Model - Clauza de confidentialiate referitoare la protectia datelor cu caracter personal - Contract de munca
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 27 Iulie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Model - Clauza de confidentialiate referitoare la protectia datelor cu caracter personal

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic
Intrebare: Avand in vedere prevederile Regulamentului (UE) 2016679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 9546CE (Regulamentul general privind protectia datelor) si Directiva (UE) 2016680 referitoare la protectia datelor personale in cadrul activitatilor specifice desfasurate de autoritatile de aplicare a legii, ce modificari ar trebui introduse in Contractul individual de munca ? Aveti o propunere ca model cu noile prevederi?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Cod CAEN: 3600

Raspuns: Referitor la contractul individual de munca, din perspectiva asigurarii masurilor de protectia datelor cu caracter personal, apreciem ca este necesar ca angajatorul sa includa o clauza de confidentialitate in contractele individuale de munca ale persoanelor autorizate sa colecteze si sa prelucreze asemenea date (de regula pentru personalul din departamentele de resurse umane si salarizare, dar si in cazul altor salariati care au acces/prelucreaza date cu caracter personal).

La art. 26 din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca ”Prin clauza de confidentialitate partile convin ca, pe toata durata contractului individual de munca si dupa incetarea acestuia, sa nu transmita date sau informatii de care au luat cunostinta in timpul executarii contractului, in conditiile stabilite in regulamentele interne, in contractele colective de munca sau in contractele individuale de munca.”

Avand in vedere aceasta definitie generala a clauzei de confidentialitate, propunem urmatoarea formulare pentru o clauza de confidentialitate in domeniul protectiei datelor cu caracter personal:
1. Prin date cu caracter personal se inteleg urmatoarele: ..... (aici este bine sa se enumere tipul de date cu caracter personal pe care salariatul are dreptul sa le prelucreze, pentru a se determina foarte clar asupra caror tipuri de date actioneaza clauza de confidentialitate; acestea pot fi enumerate si in fisa postului si atunci aici se poate face doar o trimitere la prevederile din fisa postului care oricum este anexa la contractul de munca).
2. Salariatul are obligatia:
a)    de a prelucra datele personale in conformitate cu si in limitele de autorizare stabilite in procedurile interne ale angajatorului;
b)    de a pastra confidentialitatea asupra datelor personale pe care le prelucreaza;
c)    de a nu dezvalui datele personale pe care le prelucreaza unor alte persoane decat cele in privinta carora ii este permis acest lucru prin procedurile interne, prin regulamentul intern al angajatorului, prin contractul individual de munca si fisa postului;
d)    de a prelucra datele personale numai pentru aducerea la indeplinire a atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului, in contractul individual de munca si in regulamentul intern;
e)    de a respecta masurile tehnice si organizatorice stabilite pentru protejarea datelor cu caracter personal impotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificarii, dezvaluirii sau accesului neautorizat, in special daca prelucrarea respectiva comporta transmisii de date in cadrul unei retele, precum si impotriva oricarei alte forme de prelucrare ilegala;
f)    de a aduce la cunostinta angajatorului in cel mai scurt timp posibil orice situatie de acces neautorizat la datele personale pe care le prelucreaza.
3. Nerespectarea obligatiilor prevazute la pct. 2 atrage raspunderea disciplinara a salariatului in conformitate cu prevederile regulamentului intern si plata de daune interese.
4. Salariatul are obligatia de a pastra confidentialitatea asupra datelor personale pe care le prelucreaza pe toata durata contractului individual de munca si dupa incetarea acestuia, pe termen nelimitat.

De asemenea, puteti lua in considerare si o eventuala actualizare a fiselor de post ale salariatilor care au acces si prelucreaza date cu caracter personal, in sensul de a preciza foarte clar care sunt atributiile concrete in ceea ce priveste prelucrarea datelor, astfel incat fiecare salariat sa stie ce este autorizat si ce nu este autorizat sa faca cu datele personale pe care le gestioneaza.

Aceste aspecte ar trebui prevazute si in procedurile operationale/de lucru pe care le aplica salariatii in activitatea lor astfel incat acestia sa stie pentru ce operatiuni sunt responsabili si cum sa le realizeze, dar si cum sa evite si sa semnaleze accesul neautorizat la datele cu caracter personal.

Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contract de munca

Iul252024

Modificare salariu minim prin act aditional sau decizie

de Gabriela Dita valabil la 25 Iul 2024
Intrebare: In situatia in care de la data de 01.07.2024 salariul minim s-a modificat, cu ce data trebuie semnat actul aditional: inainte de 01.07.2024 sau poate fi semnat si dupa data de 01.07.2024 dar cu valabilitate de la 01.07.2024?
Iul032024

Angajare minora in varsta de 17 ani

de Adina Popescu valabil la 03 Iul 2024
Intrebare: Suntem interesati sa angajam pe o perioada determinata (volum mare de munca in cadrul arhivei societatii pe o perioada de 1 luna maxim 2 luni) o persoana minora, varsta 17 ani impliniti. Va lucra in regim de zi, norma intreaga. Sa imi spuneti daca mai sunt si alte conditii obligatorii privind angajarea unei persoane de 17 ani: - programul de lucru maxim de sase ore pe zi, 30 ore pe saptamana; - ...
Iun232024

Munca de pe teritoriul Ungariei. Contributii sociale. Impozit pe venit. Documente

de Rodica Mantescu valabil la 23 Iun 2024
Intrebare: Un angajat full time si part-time in societatile din Romania din acelasi grup, este numit sa presteze o munca de conducere intr-o societate din grup, din Ungaria. Va rugam sa ne comunicati care dintre variantele, contract de munca incheiat cu societatea din Ungaria vs detasare in Ungaria de catre societatea din Romania este mai convenabila si facila din punct de vedere fiscal, al taxelor si ...
Iun192024

Cumul de contracte la acelasi angajator

de Gabriela Dita valabil la 19 Iun 2024
Intrebare: Avem un angajat cu norma intreaga de 8 ore/zi, care este in discutii sa mai preia si alte atributii din cadrul altui departament pt care se doreste intocmirea unui al doilea CIM cu timp partial de 4 ore sau 2 ore. Va rog sa ne oferiti parerea dvs daca se poate ca acelasi angajat sa aiba 2 CIM-uri la aceiasi societate, tinand cont de legislatie cu privire la timpul de lucru, la repausul zilnic si ...
Iun192024

Obligatii fiscale declarative si de plata privind veniturile din salarii

de Dani Cucu valabil la 19 Iun 2024
Intrebare: O firma de constructii are un angajat cu 8 ore pe zi (agent de vanzari) care are ca si atributii, gasirea de clientii. In urma semnarii contractelor s-a stabilit prin contractul de munca ca primeste 2.5% din valoarea contractelor incheiate. Salariul de incadrare este de 7886 lei. Astfel in luna mai, suma care ia revenit ca si comision a fost de 70.000 lei. V a rog sa imi spuneti cum fac ...
Iun122024

Act aditional reglementare bonus din vanzari. Model.docx

de Gabriela Dita valabil la 12 Iun 2024
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu un model de act aditional privind modificarea elementului "Salariu" prin acordarea unui comision procentual din incasarile din vanzari.
x