Pensii private - Pensii
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Pensii private

Raspuns oferit de Colectiv Portal Codul Muncii
Colectiv Portal Codul Muncii
31 Mar 2023

Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 5 din 7 februarie 2023 pentru completarea Normei Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 14/2015 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene aplicabile sistemului de pensii private, publicat in Monitorul Oficial nr. 147 din 21 februarie 2023

In conformitate cu prevederile art. 57 alin. (5) si (6) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 15 alin. (5)-(7) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 38 alin. (1) lit. f) si alin. (2) din Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupationale, cu completarile ulterioare, ale art. 20 din Legea nr. 187/2011 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 4 alin. (3) lit. b) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) si (2) si ale art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 93/2012 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 113/2013, cu modificarile si completarile ulterioare,
in urma deliberarilor Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara din sedinta din data de 1 februarie 2023,
Autoritatea de Supraveghere Financiara emite prezenta norma.

Art. I. - Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 14/2015 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene aplicabile sistemului de pensii private, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 706 si 706 bis din 21 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa capitolul XI se introduce un nou capitol, capitolul XI1 "Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit", cuprinzand articolele 5071-50713, cu urmatorul cuprins:
"CAPITOLUL XI1
Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit
SECTIUNEA 1
Definitii legate de raportarea informatiilor referitoare la impozitul pe profit

Art. 5071. - (1) In intelesul prezentului capitol se aplica urmatoarele definitii:
1. societate-mama finala - o entitate care intocmeste situatiile financiare anuale consolidate ale celui mai mare grup de entitati;
2. situatii financiare anuale consolidate - situatiile financiare care sunt intocmite de o societate-mama a unui grup in care activele, datoriile, capitalurile proprii, veniturile si cheltuielile sunt prezentate ca fiind cele ale unei singure entitati economice;
3. jurisdictie fiscala - un stat sau o jurisdictie nestatala care are autonomie fiscala in ceea ce priveste impozitul pe profit;
4. entitate autonoma - o entitate care nu face parte dintr-un grup, astfel cum este definit la art. 9 alin. (2) pct. 9.
(2) In sensul art. 5072-5077, cifra de afaceri neta are intelesul definitiei de la art. 9 alin. (2) pct. 4.
(3) In functie de criteriile de marime, entitatile prevazute de prezentele reglementari se grupeaza in patru categorii, respectiv:
1. Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 1.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 3.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.
2. Entitatile mici sunt entitatile care nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 17.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
3. Entitatile mijlocii sunt entitatile care nu se incadreaza in categoria microentitatilor sau entitatilor mici si care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 88.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 177.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.
4. Entitatile mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 88.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 177.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.
SECTIUNEA 2
Entitatile si sucursalele care au obligatia de a transmite rapoarte cu privire la impozitul pe profit

Art. 5072. - (1) Societatile-mama finale, a caror cifra de afaceri neta consolidata a depasit la data bilantului lor, pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei (echivalentul a 747.474.740 euro la cursul valutar publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 21 decembrie 2021), astfel cum se reflecta in situatiile lor financiare anuale consolidate, au obligatia sa intocmeasca, sa publice si sa asigure accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit pentru cel mai recent dintre respectivele doua exercitii financiare consecutive.
(2) O societate-mama finala nu mai face obiectul obligatiilor de raportare stabilite la alin. (1) atunci cand cifra de afaceri neta consolidata a acesteia la data bilantului scade sub cuantumul de 3.700.000.000 lei pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, astfel cum se reflecta in situatiile sale financiare anuale consolidate.
(3) Entitatile autonome a caror cifra de afaceri neta a depasit la data bilantului lor, pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei, astfel cum se reflecta in situatiile lor financiare anuale individuale, au obligatia sa intocmeasca, sa publice si sa asigure accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit pentru cel mai recent dintre respectivele doua exercitii financiare consecutive.
(4) O entitate autonoma nu mai face obiectul obligatiilor de raportare stabilite la alin. (3) atunci cand cifra de afaceri neta a acesteia la data bilantului scade sub cuantumul de 3.700.000.000 lei pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, astfel cum se reflecta in situatiile sale financiare.

Art. 5073. - Prevederile stabilite la art. 5072 nu se aplica entitatilor autonome sau societatilor-mama finale si entitatilor lor afiliate in cazul in care aceste entitati, inclusiv sucursalele lor, sunt stabilite, isi au sediul comercial fix sau au o activitate economica permanenta pe teritoriul unui singur stat membru si in nicio alta jurisdictie fiscala.

