Ordin al ministrului afacerilor interne nr. 78 din 22 mai 2020 pentru stabilirea categoriilor de personal din Ministerul Afacerilor Interne carora nu li se aplica prevederile Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, precum si a masurilor necesare acordarii majorarii salariale, in conditiile art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, publicat in Monitorul Oficial nr. 434 din 22 mai 2020
In considerarea art. 7 alin. (3) -(6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative,
in temeiul art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 si al art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul afacerilor interne emite urmatorul ordin:
Art. 1. – (1) Categoriile de personal carora nu li se aplica Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, pe perioada prevazuta la art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, sunt cele stabilite la art. 2 din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 51/2020 pentru stabilirea categoriilor de personal din Ministerul Afacerilor Interne carora, pe perioada starii de urgenta instituite pe teritoriul Romaniei prin Decretul nr. 195/2020, nu li se aplica prevederile Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, si pentru stabilirea masurilor necesare acordarii majorarii salariale prevazute de art. 32 alin. (2) din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 si de art. 31 din Legea nr. 19/2020.
(2) Pentru acordarea majorarii salariale prevazute la art. 7 alin. (3) -(6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 se aplica in mod corespunzator dispozitiile art. 3-6, precum si anexele nr. 1 si 2 ale Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 51/2020.
(3) Actele administrative emise potrivit art. 3 din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 51/2020 si documentele depuse de personalul Ministerului Afacerilor Interne potrivit art. 4 alin. (1) din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 51/2020, anterior intrarii in vigoare a prezentului ordin, se considera proceduri indeplinite pentru acordarea majorarii salariale prevazute la art. 7 alin. (3) -(6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020.
Art. 2. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul afacerilor interne,
Marcel Ion Vela