Autorecenzarea. Modelul Contractului-cadru de servicii pentru recensamantul populatiei si locuintelor - Zile libere
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 27 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Autorecenzarea. Modelul Contractului-cadru de servicii pentru recensamantul populatiei si locuintelor

Raspuns oferit de PortalCodulMuncii.ro
 PortalCodulMuncii.ro
contabil
06 Mar 2022

Hotararea Guvernului nr. 145 din 31 ianuarie 2022 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.071/2020 pentru stabilirea bugetului si a categoriilor de cheltuieli necesare efectuarii recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021, precum si a masurilor pentru punerea in aplicare a unor dispozitii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2020 privind organizarea si desfasurarea recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021, publicata in Monitorul Oficial nr. 101 din 1 februarie 2022

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I. – Hotararea Guvernului nr. 1.071/2020 pentru stabilirea bugetului si a categoriilor de cheltuieli necesare efectuarii recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021, precum si a masurilor pentru punerea in aplicare a unor dispozitii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2020 privind organizarea si desfasurarea recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1238 din 16 decembrie 2020, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 6, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6. – (1) Plata recenzorilor pentru autorecenzarea asistata, recenzorilor, recenzorilor-sefi si coordonatorilor la nivel de municipiu, sector al municipiului Bucuresti, oras sau comuna se realizeaza in anul 2022, dupa intrarea in vigoare a hotararii Guvernului privind repartizarea sumelor pe unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale in vederea efectuarii platilor catre personalul de recensamant, de la bugetele unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, in limita a 192.000 mii lei, din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, aprobate cu aceasta destinatie in anexa la legea bugetului de stat."

2. La articolul 6, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
"(11) Autorecenzarea asistata se aplica in toate unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale. Numarul recenzorilor pentru autorecenzarea asistata se stabileste in functie de dimensiunea unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, conform populatiei-tinta estimate la data de 1 decembrie 2021, publicata pe www.recensamantromania.ro, potrivit instructiunilor Unitatii de coordonare si implementare a recensamantului, denumita in continuare UCIR, si prin consultarea unitatilor judetene privind implementarea recensamantului, denumite in continuare UJIR."

3. La articolul 6, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Plata recenzorilor care asigura autorecenzarea asistata in perioada de autorecenzare se face in functie de numarul de chestionare pentru care se asigura asistenta, chestionarul fiind compus din mai multe sectiuni cu grade de complexitate diferite, la un tarif de 7 lei pentru «Sectiunea pentru recenzarea persoanei» si 3,5 lei pentru «Sectiunea pentru recenzarea locuintei», inclusiv pentru orasele si comunele izolate sau dispersate teritorial definite la alin. (4).
(3) Plata recenzorilor se face in functie de numarul de chestionare completate prin interviu fata in fata, chestionarul fiind compus din mai multe sectiuni cu grade de complexitate diferite, la un tarif de 7 lei pentru «Sectiunea pentru recenzarea persoanei» si 3,5 lei pentru «Sectiunea pentru recenzarea locuintei», inclusiv «Sectiunea pentru recenzarea spatiului colectiv de locuit». Pentru orasele si comunele izolate sau dispersate teritorial, pentru care distantele parcurse sunt mai mari si timpul necesar recenzarii intregului sector de recensamant creste, plata recenzorilor pentru recenzarea propriu-zisa se face in functie de tipul de chestionar, chestionarul fiind compus din mai multe sectiuni cu grade de complexitate diferite, la un tarif de 9 lei pe «Sectiunea pentru recenzarea persoanei» si 5 lei pentru «Sectiunea pentru recenzarea locuintei», inclusiv «Sectiunea pentru recenzarea spatiului colectiv de locuit»."

4. La articolul 6, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(6) Plata recenzorilor-sefi este in suma fixa de 6.000 lei pentru cele doua luni de contractare a serviciilor, stabilita raportat la gradul de complexitate al activitatii acestora, astfel dupa cum rezulta acesta din obligatiile specifice acestei categorii de personal de recensamant, luand in considerare faptul ca in atributiile acestora nu intra completarea de chestionare de recensamant si avand in vedere numarul fix de sectoare de recensamant de care raspund, precum si constituirea sectoarelor de recensamant de marimi similare din punct de vedere al numarului de locuinte si al suprafetelor."

5. La articolul 6, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu urmatorul cuprins:
"(61) Plata coordonatorilor la nivel de municipiu, sector al municipiului Bucuresti, oras si comuna, stabilita raportat la gradul de complexitate al activitatii acestora, astfel dupa cum rezulta acesta din obligatiile specifice acestei categorii de personal de recensamant, se face pentru doua luni de contractare a serviciilor, in functie de gradul de incarcare dat de dimensiunea unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, conform populatiei-tinta estimate la data de 1 decembrie 2021, publicata pe www.recensamantromania.ro, astfel:
a) in suma de 8.000 lei, pentru unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale cu populatia mai mare de 100.000 de locuitori;
b) in suma de 7.500 lei, pentru unitatile administrativ-teritoriale cu populatia intre 50.001 si 100.000 de locuitori;
c) in suma de 7.000 lei, pentru unitatile administrativ-teritoriale cu populatia intre 30.001 si 50.000 de locuitori;
d) in suma de 6.500 lei, pentru unitatile administrativ-teritoriale cu populatia intre 20.001 si 30.000 de locuitori;
e) in suma de 6.000 lei, pentru unitatile administrativ-teritoriale cu populatia intre 10.001 si 20.000 de locuitori;
f) in suma de 5.500 lei, pentru unitatile administrativ-teritoriale cu populatia intre 2.401 si 10.000 de locuitori;
g) in suma de 5.000 lei, pentru unitatile administrativ-teritoriale cu populatia intre 1.501 si 2.400 de locuitori;
h) in suma de 4.500 lei, pentru unitatile administrativ-teritoriale cu populatia mai mica de 1.500 de locuitori."

6. Anexa nr. 1 "Repartizarea bugetului recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021 pe ordonatorii principali de credite ai administratiei publice centrale si ai administratiei publice locale" se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezenta hotarare.

7. Anexa nr. 3 "Modelul Contractului-cadru de servicii pentru recensamantul populatiei si locuintelor (RPL2021) " se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezentahotarare.

8. Anexa nr. 4 "Modelul legitimatiei prin care personalul de recensamant din teritoriu se identifica pe intreaga perioada de recenzare" se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 3 la prezenta hotarare.

9. Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. II. – Hotararea Guvernului nr. 1.071/2020 pentru stabilirea bugetului si a categoriilor de cheltuieli necesare efectuarii recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021, precum si a masurilor pentru punerea in aplicare a unor dispozitii din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2020 privind organizarea si desfasurarea recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1238 din 16 decembrie 2020, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCA
Contrasemneaza:
Secretarul general al Guvernului,
Marian Neacsu
Seful Cancelariei Prim-Ministrului,
Mircea Abrudean
Presedintele Institutului National de Statistica,
Andrei Tudorel
Ministrul afacerilor interne,
Lucian Nicolae Bode
Ministrul dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei,
Cseke Attila-Zoltan
Ministrul finantelor,
Adrian Caciu
Anexa nr. 1:
 
 Repartizarea bugetului recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021
pe ordonatorii principali de credite ai administratiei publice centrale si ai administratiei publice locale
(- Anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 1.071/2020)
- mii lei –
 
Ordonatori principali de credite ai administratiei publice centrale si administratiei publice locale Anul 2020: Anul 2021 Anul 2022 Anul 2023 Total
Sume alocate din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului pe anul 2020
Secretariatul General al Guvernului, pentru Institutul National de Statistica - din care:   63.099 94.549 34.704 192.352
Capitolul 51.01 "Autoritati publice si actiuni externe"Titlul 10 - Cheltuieli de personal   43.840 52.501 31.625 127.966
Capitolul 51.01 "Autoritati publice si actiuni externe"Titlul 20 - Bunuri si servicii   11.666 33.238 3.079 47.983
Capitolul 51.01 "Autoritati publice si actiuni externe"Titlul 70 - Cheltuieli de capital   10.003 6.400 - 16.403
Ministerul Afacerilor Interne - din care:   2 7.298 - 7.300
Capitolul 51.01 "Autoritati publice si actiuni externe"Titlul 20 - Bunuri si servicii   2 7.298 - 7.300
Serviciul de Telecomunicatii Speciale - din care: 1.003 - - - 1.003
Capitolul 61.01 "Ordine publica si siguranta nationala"Titlul 70 - Cheltuieli de capital 1.003 - - - 1.003
Administratia publica locala Capitolul 51.01 "Autoritati publice si actiuni externe" - - 192.000 - 192.000
TOTAL: 1.003 63.101 293.847 34.704 392.655
 
 
Anexa nr. 2:
CONTRACT-CADRU
de servicii pentru recensamantul populatiei si locuintelor (RPL2021)
(- Anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 1.071/2020)
(Model)
Nr.......din.................
incheiat in temeiul Legii organizarii si functionarii statisticii oficiale in Romania nr. 226/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2020 privind organizarea si desfasurarea recensamantului populatiei si locuintelor din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 178/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 1.168 si urmatoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare
Intre:
1.UAT/DTS...................(dupa caz, in functie de categoria de personal de recensamant pentru care se incheie contractul civil)........................, cu sediul in................................., tel./fax..........................., e-mail........................................., cod unic de inregistrare..................., cont..................., deschis la Trezoreria......................, reprezentata prin......................., in calitate de Beneficiar, si
2.domnul/doamna......................................., cu domiciliul in........................................, str..................nr.....bl......, sc. ......., et......, ap. ......., sectorul/judetul.................................., tel mobil/fax................................, e-mail.............................................., cont.............................................legitimat(a) cu C.I. (B.I.) seria.....nr........................, eliberat(a) de............................................la data de...................., CNP.................................., in calitate de......(Se completeaza denumirea, in clar: recenzor pentru autorecenzare asistata, recenzor, recenzor-sef, coordonator la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti si se specifica in clar denumirea localitatii, coordonator la nivel de judet, recenzor pentru recensamantul de proba, recenzor pentru cercetarea statistica postrecensamant)........................................................................................................................, denumit generic personal de recensamant din teritoriu, a intervenit prezentul contract, cu respectarea legislatiei in vigoare si a urmatoarelor clauze:

Art. 1: Obiectul contractului
(pentru recenzor, recenzor pentru autorecenzare asistata, recenzor pentru recensamantul de proba, recenzor pentru cercetarea statistica postrecensamant)
Obiectul prezentului contract il constituie prestarea de servicii de recenzare a populatiei si locuintelor pentru realizarea cercetarii statistice de interes national "Recensamantul populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021" (Se adauga, cand este cazul: "recensamant de proba" sau "cercetare statistica postrecensamant"), la nivelul localitatii/localitatilor......................., sectorul de recensamant.............................................................
(pentru recenzor-sef, coordonator la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti, coordonator la nivel de judet):
Obiectul prezentului contract il constituie prestarea de servicii de coordonare, monitorizare, indrumare si control al activitatilor de recenzare pentru realizarea cercetarii statistice de interes national "Recensamantul populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021", la nivelul localitatii/localitatilor, respectiv a sectoarelor de recensamant:........................................sau judetului, dupa caz,....................................................................

Art. 2: Durata contractului
Prezentul contract este valabil de la data semnarii lui de catre ambele parti contractante pana la indeplinirea completa a obligatiilor asumate de parti, respectiv pana la data de.....................................