Art. 5074. - (1) Filialele mijlocii si mari, asa cum sunt definite la art. 5071 alin. (3) pct. 3 si 4, care intra sub incidenta prezentei norme si care sunt controlate de catre o societate-mama finala care nu intra sub incidenta prezentelor reglementari, atunci cand veniturile consolidate au depasit la data bilantului sau, pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei, astfel cum se reflecta in situatiile sale financiare consolidate, au obligatia sa publice si sa asigure accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit privind respectiva societate-mama finala pentru cel mai recent dintre respectivele doua exercitii financiare consecutive.
(2) Atunci cand informatiile sau raportul respectiv nu sunt disponibile, filiala solicita societatii sale mama finale sa ii furnizeze toate informatiile necesare pentru a-i permite sa isi indeplineasca obligatiile in temeiul alin. (1). In cazul in care societatea-mama finala nu furnizeaza toate informatiile solicitate, filiala intocmeste, publica si asigura accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit, care contine toate informatiile, obtinute sau dobandite, pe care aceasta le detine, precum si o declaratie care indica faptul ca societatea-mama finala a acesteia nu a pus la dispozitie informatiile necesare.
(3) Filialele mijlocii si mari, asa cum sunt definite la art. 5071 alin. (3) pct. 3 si 4, nu mai fac obiectul obligatiilor de raportare stabilite la prezentul articol atunci cand totalul cifrei de afaceri nete consolidate a societatii-mama finale la data bilantului sau scade sub cuantumul de 3.700.000.000 lei pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, astfel cum se reflecta in situatiile sale financiare anuale consolidate.

Art. 5075. - (1) Sucursalele din Romania, infiintate de entitati care nu intra sub incidenta legislatiei unui stat membru, au obligatia sa publice si sa asigure accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit privind societatea-mama finala sau entitatea autonoma mentionata la alin. (6) lit. a), in ceea ce priveste cel mai recent dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive.
(2) In cazul in care informatiile sau raportul respectiv nu sunt disponibile, persoana sau persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile de publicitate mentionate la art. 50712 alin. (2) solicita societatii-mama finale sau entitatii autonome mentionate la alin. (6) lit. a) sa le furnizeze toate informatiile necesare pentru a le permite sa isi indeplineasca obligatiile.
(3) In cazul in care nu sunt furnizate toate informatiile solicitate, sucursala intocmeste, publica si asigura accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit, care contine toate informatiile pe care aceasta le detine, le-a obtinut sau le-a dobandit, precum si o declaratie care indica faptul ca societatea-mama finala sau entitatea autonoma nu a pus la dispozitie informatiile necesare.
(4) Obligatiile de raportare stabilite la prezentul articol se aplica numai sucursalelor a caror cifra de afaceri neta a depasit pragul stabilit la art. 5071 alin. (3) pct. 2, pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive.
(5) O sucursala supusa obligatiilor de raportare conform prezentului articol nu mai face obiectul acestor obligatii atunci cand cifra sa de afaceri neta scade sub pragul indicat la art. 5071 alin. (3) pct. 2, pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive.
(6) Unei sucursale i se aplica prevederile stabilite la prezentul articol numai in cazul in care sunt indeplinite urmatoarele criterii:
a) entitatea care a deschis sucursala este fie o entitate afiliata unui grup a carui societate-mama finala nu este reglementata de legislatia unui stat membru si a carui cifra de afaceri neta consolidata a depasit la data bilantului sau, pentru fiecare din ultimele doua exercitii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei, astfel cum se reflecta in situatiile sale financiare anuale consolidate, fie o entitate autonoma ale carei venituri au depasit la data bilantului sau, pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive, cuantumul de 3.700.000.000 lei, astfel cum se reflecta in situatiile sale financiare; si
b) societatea-mama finala mentionata la lit. a) nu are o filiala mijlocie sau mare, astfel cum se mentioneaza la art. 5074.
(7) O sucursala nu mai face obiectul obligatiilor de raportare stabilite la prezentul articol in cazul in care criteriul prevazut la alin. (6) lit. a) inceteaza sa mai fie indeplinit timp de doua exercitii financiare consecutive.

