Perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto - Timpul de munca
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 1 Mai 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
05 Ian 2023

Perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto



Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor si infrastructurii nr. 2254 din 4 noiembrie 2022 pentru aprobarea strategiei nationale de control al respectarii regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora si privind activitatea lucratorilor mobili si detasarea conducatorilor auto, precum si pentru modificarea Normelor metodologice privind activitatea de control al respectarii perioadelor de conducere, pauzelor si perioadelor de odihna ale conducatorilor auto si al utilizarii aparatelor de inregistrare a activitatii acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.058/2007, publicat in Monitorul Oficial nr. 1129 din 23 noiembrie 2022

Avand in vedere prevederile art. 6 alin. (2) lit. b) si f) si alin. (3) lit. e) si ale art. 7 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 5 alin. (10) din Ordonanta Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora, aprobata cu modificari prin Legea nr. 371/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. V alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 12/2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul transporturilor rutiere, precum si ale art. 9 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul transporturilor si infrastructurii, emite urmatorul ordin:

Art. 1. – Se aproba strategia nationala de control al respectarii regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora si privind activitatea lucratorilor mobili si detasarea conducatorilor auto, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. – Normele metodologice privind activitatea de control al respectarii perioadelor de conducere, pauzelor si perioadelor de odihna ale conducatorilor auto si al utilizarii aparatelor de inregistrare a activitatii acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.058/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 721 din 25 octombrie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Coordonatorul national are atributiile prevazute la art. 5 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 37/2007.
(2) Coordonatorul national transmite organismelor similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene informatiile prevazute la art. 40 din Regulamentul (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele in transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului privind aparatura de inregistrare in transportul rutier si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere, la fiecare 6 luni si ori de cate ori sunt solicitate astfel de informatii cu privire la anumite cazuri particulare."

2. Capitolul III se abroga.

Art. 3. – Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Viceprim-ministru, ministrul transporturilor si infrastructurii,
Bogdan-Stelian Mindrescu,
secretar de stat
Anexa:
 
STRATEGIE
nationala de control al respectarii regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora si privind activitatea lucratorilor mobili si detasarea conducatorilor auto

Art. 1. – (1) Coordonatorul national introduce un sistem de clasificare in functie de gradul de risc pentru intreprinderile/operatorii de transport rutier pe baza numarului si a gravitatii incalcarilor prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.821/85 si (CE) nr. 2.135/98 ale Consiliului si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.820/85 al Consiliului, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele in transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului privind aparatura de inregistrare in transportul rutier si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 38/2008 privind organizarea timpului de munca al persoanelor care efectueaza activitati mobile de transport rutier, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare legislatie specifica, constatate pentru fiecare intreprindere/operator de transport rutier, si organizeaza controalele in functie de gradul de risc al intreprinderii/operatorului de transport rutier.
(2) Clasificarea in functie de gradul de risc al intreprinderilor/operatorilor de transport rutier conform alin. (1) se realizeaza conform Regulamentului de punere in aplicare (UE) 2022/695 al Comisiei din 2 mai 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European si a Consiliului in ceea ce priveste formula comuna pentru calcularea gradului de risc al intreprinderilor de transport.
(3) Pentru a facilita controalele selective in trafic, datele din sistemul national de clasificare in functie de gradul de risc sunt accesibile in momentul controlului tuturor autoritatilor de control competente din Romania.
(4) Modul de acces al informatiilor existente in sistemul prevazut la alin. (3) se realizeaza prin protocol incheiat intre coordonatorul national si celelalte autoritati competente din Romania.

Art. 2. – Intreprinderile/Operatorii de transport rutier evaluate/evaluati ca prezentand un grad de risc ridicat vor face obiectul unor controale mai riguroase si mai frecvente, atat in trafic, cat si la sediu.

Art. 3. – In cadrul controalelor efectuate in trafic pentru verificarea respectarii legislatiei specifice, inclusiv in ceea ce priveste normele speciale privind detasarea conducatorilor auto, personalul cu atributii de control are in vedere verificarea cu precadere a autovehiculelor detinute/utilizate de intreprinderile/operatorii de transport rutier clasificate/clasificati cu risc ridicat.