Art. 3: Plata/Pretul
(pentru recenzor)
- (1) Plata pentru colectarea datelor statistice in urma desfasurarii interviurilor fata-in-fata cu respondentii se face la un tarif de 7 lei (9 lei in cazul localitatilor izolate sau dispersate teritorial)/"Sectiunea pentru recenzarea persoanei" completata, validata si acceptata, si de 3,5 lei (5 lei in cazul localitatilor izolate sau dispersate teritorial)/"Sectiunea pentru recenzarea locuintei" completata, validata si acceptata, inclusiv "Sectiunea pentru recenzarea spatiului colectiv de locuit", dupa receptia cantitativa si calitativa a chestionarelor cu date statistice colectate in baza de date a recensamantului, conform situatiei rezultate din contorizarea automata a datelor comunicate de UJIR.
(pentru recenzor pentru autorecenzare asistata)
- (1) Plata pentru colectarea datelor statistice in urma asistarii populatiei in procesul de autorecenzare se face la un tarif de 7 lei (inclusiv in cazul localitatilor izolate sau dispersate teritorial)/"Sectiunea pentru recenzarea persoanei" completata, validata si acceptata si de 3,5 lei (inclusiv in cazul localitatilor izolate sau dispersate teritorial)/"Sectiunea pentru recenzarea locuintei" completata, validata si acceptata, dupa receptia cantitativa si calitativa a chestionarelor cu date statistice colectate in baza de date a recensamantului, conform situatiei rezultate din contorizarea automata a datelor comunicate de UJIR.
(pentru recenzor pentru recensamantul de proba, recenzor pentru cercetarea statistica postrecensamant)
- (1) Plata pentru colectarea datelor statistice in urma desfasurarii interviurilor fata in fata cu respondentii se face in functie de realizarea activitatilor contractate si timpul efectiv lucrat, pe baza raportului de activitate care reflecta situatia activitatilor desfasurate, la un tarif de 23,25 lei/ora, fara a depasi valoarea bruta de 8.000 lei pentru perioada de doua luni de contractare a serviciilor, la finalul perioadei contractuale, dupa aprobarea raportului de activitate de catre coordonatorul UJIR.
(pentru recenzor-sef, coordonator la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti)
- (1) Plata pentru desfasurarea activitatilor de coordonare, monitorizare, indrumare si control se face conform art. 6 alin (6)
(pentru recenzor-sef), respectiv art. 6 alin. (61) (pentru coordonator la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti) din H.G. nr. 1.071/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza si dupa avizarea raportului de activitate de catre coordonatorul UJIR si aprobarea acestuia de catre UAT prin reprezentantul sau legal.
(pentru coordonator la nivel de judet)
- (1) Plata pentru desfasurarea activitatilor de coordonare, monitorizare, indrumare si control se face in functie de realizarea activitatilor contractate si timpul efectiv lucrat, pe baza raportului de activitate care reflecta situatia activitatilor desfasurate, la un tarif de 34,85 lei/ora, fara a depasi suma bruta de 36.000 lei pentru perioada de sase luni de contractare a serviciilor, la finalul perioadei contractuale, dupa aprobarea raportului de activitate de catre coordonatorul UJIR.
- (2) Prin semnarea prezentului contract, personalul de recensamant din teritoriu opteaza pentru impozitarea veniturilor realizate ca urmare a incheierii acestui contract civil potrivit art. 115 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Beneficiarul are obligatia calculului impozitului final prin retinere la sursa la momentul platii veniturilor prin aplicarea unei cote de 10% asupra venitului brut.
- (3) Plata recenzorilor pentru autorecenzarea asistata, recenzorilor, recenzorilor-sefi si coordonatorilor la nivel de municipiu, sector al municipiului Bucuresti, oras sau comuna se va efectua dupa intrarea in vigoare a hotararii Guvernului privind repartizarea sumelor pe unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale in vederea efectuarii platilor catre personalul de recensamant.

Art. 4: Obligatiile personalului de recensamant
- (1) Personalul de recensamant, corespunzator calitatii pe care o indeplineste, are urmatoarele obligatii generale:
- a) sa respecte prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 178/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si instructiunile specifice elaborate de Unitatea de coordonare si implementare a recensamantului (UCIR);
- b) sa presteze cu profesionalism serviciile ce fac obiectul prezentului contract, cu respectarea metodologiei statistice aplicabile, a instrumentarului statistic si a instructiunilor UCIR si UJIR;
- c) sa utilizeze materialele, documentele, instrumentele puse la dispozitie de UJIR numai in scopul prestarii serviciilor ce fac obiectul prezentului contract si sa le restituie UJIR la incetarea contractului;
- d) sa nu utilizeze o alta persoana in realizarea activitatii ce face obiectul contractului;
- e) sa participe la toate sesiunile de instruire pentru personalul de recensamant;
- f) sa nu solicite alte informatii decat cele de recensamant si sa nu influenteze sau modifice raspunsurile persoanelor recenzate;
- g) sa respecte confidentialitatea tuturor datelor culese pe intregul circuit al prestarii de servicii de culegere de date statistice ce face obiectul contractului, de la culegerea datelor si pana la predarea lor DTS-UJIR, si, in acest sens, sa semneze Angajamentul privind pastrarea confidentialitatii datelor, prevazut in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentul contract, odata cu incheierea prezentului contract;
- h) sa aiba o tinuta decenta si un limbaj corespunzator, pe toata perioada de recenzare;
- i) sa se identifice prin prezentarea legitimatiei care le atesta calitatea, pe toata perioada de recenzare;
- j) in cazul unor situatii conflictuale sau al unor circumstante care prezinta un grad ridicat de periculozitate, sa nu reactioneze agresiv, ci sa anunte imediat politia, apeland la numarul unic de urgenta 112 si apoi, ierarhic, in structura functionala a recensamantului;
- k) sa anunte intentia de a renunta la calitatea sa, cu minimum doua zile inainte de incetarea activitatii, conducatorului UJIR din judetul in care se afla sectorul de recensamant;
- l) sa aiba in permanenta asupra sa telefonul al carui numar este indicat in prezentul contract pentru asigurarea comunicarii locale si ierarhice in structura functionala a recensamantului pentru solutionarea tuturor problemelor de ordin metodologic sau organizatoric;
- m) sa indeplineasca obligatiile specifice corespunzatoare categoriei de personal de recensamant din care face parte, prevazute in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul contract;
- n) sa respecte ritmul de recenzare stabilit de catre Beneficiar si DTS-UJIR, respectiv minimum a noua parte din dimensiunea sectorului de recensamant in fiecare saptamana;
- o) sa anunte Beneficiarul si conducatorul UJIR, in scris si in prealabil, in cazul in care paraseste UAT-ul pentru o durata mai mare de 48 de ore pe perioada recenzarii, si sa predea terminalul informatic catre DTS-UJIR la aceeasi data la care anunta Beneficiarul si conducatorul UJIR cu privire la parasirea UAT-ului.
- (2) Obligatiile personalului de recensamant privind utilizarea terminalului informatic - tableta si materialele conexe sunt urmatoarele:
- a) sa preia de la DTS-UJIR terminalul informatic pe baza de proces-verbal, modelul acestuia fiind prevazut in anexa nr. 3 care face parte integranta din prezentul contract, respectiv tableta configurata pentru colectarea datelor statistice, precum si materialele conexe;
- b) sa utilizeze tableta exclusiv in derularea activitatilor necesare indeplinirii prezentului contract, utilizarea acesteia in interes personal fiind strict interzisa;
- c) sa nu stearga aplicatiile configurate pe tableta si sa nu instaleze alte aplicatii pe aceasta;
- d) sa se ingrijeasca de buna functionare a tabletei, asigurand o maxima protectie a acesteia;
- e) sa anunte, de urgenta, pierderea, furtul sau constatarea unei disfunctionalitati a tabletei, atat Beneficiarului, cat si DTS-UJIR;
- f) sa restituie terminalul informatic - tableta si materialele conexe, in termen de maximum 5 zile de la incetarea contractului, adica dupa finalizarea perioadei de recenzare, sub sanctiunea recuperarii contravalorii acestora, in suma egala cu valoarea indicata de STS, sau, dupa caz, a retinerii sumei din pretul contractului;
- g) in cazurile de incetare a contractului prevazute la art. 7 lit. c)-e), sa predea terminalul informatic - tableta si materialele conexe, la sediul DTS-UJIR, in termen de 12 ore de la intervenirea respectivului caz de incetare;
- h) sa suporte toate costurile suplimentare, nejustificate, aparute in urma accesarii altor servicii, in termen de 30 de zile de la data emiterii facturii de catre furnizorul de servicii;
- i) sa repare pe cheltuiala sa defectiunile tabletei survenite din culpa sa ulterior primirii dispozitivului si sa prezinte DTS-UJIR garantia reparatiei;
- j) sa semneze un angajament de plata in situatiile de furt, pierdere a tabletei sau cand, in cazul prevazut la lit. i), tableta nu mai poate fi reparata, prin care se obliga la plata pagubei respective.