Art. 5076. - Prevederile art. 5074 si 5075 nu se aplica in cazul in care un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit este intocmit de o societate-mama finala sau de o entitate autonoma care nu intra sub incidenta legislatiei unui stat membru in conformitate cu prevederile cu art. 5078 -50710 si indeplineste urmatoarele criterii:
a) este pus la dispozitia publicului, gratuit si intr-un format de raportare electronica cu citire automata:
(i) pe pagina de internet a respectivei societati-mama finale sau a entitatii autonome respective;
(ii) in cel putin una dintre limbile oficiale ale Uniunii Europene;
(iii) in termen de cel mult 12 luni de la data bilantului exercitiului financiar pentru care este intocmit raportul; si
b) identifica denumirea si sediul social al unei singure filiale sau denumirea si adresa unei singure sucursale care intra sub incidenta legislatiei unui stat membru si care a publicat un raport in conformitate cu art. 50711 alin. (1).

Art. 5077. - Filialele sau sucursalele care nu fac obiectul dispozitiilor de la art. 5074 si 5075 au obligatia sa publice si sa asigure accesul la un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit in cazul in care aceste filiale sau sucursale servesc exclusiv obiectivului eludarii cerintelor de raportare stabilite in prezentul capitol.
SECTIUNEA 3
Continutul raportului privind informatiile referitoare la impozitul pe profit

Art. 5078. - (1) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit care trebuie prezentat in temeiul art. 5072-5077 include informatii cu privire la toate activitatile entitatii autonome sau ale societatii-mama finale, inclusiv activitatile tuturor entitatilor afiliate, consolidate in situatiile financiare aferente exercitiului financiar in cauza.
(2) Informatiile mentionate la alin. (1) cuprind:
a) numele societatii-mama finale sau al entitatii autonome, exercitiul financiar in cauza, moneda utilizata pentru prezentarea raportului si, dupa caz, o lista a tuturor filialelor consolidate in situatiile financiare ale societatii-mama finale, pentru exercitiul financiar relevant, stabilite in Uniunea Europeana sau in jurisdictiile fiscale incluse in anexele I si II la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuita a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale;
b) o scurta descriere a naturii activitatilor acestora;
c) numarul de salariati in echivalent norma intreaga;
d) veniturile, care reprezinta suma cifrei de afaceri nete, a altor venituri din exploatare, a veniturilor din interese de participare, cu exceptia dividendelor primite de la entitatile afiliate, a veniturilor din alte investitii si imprumuturi care fac parte din activele imobilizate, a altor dobanzi de incasat si a altor venituri similare;
In sensul lit. d), veniturile includ tranzactiile cu parti legate.
e) cuantumul profitului sau pierderii brut(e);
f) cuantumul impozitului pe profit acumulat in cursul exercitiului financiar in cauza, care reprezinta cheltuielile curente cu impozitele recunoscute in ceea ce priveste profiturile sau pierderile impozabile din exercitiul financiar in cauza de catre entitati si sucursale, in jurisdictia fiscala relevanta;
In sensul lit. f), cheltuielile curente cu impozitele se refera doar la activitatile unei entitati din exercitiul financiar relevant si nu includ provizioane pentru obligatii fiscale incerte.
g) cuantumul impozitului pe profit platit in numerar, care reprezinta cuantumul impozitului pe profit platit in cursul exercitiului financiar in cauza de catre entitati si sucursale in jurisdictia fiscala relevanta;
In sensul lit. g), impozitele platite includ impozitele retinute la sursa platite de alte entitati in ceea ce priveste platile catre entitati din cadrul unui grup.
si
h) cuantumul castigurilor acumulate la sfarsitul exercitiului financiar in cauza.
In sensul lit. h), castigurile acumulate se refera la suma profiturilor din exercitiile financiare anterioare si din exercitiul financiar in cauza, cu privire la distribuirea carora nu s-a decis inca. In ceea ce priveste sucursalele, castigurile acumulate sunt cele ale entitatii care a deschis sucursala.
(3) Informatiile prevazute la alin. (2) pot fi raportate pe baza instructiunilor de raportare mentionate in anexa nr. 3 sectiunea a II-a din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Informatiile mentionate la alin. (2) si (3) sunt prezentate utilizand un model comun si formate de raportare electronica cu citire automata.
(5) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit prezinta informatiile mentionate la alin. (2) sau (3), separat pentru fiecare stat membru.
(6) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit prezinta, de asemenea, informatiile mentionate la alin. (2) sau (3), separat pentru fiecare jurisdictie fiscala care, la data de 1 martie a exercitiului financiar pentru care urmeaza sa se intocmeasca raportul, se afla pe lista din anexa I la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuita a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale, si prezinta aceste informatii separat pentru fiecare jurisdictie fiscala care, la data de 1 martie a exercitiului financiar pentru care urmeaza sa se intocmeasca raportul si la data de 1 martie a exercitiului financiar precedent, a fost mentionata in anexa II la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuita a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale.
(7) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit prezinta, de asemenea, informatiile mentionate la alin. (2) sau (3) in mod agregat pentru alte jurisdictii fiscale.
(8) Informatiile se atribuie fiecarei jurisdictii fiscale relevante pe baza sediului sau a existentei unui sediu comercial fix sau a unei activitati economice permanente care, avand in vedere activitatile grupului sau ale entitatii autonome, poate face obiectul obligatiei de a plati impozit pe profit in jurisdictia fiscala respectiva.
(9) In cazul in care activitatile mai multor entitati afiliate pot face obiectul obligatiei de a plati impozit pe profit in cadrul unei singure jurisdictii fiscale, informatiile atribuite jurisdictiei fiscale respective reprezinta suma informatiilor referitoare la astfel de activitati ale fiecarei entitati afiliate si ale sucursalelor lor in jurisdictia fiscala respectiva.
(10) Nicio informatie privind o anumita activitate nu este atribuita simultan mai multor jurisdictii fiscale.
(11) Una sau mai multe informatii specifice care trebuie prezentate in mod normal in conformitate cu alin. (2) sau (3) pot fi omise temporar din raport in cazul in care prezentarea lor ar aduce prejudicii grave pozitiei comerciale a entitatilor la care se refera raportul. Orice omisiune este indicata in mod clar in raport, impreuna cu o explicatie motivata in mod corespunzator privind motivele acesteia.
(12) Toate informatiile omise in temeiul alin. (11) sunt facute publice intr-un raport ulterior privind informatiile referitoare la impozitul pe profit, in termen de cel mult cinci ani de la data omisiunii initiale.
(13) Informatiile referitoare la jurisdictiile fiscale incluse in anexele I si II la Concluziile Consiliului privind lista UE revizuita a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale, astfel cum sunt mentionate la alin. (6), nu pot fi omise niciodata.
(14) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit poate include, daca este cazul, la nivelul grupului, o prezentare generala care sa ofere explicatii cu privire la orice discrepanta semnificativa dintre cuantumurile prezentate in temeiul alin. (2) lit. f) si g), tinand seama, dupa caz, de cuantumurile corespunzatoare referitoare la exercitiile financiare anterioare.