Art. 4. – (1) Verificarea activitatii intreprinderilor/operatorilor de transport rutier evaluate/evaluati ca prezentand un grad de risc ridicat se efectueaza la sediul acestora cel putin o data la 12 luni.
(2) In cazul intreprinderilor/operatorilor de transport care in douasprezece luni nu si-au imbunatatit gradul de risc si sunt evaluate/evaluati cu grad de risc ridicat dupa aceasta perioada, controlul la sediul acestora se efectueaza cel putin o data la 6 luni.
(3) In cadrul controalelor efectuate la sediul intreprinderilor/operatorilor de transport rutier conform alin. (1) si (2) sunt realizate verificari mai riguroase, in principal prin prelevarea inregistrarilor tahograf de la cat mai multi conducatori auto si pentru perioade de timp mai mari.

Art. 5. – Controalele prevazute la art. 2 din Normele metodologice privind activitatea de control al respectarii perioadelor de conducere, pauzelor si perioadelor de odihna ale conducatorilor auto si al utilizarii aparatelor de inregistrare a activitatii acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.058/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, includ, dupa caz, un control asupra operatiunilor de cabotaj.

 
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Iun212022

Model nou Declaratie Kurzarbeit

de PortalCodulMuncii.ro 21 Iun 2022
Ordin al ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 964 din 15 iunie 2022 pentru aprobarea modelului declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 31 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru ...
Feb272015

Perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora

de Colectiv Portal Codul Muncii 27 Feb 2015
Controlul respectarii prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014, ale Acordului AETR si ale prezentei ordonante se va desfasura atat in trafic, cat si la sediile intreprinderilor si operatorilor de transport rutier.Controlul in trafic se efectueaza de catre inspectori din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier sau politisti ...
Mar162011

Ordinul nr. 245/2003 privind aprobarea categoriilor de personal si a locurilor de munca

de Colectiv Portal Codul Muncii 16 Mar 2011
 ORDIN nr. 245 din 20 martie 2003 privind aprobarea categoriilor de personal si a locurilor de munca pentru care durata zilnica a timpului de munca este mai mica de 8 oreAvand in vedere:- art. 112 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii;- Referatul Directiei management, salarizare si structuri unitati sanitare nr. DB 2031/2003,in temeiul Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si ...
Mar162011

H.G. nr. 246/2007 privind metodologia de reinnoire a avizelor de incadrare a locurilor de munca

de Colectiv Portal Codul Muncii 16 Mar 2011
HOTARARE nr. 246 din 7 martie 2007 privind metodologia de reinnoire a avizelor de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebiteIn temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. Art. 1(1)Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, avizele de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite, valabile pana la data de 6 ...
Mar162011

H.G. nr. 1.025/2003 privind metodologia si criteriile de incadrare a persoanelor in locuri de munca in conditii speciale

de Colectiv Portal Codul Muncii 16 Mar 2011
 HOTARARE nr. 1025 din 28 august 2003 privind metodologia si criteriile de incadrare a persoanelor in locuri de munca in conditii specialeIn temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 20 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. Art. 1In sensul ...
Mar152011

LEGEA nr. 31 din 22 martie 1991 privind stabilirea duratei timpului de munca sub 8 ore pe zi pentru salariatii care lucreaza in conditii deosebite - vatamatoare, grele sau periculoase

de Colectiv Portal Codul Muncii 15 Mar 2011
ART. 1(1)Salaritatii care desfasoara efectiv si permanent activitatea in locuri de munca cu conditii deosebite - vatamatoare, grele sau periculoase - beneficiaza de reducerea duratei timpului de munca sub 8 ore pe zi, in conditiile prevazute de prezenta lege.(2)Reducerea duratei timpului de munca in conditiile prezentei legi nu afecteaza salariul si vechimea in munca.(3)In sectoarele de ...
x