Art. 5: Obligatiile Beneficiarului
Beneficiarul are urmatoarele obligatii:
(in cazul UAT-urilor)
- a) sa sprijine UJIR in distribuirea materialelor de recensamant catre personalul de recensamant;
- b) sa sprijine UJIR in colectarea, verificarea si returnarea, in termen de 15 zile dupa incheierea activitatilor de colectare a datelor, a tuturor instrumentelor si a materialelor utilizate;
- c) sa organizeze instalarea unor posturi de lucru in spatii special amenajate, cu echipamente puse la dispozitie de UJIR, in scopul realizarii autorecenzarii asistate a populatiei, conform normelor stabilite de catre UCIR;
- d) sa aprobe rapoartele de activitate intocmite de recenzorii-sefi, coordonatorii la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti, ce vor sta la baza platii conform machetelor stabilite de UCIR/UJIR;
- e) sa plateasca personalul de recensamant din teritoriu pentru serviciile prestate, in conformitate cu prevederile art. 3;
- f) sa indeplineasca obligatiile ce ii revin potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de platitor de venit;
- g) sa asigure depozitarea si pastrarea in conditii corespunzatoare a materialelor de recensamant, precum si a altor mijloace necesare desfasurarii in bune conditii a lucrarilor de recensamant.
(in cazul DTS-urilor)
- a) sa distribuie materialele de recensamant catre personalul de recensamant;
- b) sa colecteze si sa verifice, in termen de 15 zile dupa incheierea activitatilor de colectare a datelor, toate instrumentele si materialele utilizate;
- c) sa instruiasca personalul de recensamant din teritoriu cu privire la colectarea datelor statistice, cu privire la functionarea aplicatiei de inregistrare a datelor instalata pe terminalul informatic, precum si cu privire la respectarea dispozitiilor legale privind protectia informatiilor confidentiale;
- d) sa instruiasca personalul de recensamant care colecteaza datele de la gospodarii ale populatiei cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal referitoare la o persoana fizica identificata sau identificabila;
- e) sa receptioneze cantitativ si calitativ chestionarele cu datele statistice colectate in baza de date a recensamantului;
- f) sa plateasca personalul de recensamant din teritoriu pentru serviciile prestate, in conformitate cu prevederile art. 3;
- g) sa indeplineasca obligatiile ce ii revin, potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de platitor de venit;
- h) sa aplice masurile tehnice si organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal referitoare la o persoana fizica identificata sau identificabila impotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificarii, dezvaluirii sau accesului neautorizat, in special daca prelucrarea respectiva comporta transmisii de date in cadrul unor retele, precum si impotriva oricarei alte forme de prelucrare ilegala.

Art. 6: Modificarea contractului
Modificarea ulterioara a clauzelor stipulate in contract sau completarea cu alte elemente secundare a acestuia se va face cu acordul ambelor parti contractante, prin act aditional, incheiat in forma scrisa.

Art. 7: Incetarea contractului
Prezentul contract inceteaza in urmatoarele cazuri:
- a) in cazul in care persoana care face parte din personalul de recensamant din teritoriu decedeaza sau devine, fara culpa sa, incapabila de a indeplini obligatiile asumate prin prezentul contract;
- b) de drept, la indeplinirea integrala, exacta si la timp a obligatiilor asumate de partile contractante;
- c) prin acordul de vointa scris al partilor;
- d) daca persoana care face parte din personalul de recensamant din teritoriu savarseste una dintre faptele care constituie contraventii conform art. 54 alin. (1) lit. c) si e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 178/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
- e) prin denuntarea unilaterala de catre una dintre parti, cu un preaviz de cel putin doua zile de la aparitia unor circumstante ce nu au putut fi prevazute la data incheierii acestuia, in conformitate cu prevederile art. 1.276 alin. (2) din Legea nr. 287/2009, republicata, cu modificarile ulterioare.

Art. 8: Raspunderea partilor si rezilierea contractului
- (1) Beneficiarul este indreptatit sa treaca la executarea silita a obligatiei sau are dreptul sa co nsidere prezentul contract reziliat de plin drept, cu daune-interese, in cazurile in care, fara justificare:
- a) nu respecta ritmul de recenzare stabilit de catre Beneficiar si DTS-UJIR, respectiv minimum a noua parte din dimensiunea sectorului de recensamant in fiecare saptamana;
- b) colectarea, transmiterea de date statistice si efectuarea corectiilor nu se executa in modul convenit si in termenul stabilit in acest sens de Beneficiar, persoana care face parte din personalul de recensamant din teritoriu nu remediaza lipsurile constatate si continua sa execute defectuos serviciile contractului;
- c) nu se executa alte obligatii ce revin personalului de recensamant din teritoriu potrivit legii sau in temeiul prezentului contract.
- (2) In cazurile prevazute la alin. (1), simpla neexecutare a obligatiilor corespunzatoare in termenul stabilit pentru executare valoreaza punerea in intarziere a personalului de recensamant din teritoriu.
- (3) In situatia in care personalul de recensamant din teritoriu nu poate incepe sau continua executarea contractului din cauza neindeplinirii fara justificare de catre Beneficiar a propriilor obligatii, personalul de recensamant din teritoriu este indreptatit sa considere prezentul contract reziliat de plin drept.
- (4) Beneficiarul nu raspunde patrimonial in cazul aparitiei uneia dintre situatiile urmatoare:
- a) in caz de imbolnavire ori accident de munca, incluzand cheltuielile pe motive de sanatate;
- b) pierderea, furtul, distrugerea sau deteriorarea echipamentului Beneficiarului utilizat pentru executarea prezentului contract;
- c) raspunderea civila in eventualitatea accidentelor provocate tertilor sau Beneficiarului ori salariatilor sai, ca urmare a executarii prezentului contract;
- d) decesul ca urmare a unui accident sau invaliditatea permanenta ca urmare a unei accidentari fizice in legatura cu prezentul contract;
- e) in cazul retinerii, dispunerii masurii arestarii preventive, a arestului la domiciliu sau trimiterii in judecata penala a persoanei contractate ca personal de recensamant pe perioada prestarii serviciilor care fac obiectul prezentului contract, situatii in care Beneficiarul are dreptul sa considere prezentul contract reziliat de plin drept.