Art. 5079. - (1) Moneda utilizata in raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit este moneda in care sunt prezentate situatiile financiare consolidate ale societatii-mama finale sau situatiile financiare anuale individuale ale entitatii autonome. Acest raport se publica in moneda utilizata in situatiile financiare.
(2) Totusi, in cazul mentionat la art. 5074 alin. (2), moneda utilizata in raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit este moneda in care filiala isi publica situatiile financiare anuale.
(3) Pragurile mentionate la art. 5074 si 5075 se convertesc intr-o suma echivalenta in moneda nationala a oricarei tari terte relevante prin aplicarea cursului de schimb valabil la data de 21 decembrie 2021, rotunjita la mia cea mai apropiata.

Art. 50710. - Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit precizeaza daca a fost elaborat in conformitate cu art. 5078 alin. (2) sau (3).
SECTIUNEA 4
Publicarea si accesibilitatea

Art. 50711. - (1) Raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit si declaratia mentionate la art. 5072-5077 se publica in termen de 12 luni de la data bilantului exercitiului financiar pentru care este intocmit raportul, in conformitate cu prevederile Directivei (UE) 2017/1.132 a Parlamentului European si a Consiliului din 14 iunie 2017 privind anumite aspecte ale dreptului societatilor comerciale, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 169 din 30 iunie 2017.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) sunt puse la dispozitia publicului gratuit, in limba romana si in cel putin una dintre limbile oficiale ale Uniunii, in termen de cel mult 12 luni de la data bilantului exercitiului financiar pentru care este intocmit raportul pe pagina de internet aferenta:
a) a entitatii, atunci cand se aplica art. 5072;
b) a filialei sau a unei entitati afiliate, atunci cand se aplica art. 5074; sau
c) a sucursalei sau a entitatii care a deschis sucursala sau a unei entitati afiliate, atunci cand se aplica art. 5075.
(3) Sunt exceptate de la aplicarea regulilor prevazute la alin. (2) acele entitati al caror raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit publicat in conformitate cu alin. (1) este pus simultan la dispozitia publicului intr-un format de raportare electronica cu citire automata, pe pagina de internet a registrului mentionata de Directiva (UE) 2017/1.132, asa cum este transpusa in legislatia nationala, si gratuit pentru orice tert situat in Uniunea Europeana. Pagina de internet a entitatilor si sucursalelor, astfel cum este mentionata la alin. (2), contine informatii privind scutirea respectiva si o trimitere la pagina de internet a registrului relevant.
(4) Raportul mentionat la art. 5072 si art. 5074-5077 si, dupa caz, declaratia mentionata la art. 5074 si 5075 sunt accesibile pe pagina de internet in cauza pentru o perioada de cel putin 5 ani consecutivi.

