inscrie Cota de 0,5% in devizul general de constructii (in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 282008 privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii) si beneficiarul investitiei trebuie sa vireze Cota de 0,5% pe masura realizarii lucrarilor sau, dupa caz, la terminarea lor, direct in contul Casei Sociale a Constructorilor. Acte normative referitor la aceasta taxa: - Legea 215/1997 - Precizarea nr. 512 NN1384178 - Hotararii Guvernului nr. 28/2008. Avem rugamintea sa ne ajutati cu un raspuns privind obligativitatea platirii acestei taxe de 0,5% catre Casa Sociala a Constructorilor avand in vedere ca nu suntem o firma de constructii si nu avem angajati muncitori care, teoretic, conform Legii 215/1997 ar putea benefica de aceste fonduri stranse de Casa Sociala a Constructorilor (si eventualele penalizari consecinte privind neplata taxei).

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: Investitii imobiliare

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
Login utilizator
Creare cont platit Testare gratuita
De ce sa va inregistrati?
  • Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
    Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 68.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
    Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.140 + TVA = 2.247 lei
    Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
    Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
    Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 3.220 lei (TVA inclusa)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 ian 2017.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Legislatia muncii

Nov192024

Clarificare intocmire Buget de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2025

de Florentina Buzea valabil la 19 Nov 2024
Intrebare: Va rog sa ne ajutati cu clarificari pentru intocmirea Bugetului de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2025 a cheltuielilor cu personalul In cadrul Societatii noastre. Mentionam ca activitatile de Resurse Umane si Salarizare sunt separate. 1. Activitatea de resurse umane este parte din Serviciul Juridic 2. Activitatea de salarizarea este parte a Serviciului Economic. Avand in vedere activitatile ...
Oct082024

Conditii prelungire CIM durata determinata

de Gabriela Dita valabil la 08 Oct 2024
Intrebare: Am un salariat pe care l-am angajat pe durata determinata de 6 luni, pentru un poriect, cu prelungire CIM, prin acte aditionale, consecutive de 3 ori a cate 6 luni. Respectiv este salariatul meu de 24 luni. Proiectul avand termenul extins, va rugam sa ne ajutati cu un punct de vedere legal, daca ii mai pot prelungi CIM-ul salariatului, prin acte aditionale din 6 in 6 luni, pana la implinirea ...
Aug122024

Obligatiile angajatorului la revenirea salariatei din CCC

de Gabriela Dita valabil la 12 Aug 2024
Intrebare: Am o angajata Y care revine din concediu crestere copil iar sarcinile postului ei sunt acum realizate de o alata angajata Z si practic angajatei Y angajatorul nu mai are ce sa-i dea de lucru. Angajata Y este incadrata ca 132448 - MANAGER ACHIZITII iar angajata Z este incadrata ca 331302 - CONTABIL. In societate nu mai sunt alte persoane care sa aiba aceste incadrari. Imi spuneti, va rog, daca ...
Iun172024

Initiere negociere CCM. Salariatii nu isi aleg reprezentantii

de Adina Popescu valabil la 17 Iun 2024
Intrebare: La un SRL nou infiintat , cu 15 oameni angajati, s-a declansat negocierea pentru contractul colectiv de munca, dar angajatii nu vor sa-si aleaga un reprezentanti. Ce se poate face in acest caz?
Apr172024

Practica la locul de munca.

de Florentina Buzea valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: Avem un angajat major care este inscris intr-o forma de invatamant care ii solicita sa faca practica de specialitate in domeniul Contabilitate. Angajatul realizeaza o serie de sarcini de contabilitate primara, insa nu consideram ca putem sa ii oferim practica avand in vedere ca este angajatul nostru. Va rog sa ne spuneti opinia dvs. daca un angajat poate realiza practica la societatea unde este ...
Apr072023

Supravegherea sanatatii pentru sofer angajat

de Alexandra Nedelcu valabil la 07 Apr 2023
Intrebare: Ma puteti ajuta cu legislatie cu privire la analizele prin siguranta circulatiei la soferi? Ne intereseaza sa stim daca soferul cat B care conduce masina pana in 3.5 tone in interes de serviciu (livreaza marfa) trebuie sa isi faca analizele medicale de siguranta circulatiei si a transporturilor.
x