Art. 9: Datele cu caracter personal
Institutul National de Statistica, directiile sale teritoriale, precum si unitatile administrativ-teritoriale, in calitate de operatori de date cu caracter personal, raspund pentru prelucrarile efectuate, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor).

Art. 10: Efecte
Incetarea sau rezilierea prezentului contract conform art. 7 si 8 nu produce efecte in privinta prestatiilor executate.

Art. 11: Forta majora si cazul fortuit
- (1) In cazul aparitiei unei situatii de forta majora sau caz fortuit, partile contractante sunt exonerate de raspundere, termenele de realizare a obligatiilor decalandu-se in mod corespunzator.
- (2) Prin "forta majora" se intelege orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil, care este de natura a exonera de raspundere partea care il invoca.
- (3) Prin "caz fortuit" se intelege evenimentul care nu poate fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs, care este de natura a exonera de raspundere partea care il invoca, inclusiv deficientele de natura tehnica care fac imposibila prestarea serviciului contractat.
- (4) In cazul fortei majore este obligatorie notificarea aparitiei acesteia in termen de 24 de ore de la data nasterii unui asemenea caz, urmata de rezilierea imediata de drept a contractului, in termen de maximum 48 de ore de la aceeasi data.
- (5) In situatia cazului fortuit este obligatorie transmiterea unei notificari in termen de 24 de ore de la data nasterii acestuia, urmata de rezilierea imediata de drept a contractului, in termen de maximum 48 de ore de la aceeasi data.
- (6) In cazul aparitiei unei situatii de forta majora sau unui caz fortuit, partile contractante se obliga sa depuna diligentele necesare in vederea diminuarii efectelor produse de un asemenea eveniment.

Art. 12: Litigii
Orice neintelegere intre partile contractante cu privire la indeplinirea prezentului contract se va rezolva pe cale amiabila. In caz contrar, oricare dintre parti poate solicita ca disputa sa se solutioneze de catre instanta competenta.

Art. 13: Comunicari
Orice comunicare intre parti, referitoare la indeplinirea prezentului contract, se poate face in scris, prin telefon, fax sau e-mail, dar numai la adresele si numerele prevazute in prezentul contract.
Prezentul contract a fost incheiat in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
Beneficiar,
..................................
..........................
(Se trece, in clar, denumirea: recenzor pentru autorecenzare asistata, recenzor, recenzor-sef, coordonator la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti, coordonator la nivel de judet, recenzori pentru recensamantul de proba, recenzor pentru cercetarea statistica postrecensamant.)...................................................
 
Anexa nr. 21:


(- ANEXA nr. 1: la Contractul-cadrul nr. ........../..........)
(In functie de categoriile personalului de recensamant, in vederea anexarii unei singure categorii de obligatii specifice la contractul-cadru, se va pastra una dintre urmatoarele categorii:)

I. Obligatii specifice personalului de recensamant care are calitatea de recenzor pentru autorecenzare asistata, recenzor, recenzor pentru recensamantul de proba, recenzor pentru cercetarea statistica postrecensamant la recensamantul populatiei si locuintelor din anul 2021:
a) sa primeasca de la Beneficiar legitimatia si de la personalul DTS-UJIR materialele de recensamant;
b) sa participe la instruirea organizata de catre DTS-UJIR si sa primeasca terminalul informatic - tableta si materialele conexe - pe baza procesului-verbal de predare-primire, al carui model este prevazut in anexa nr. 3 la contract;
c) sa studieze chestionarele si instructiunile privind efectuarea recensamantului;
d) sa efectueze corect si complet lucrarile de inregistrare a datelor in conformitate cu instructiunile specifice elaborate de UCIR;
e) sa aplice masurile administrative, organizatorice si tehnice pentru protectia datelor cu caracter personal si pentru prevenirea accesului, difuzarii, instrainarii si distrugerii neautorizate a acestora;
f) sa realizeze vizita preliminara a sectorului de recensamant ce i-a fost repartizat, pentru cunoasterea acestuia in detaliu, a limitelor acestuia si daca este bine delimitat, precum si pentru identificarea eventualelor cladiri destinate locuirii, omise din sector si eventuale spatii nedestinate locuirii, dar care servesc drept loc de resedinta obisnuita unor persoane;
g) sa identifice si sa sesizeze daca exista zone ale localitatii care nu sunt incluse pe harta niciunui sector de recensamant sau daca exista zone incluse in doua harti distincte; in cazul in care aceste situatii exista, trebuie sa i le comunice recenzorului-sef sau coordonatorului la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti, dupa caz;
h) sa efectueze mai multe vizite la aceeasi adresa in cazul in care nu poate realiza recenzarea completa a unei cladiri, locuinte, gospodarii sau a tuturor persoanelor din locuinta respectiva care nu s-au autorecenzat;
i) sa culeaga datele de recensamant pentru toate unitatile de observare (persoane, gospodarii, locuinte, cladiri) pentru care nu s-a efectuat autorecenzare din sectorul de recensamant atribuit, strict in scopurile statistice ce fac obiectul contractului;
j) sa verifice zilnic calitatea datelor inregistrate si a modului de completare a tuturor caracteristicilor din chestionare si sa realizeze transmiterea acestora catre baza de date centrala a recensamantului populatiei si locuintelor 2021;
k) sa respecte ritmul de recenzare si sa isi planifice vizitele in sectorul de recensamant cat mai eficient, astfel incat sa realizeze recenzarea completa la toate adresele din sector in timpul alocat si sa poata realiza in acest timp mai multe vizite succesive la acele adrese unde nu a putut realiza interviurile fata in fata de la prima vizita;
l) sa sesizeze de indata recenzorului-sef sau coordonatorului de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti, dupa caz, situatiile deosebite intampinate pe teren;
m) sa predea Beneficiarului legitimatia si personalului DTS-UJIR terminalul informatic - tableta si materialele conexe, pe baza de proces-verbal de predare-primire;
n) sa intocmeasca rapoartele de activitate ce vor sta la baza platii conform machetelor stabilite de UCIR/UJIR (pentru recenzorul pentru cercetarea statistica postrecensamant);
o) sa realizeze alte activitati la solicitarea recenzorului-sef sau a coordonatorului la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti, dupa caz, pentru indeplinirea integrala a scopului recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021.