SECTIUNEA 5
Responsabilitatea pentru intocmirea, publicarea si asigurarea accesului la raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit

Art. 50712. - (1) Membrii organelor administrative, de conducere si de supraveghere ale societatilor-mama finale sau ale entitatilor autonome mentionate la art. 5072, care actioneaza in limitele competentelor conferite de dreptul intern, au responsabilitatea colectiva de a asigura faptul ca raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit este intocmit, publicat si pus la dispozitie in conformitate cu art. 5072-50711.
(2) Membrii organelor administrative, de conducere si de supraveghere ale filialelor mentionate la art. 5074, precum si persoana sau persoanele desemnate sa efectueze formalitatile de publicitate prevazute de art. 41 din Directiva (UE) 2017/1.132, pentru sucursalele mentionate la art. 5075, care actioneaza in limitele competentelor conferite de dreptul intern, au responsabilitatea colectiva de a se asigura, facand uz optim de cunostintele si mijloacele de care dispun, ca raportul privind informatiile referitoare la impozitul pe profit este intocmit intr-un mod coerent sau conform, dupa caz, cu art. 5072-50710 si ca este publicat si pus la dispozitie in conformitate cu art. 50711.

SECTIUNEA 6
Declaratia auditorului statutar

Art. 50713. - In cazul in care exista obligatia auditarii situatiilor financiare anuale, raportul de audit stabileste daca, pentru exercitiul financiar anterior exercitiului financiar pentru care au fost intocmite situatiile financiare care fac obiectul auditului, entitatea a avut obligatia, in temeiul art. 5072-5077, de a publica un raport privind informatiile referitoare la impozitul pe profit si, in caz afirmativ, daca raportul a fost publicat in conformitate cu art. 50711."

2. La articolul 525, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:
"c) Directiva (UE) 2021/2.101 a Parlamentului European si a Consiliului din 24 noiembrie 2021 de modificare a Directivei 2013/34/UE in ceea ce priveste prezentarea, de catre anumite intreprinderi si sucursale, de informatii privind impozitul pe profit, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 429 din data de 1 decembrie 2021."

Art. II. - Prezenta norma se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se aplica incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar 2023.
 
Presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara,
Nicu Marcu




 
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Aug012023

Reducerea varstei standard de pensionare cu 2 ani. Legea 212/2023

de Colectiv Portal Codul Muncii 01 Aug 2023
Legea nr. 212 din 7 iulie 2023 pentru modificarea art. 65 alin. (5) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicata in Monitorul Oficial nr. 629 din 10 iulie 2023Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.Articol unic - La articolul 65 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 852 din 20 ...
Mar312023

Pensiile militare de stat

de Colectiv Portal Codul Muncii 31 Mar 2023
Decizia Inaltei Curtii de Casatie si Justitie nr. 77 din 14 noiembrie 2022 in vederea pronuntarii unei hotarari prealabile privind interpretarea articolului 28 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial nr. 49 din 18 ianuarie 2023INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIECOMPLETUL PENTRU DEZLEGAREA ...
Mar312023

Pensii private

de Colectiv Portal Codul Muncii 31 Mar 2023
Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 4 din 3 februarie 2023 pentru modificarea si completarea Normei nr. 11/2011 privind investirea si evaluarea activelor fondurilor de pensii private, aprobata prin Hotararea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2011, publicata in Monitorul Oficial nr. 142 din 20 februarie 2023Avand in vedere prevederile art. 23, 25, 28 si 54 ...
Mar312023

Pensii administrate privat

de Colectiv Portal Codul Muncii 31 Mar 2023
Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 7 din 17 februarie 2023 pentru modificarea Normei nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private, aprobata prin Hotararea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2007, publicata in Monitorul Oficial nr. 171 din 28 februarie 2023In conformitate cu prevederile art. 11-13, art. 15, 16 si ale art. 86 alin. (1) din Legea ...
x