II. Obligatii specifice personalului de recensamant care are calitatea de recenzor-sef la recensamantul populatiei si locuintelor din anul 2021:
a) sa primeasca de la Beneficiar legitimatia si de la personalul DTS-UJIR terminalul informatic si materialele de recensamant, pe baza procesului-verbal de predare-primire, al carui model este prevazut in anexa nr. 3 la contract;
b) sa participe la instruirea organizata de catre DTS-UJIR;
c) sa organizeze colectarea materialelor de recensamant de la recenzori in vederea predarii lor catre DTS-UIJIR, dupa finalizarea activitatilor in teren;
d) sa programeze vizitele preliminare ale sectoarelor de recensamant si sa organizeze efectuarea acestora prin deplasarea pe teren, impreuna cu recenzorii din subordine, inainte de inceperea operatiunilor de inregistrare, pentru delimitarea clara a sectoarelor de recensamant si preintampinarea astfel a omisiunilor sau dublelor inregistrari;
e) sa ia legatura cu UJIR pentru solutionarea eventualelor probleme legate de sectorizare - lipsa unor adrese, locuinte sau cladiri din lista adreselor de recenzat, includerea aceleiasi adrese in doua sectoare diferite; sa comunice recenzorilor solutiile identificate pentru situatiile semnalate;
f) sa ia legatura cu UJIR pentru gasirea unei solutii in cazul in care recenzorii ii sesizeaza existenta in teren a unor probleme majore legate de sectorizare, daca exista zone ale localitatii care nu sunt incluse pe harta niciunui sector de recensamant sau daca exista zone incluse in doua harti distincte etc.;
g) sa organizeze programul de intalniri cu recenzorii pentru lamurirea si punerea la punct a ultimelor detalii metodologice si organizatorice inaintea inceperii vizitelor in teren;
h) sa verifice modul in care isi desfasoara activitatea recenzorii;
i) sa verifice zilnic daca recenzorii realizeaza completarea chestionarelor de recensamant la adresele incluse in sectorul de recensamant;
j) sa comunice coordonatorului la nivel de municipiu/oras/comuna/sector al municipiului Bucuresti necesitatea inlocuirii recenzorilor care absenteaza in perioada de inregistrare, din diverse motive, cu recenzori de rezerva;
k) sa verifice ritmul de recenzare zilnic pe baza rapoartelor primite de la UJIR si sa ia masuri in cazul in care se constata incetiniri ale ritmului de recenzare sau constata un numar mare de adrese la care nu s-a realizat recenzarea;
l) sa ceara coordonatorului de la nivel de municipiu, oras sau comuna sa solicite UJIR alocarea adreselor recenzorului/recenzorilor ale caror performante slabe inregistrate pe finalul activitatii in teren pot pune in pericol realizarea recenzarii totale in UAT-ul respectiv catre recenzorul/recenzorii care a/au finalizat sau va/vor finaliza activitatea din teren inaintea termenului final de recenzare;
m) sa insoteasca recenzorii in zonele unde acestia intampina dificultati in desfasurarea interviurilor si sa convinga populatia sa participe la recensamantul populatiei si locuintelor, efectuand, daca este necesar, interviuri in locul recenzorului;
n) sa realizeze interviurile fata in fata cu respondentii in cazul in care recenzorul din sectorul respectiv este indisponibil, pana la inlocuirea acestuia;
o) sa sprijine UJIR in preluarea de la recenzori a materialelor de recensamant aferente sectoarelor de recensamant;
p) sa coordoneze si sa verifice din punct de vedere organizatoric si metodologic activitatea si lucrarile efectuate de recenzorii din subordine;
q) sa tina legatura cu coordonatorul la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti si cu UJIR pentru lamurirea si rezolvarea tuturor problemelor aparute in perioada de recenzare;
r) sa predea Beneficiarului legitimatia si personalului DTS-UJIR terminalul informatic si materialele de recensamant, pe baza de proces-verbal de predare-primire;
s) sa intocmeasca rapoartele de activitate ce vor sta la baza platii conform machetelor stabilite de UCIR/UJIR;
t) sa realizeze alte activitati la solicitarea UJIR sau a comisiei locale sau judetene de recensamant, dupa caz, pentru indeplinirea integrala a scopului recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021.

III. Obligatii specifice personalului de recensamant care are calitatea de coordonator la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti la recensamantul populatiei si locuintelor din anul 2021:
a) sa primeasca de la Beneficiar legitimatia si de la personalul DTS-UJIR terminalul informatic si materialele de recensamant, pe baza procesului-verbal de predare-primire, al carui model este prevazut in anexa nr. 3 la contract;
b) sa participe la instruirea organizata de catre DTS-UJIR;
c) sa sprijine UJIR in repartizarea materialelor de recensamant personalului de recensamant;
d) sa sprijine UJIR in colectarea materialelor de recensamant de la recenzori si recenzori-sefi dupa finalizarea activitatilor in teren;
e) sa verifice, prin deplasarea in teren, impreuna cu recenzorii din subordine, inainte de inceperea operatiunilor de inregistrare, delimitarea clara a sectoarelor de recensamant pentru a preintampina omisiunile sau dublele inregistrari, in cazul in care recenzorii nu sunt coordonati de un recenzor-sef;
f) sa ia legatura cu UJIR pentru solutionarea eventualelor probleme legate de sectorizare - lipsa unor adrese, locuinte sau cladiri din lista adreselor de recenzat, includerea aceleiasi adrese in doua sectoare diferite; sa comunice recenzorilor-sefi/recenzorilor solutiile identificate pentru situatiile semnalate;
g) sa ia legatura cu UJIR pentru gasirea unei solutii in cazul in care recenzorii/recenzorii-sefi ii sesizeaza existenta in teren a unor probleme majore legate de sectorizare, daca exista zone ale localitatii care nu sunt incluse pe harta niciunui sector de recensamant sau daca exista zone incluse in doua sau mai multe harti/sectoare de recensamant etc.;
h) sa organizeze programul de intalniri cu recenzorii-sefi si recenzorii pentru lamurirea si punerea la punct a ultimelor detalii metodologice si organizatorice inaintea inceperii vizitelor in teren;
i) sa verifice modul in care isi desfasoara activitatea recenzorii si recenzorii-sefi, daca este cazul;
j) sa verifice, in cazul in care recenzorii nu sunt coordonati de un recenzor-sef, daca acestia realizeaza completarea chestionarelor de recensamant la adresele incluse in sectorul de recensamant;
k) sa comunice UJIR si UAT necesitatea inlocuirii recenzorilor si recenzorilor-sefi care absenteaza in perioada de inregistrare, din diverse motive, cu recenzori/recenzori-sefi de rezerva carora sa le asigure materialele de recensamant corespunzatoare, si sa verifice ca acestia cunosc obligatiile si activitatile pe care trebuie sa le indeplineasca;
l) sa verifice ritmul de recenzare zilnic pe baza rapoartelor primite de la UJIR si sa ia masuri in cazul in care se constata incetiniri ale ritmului de recenzare sau constata un numar mare de adrese la care nu s-a realizat recenzarea;
m) sa solicite UJIR alocarea adreselor recenzorului/recenzorilor ale caror performante slabe inregistrate pe finalul activitatii in teren pot pune in pericol realizarea recenzarii totale in UAT-ul respectiv catre recenzorul/recenzorii care a/au finalizat sau va/vor finaliza activitatea din teren inaintea termenului final de recenzare;
n) sa insoteasca recenzorii in zonele unde acestia intampina dificultati in desfasurarea interviurilor si sa convinga populatia sa participe la recensamantul populatiei si locuintelor;
o) sa sprijine UJIR la preluarea de la recenzori si recenzori- sefi a materialelor de recensamant aferente sectoarelor de recensamant;
p) sa valideze rapoartele de activitate ale recenzorilor-sefi din UAT-ul alocat;
q) sa predea Beneficiarului legitimatia si personalului DTS-UJIR terminalul informatic si materialele de recensamant, pe baza de proces-verbal de predare-primire;
r) sa intocmeasca rapoartele de activitate ce vor sta la baza platii conform machetelor stabilite de UCIR/UJIR.

IV. Obligatii specifice personalului de recensamant care are calitatea de coordonator la nivel de judet la recensamantul populatiei si locuintelor din anul 2021:
a) sa primeasca de la Beneficiar legitimatia si terminalul informatic si materialele de recensamant, pe baza procesului-verbal de predare-primire, al carui model este prevazut in anexa nr. 3 la contract;
b) sa participe la instruirea organizata de catre DTS-UJIR;
c) sa monitorizeze repartizarea materialelor de recensamant personalului de recensamant;
d) sa monitorizeze colectarea materialelor de recensamant de la recenzori si recenzori-sefi dupa finalizarea activitatilor in teren;
e) sa monitorizeze ritmul de recenzare pe toata perioada de colectare de date;
f) in cazul judetelor, coordonatorii de judet sa valideze rapoartele de activitate ale coordonatorilor la nivel de municipiu, oras, comuna si de sector al municipiului Bucuresti;
g) sa coordoneze si sa verifice din punct de vedere organizatoric si metodologic activitatea si lucrarile efectuate de recenzorii si recenzorii-sefi care isi desfasoara activitatea in cadrul judetului/UAT-ului repartizat;
h) sa tina legatura cu comisia de recensamant locala sau judeteana si/sau cu UJIR, dupa caz, pentru lamurirea si rezolvarea tuturor problemelor aparute in perioada de recenzare;
i) sa comunice comisiei de recensamant locale sau judetene si/sau UJIR, dupa caz, de indata, problemele sau situatiile neprevazute pe care le-a intampinat, in vederea gasirii unor solutii de rezolvare a acestora;
j) sa predea Beneficiarului legitimatia si personalului DTS-UJIR terminalul informatic si materialele de recensamant, pe baza de proces-verbal de predare-primire;
k) sa intocmeasca rapoartele de activitate ce vor sta la baza platii conform machetelor stabilite de UCIR/UJIR;
l) sa realizeze alte activitati la solicitarea UJIR sau a comisiei locale sau judetene de recensamant, dupa caz, pentru indeplinirea integrala a scopului recensamantului populatiei si locuintelor din Romania in anul 2021;
m) sa promoveze recenzarea in teritoriu pe toata perioada de colectare de date.

Anexa nr. 22*:
(- Anexa nr. 2 la Contractul-cadru nr. ........../..........)


 
Anexa nr. 23:
PROCES-VERBAL
de predare-primire a terminalului informatic pentru RPL 2021
(- ANEXA nr. 3 la Contractul-cadru nr. ........../..........)
(Model)
Ex. nr. ............................
Cod sector de recensamant:........................
PROCES-VERBAL
de predare-primire a terminalului informatic pentru RPL 2021
Incheiat astazi,.............................................................
Intre................................................din partea DTS-UJIR, in calitate de Predator, si..........................................................., CNP..................................., telefon................................, recenzor in sectorul de recensamant numarul..............................................din localitatea................................................., judetul..................................., in calitate de Primitor1

Art. 1. – In baza prevederilor contractuale, Predatorul, respectiv Primitorul convin, de comun acord, predarea, respectiv primirea urmatorului terminalului informatic - tableta si materiale conexe, dupa cum urmeaza:
- 1 buc. tableta tip.....model....., IMEI.........., cartela SIM cu numarul de apel.............................., seria.................., card SIM si alimentator cu cablu USB, in cutie;
- 1 buc. acumulator baterie externa pentru tableta...............................;
- 1 buc. cutie transport;
- 1 buc. plic sigilat cu datele de autentificare necesare accesarii tabletei si aplicatiei (PIN tableta, nume utilizator si parola), cu numarul de operator si numar sector de recensamant........................................;
- chestionare martor.

Art. 2. – (1) Primitorul cunoaste si se obliga sa foloseasca echipamentul exclusiv in derularea activitatilor aferente Recensamantului populatiei locuintelor 2021, utilizarea acestuia in interes personal fiind strict interzisa.
(2) Terminalul informatic ramane in custodia primitorului, acesta obligandu-se sa asigure securitatea, integritatea si functionalitatea tabletei in acest interval de timp.

Art. 3. – Datele de autentificare furnizate sunt confidentiale, unice, personale si netransmisibile. Se interzice folosirea lor in comun de catre mai multi utilizatori.

Art. 4. – (1) Primitorului ii sunt interzise clonarea informatica a tabletei, precum si permiterea accesului persoanelor neautorizate la aplicatii.
(2) Primitorului ii este interzisa descarcarea/instalarea oricaror aplicatii informatice pe tableta.
(3) Primitorului ii sunt interzise descarcarea oricaror date/informatii de pe tableta, realizarea de copii ale inregistrarilor video-audio de pe cardul de memorie externa sau memoria interna a terminalului informatic, precum si permiterea sau facilitarea accesului altor persoane neautorizate la inregistrari.

Art. 5. – Primitorul cunoaste ca traficul de date care se efectueaza de pe terminalul informatic este monitorizat.

Art. 6. – Primitorul are obligatia de a anunta de urgenta situatia furtului tabletei, apeland numarul de telefon 112. De asemenea, are obligatia de a anunta de urgenta pierderea, furtul sau constatarea unei disfunctionalitati a tabletei, atat Beneficiarului, cat si DTS-UJIR (apeland numarul de telefon al DTS......................................................).

Art. 7. – (1) Primitorul are obligatia de a returna in integralitate reprezentantilor DTS-UJIR terminalul informatic - tableta si materialele conexe, in stare buna de functionare, fara a modifica componenta acestuia (tableta va avea inclusa cartela SIM, asa cum a fost predata, in cutia originala).
(2) Restituirea bunurilor prevazute la alin. (1) se realizeaza in termen de maximum 5 zile de la incetarea contractului, la sediul DTS-UJIR, sub sanctiunea recuperarii contravalorii acestora in suma egala cu valoarea indicata de STS sau, dupa caz, a retinerii sumei din pretul contractului.
(3) Cu ocazia predarii terminalului informatic si a materialelor conexe se va incheia un proces-verbal intre recenzor si reprezentantul DTS-UJIR, in care se vor consemna aspectele constatate in urma verificarii functionalitatii si integritatii terminalului informatic utilizat.
(4) In cazurile de incetare a contractului prevazute la art. 7 lit. c)-e) din contract, sa predea terminalul informatic - tableta si materialele conexe la sediul DTS-UJIR, in termen de 12 ore de la intervenirea respectivului caz de incetare.

Art. 8. – Primitorul se obliga sa suporte toate costurile suplimentare, nejustificate, aparute in urma accesarii altor servicii, in termen de 30 de zile de la data emiterii facturii de catre furnizorul de servicii.

Art. 9. – (1) Primitorul se obliga sa repare pe cheltuiala sa defectiunile tabletei survenite din culpa sa ulterior primirii dispozitivului si sa prezinte DTS-UJIR garantia reparatiei.
(2) Primitorul se obliga sa semneze un angajament de plata in situatiile de furt, pierdere a tabletei sau cand, in cazul prevazut la alin. (1), tableta nu mai poate fi reparata, prin care se obliga la plata pagubei respective.

Art. 10. – Primitorul cunoaste faptul ca pe terminalul informatic primit sunt procesate date cu caracter personal si se obliga la respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor) si ale Legii nr. 190/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 11. – Orice activitate desfasurata cu ajutorul terminalului informatic in afara scopului pentru care Primitorul a primit acest echipament si pentru care a fost instruit se pedepseste in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
Prezentul proces-verbal s-a incheiat in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
Predator,
.....................................................
Primitor,
.....................................................
1Prin completarea procesului-verbal va exprimati acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. UJIR/DTS prelucreaza datele cu caracter personal cu respectarea tuturor dispozitiilor legale in vigoare.
Anexa nr. 3:
MODELUL
legitimatiei prin care personalul de recensamant din teritoriu se identifica pe intreaga perioada de recenzare

(- Anexa nr. 4 la Hotararea Guvernului nr. 1.071/2020)
- fata/verso -












 
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Mar312023

Noi zile libere de sarbatoare legala 6 si 7 ianuarie

de Colectiv Portal Codul Muncii 31 Mar 2023
Legea nr. 52 din 3 martie 2023 pentru completarea alin. (1) al art. 139 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, publicata in Monitorul Oficial cu nr. 186 din 6 martie 2023Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.Articol unic. - La alineatul (1) al articolului 139 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 18 mai 2011, cu modificarile ...
Ian152023

Zile libere, altele decat zilele de sarbatoare legala, pentru anul 2023

de PortalCodulMuncii.ro 15 Ian 2023
Hotararea Guvernului nr. 1.555 din 28 decembrie 2022 privind stabilirea zilelor lucratoare pentru care se acorda zile libere, altele decat zilele de sarbatoare legala, pentru anul 2023, publicata in Monitorul Oficial nr. 1.267 din 29 decembrie 2022In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 139 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile ...
Mai312022

Zile libere pentru supravegherea copiilor pe durata vacantelor scolare

de Colectiv Portal Codul Muncii 31 Mai 2022
Legea nr. 163 din 30 mai 2022 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, publicata in Monitorul Oficial nr. 534 din  31 mai 2022Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.Articol unic. – Se aproba Ordonanta de urgenta a ...
Feb272022

Zile libere in 2022 pentru personalul institutiilor si autoritatilor publice

de PortalCodulMuncii.ro 27 Feb 2022
Hotararea Gvernului nr. 96 din 19 ianuarie 2022 privind stabilirea zilelor lucratoare pentru care se acorda zile libere, altele decat zilele de sarbatoare legala, pentru anul 2022, publicata in Monitorul Oficial nr. 65 din 21 ianuarie 2022In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 139 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si ...
Feb272022

Zile libere platite parintilor pentru supravegherea copiilor

de PortalCodulMuncii.ro 27 Feb 2022
Ordin al ministrului sanatatii nr. 83 din 14 ianuarie 2022 pentru aprobarea Normelor metodologice privind conditiile de acordare a majorarii prevazute la art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, publicat in Monitorul Oficial nr. 50 ...
Dec112020

Ordin 6122/2020 cu privire la OUG 147/2020

de Colectiv Portal Codul Muncii 11 Dec 2020
Ordin al ministrului educatiei si cercetarii nr. 6122 din 7 decembrie 2020 privind modificarea Ordinului ministrului educatiei si cercetarii nr. 5.972/2020 pentru suspendarea activitatilor care presupun prezenta fizica a prescolarilor si elevilor in unitatile de invatamant preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial nr. 1194 din 8 decembrie 2020Avand in vedere:- prevederile Ordonantei de ...
x