Instructiuni generale privind masurile de igiena - Obligatiile angajatorilor
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Instructiuni generale privind masurile de igiena

Raspuns oferit de Colectiv Portal Codul Muncii
Colectiv Portal Codul Muncii

Ordin al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne nr. 874/81 din 22 mai 2020 privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta, publicat in Monitorul Oficial nr. 435 din 22 mai 2020

Vazand Referatul de aprobare al Directiei generale de asistenta medicala si sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii nr. NT/2.680/2020 si al Directiei generale management urgente medicale din cadrul Ministerului Afacerilor Interne nr. 1511710/2020,
avand in vedere prevederile art. 5 alin. (2) lit. d) si art. 13 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, precum si prevederile art. 1 din anexa nr. 2 si art. 9 din anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
In temeiul art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si al art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul sanatatii si ministrul afacerilor interne emit urmatorul ordin:

Art. 1. – Pe durata starii de alerta, in spatiile publice inchise, spatiile comerciale si la locul de munca se instituie obligativitatea purtarii mastii de protectie, in conditiile si cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. – Pe durata starii de alerta se instituie obligativitatea institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa se asigure la intrarea in sediu efectuarea triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, in conditiile si cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena, prevazute in anexa.

Art. 3. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


p. Ministrul sanatatii,
Romica-Andrei Baciu,
secretar de stat
Ministrul afacerilor interne,
Marcel Ion Vela
 ANEXA
INSTRUCTIUNI GENERALE privind masurile de igiena
 I. Portul mastii
 1. Obligatii la nivelul angajatorului/conducatorului institutiei:
a) angajatorul va lua masuri pentru elaborarea propriilor proceduri pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei;
b) medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor stabili conditiile purtarii mastii pentru angajati;
c) responsabilul cu securitatea si sanatatea in munca va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca (SSM).

2. Masuri generale:
Masca trebuie purtata in orice spatiu public inchis, spatii comerciale, mijloace de transport in comun si la locul de munca, pe toata durata prezentei in aceste spatii.
In functie de evaluarea riscului, efectuata de medicul de medicina muncii al unitatii, pot exista unele exceptii, astfel:
a) angajatul este singur in birou;
b) persoana sufera de boli care afecteaza capacitatea de oxigenare;
c) persoana desfasoara activitati fizice intense si/sau in conditii de munca solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescuta etc.);
d) prezentatorii TV si invitatii acestora, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre persoane;
e) vorbitorii in public, in spatii interioare, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre acestia si alte persoane, doar in cazul in care nu se afla mai mult de 16 persoane in incinta;
f) copiii cu varsta mai mica de 5 ani.

3. Utilizarea corecta a mastilor:
a) Mastile sunt eficiente daca sunt folosite in combinatie cu curatarea frecventa a mainilor cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun.
b) Inainte de a pune masca, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun). Masca trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul.
c) Masca trebuie schimbata o data la 4 ore si ori de cate ori masca s-a umezit sau s-a deteriorat.
d) Masca nu se atinge in timpul purtarii; in cazul atingerii mastii, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun).
e) Dupa folosire, masca se arunca imediat, intr-un cos de gunoi, preferabil cu capac, urmata de igienizarea mainilor.
f) Nu se recomanda reutilizarea mastilor medicale.
g) In cazul aparitiei febrei, tusei si stranutului, purtarea mastii este recomandata in orice circumstanta (de exemplu, in spatiile deschise, la domiciliu).

II. Triajul la intrarea intr-o incinta a institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor
Pentru personalul angajat:
1. La intrarea intr-un sediu sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.
2. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in:
a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3oC), la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului;
b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata);
c) in cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3oC, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;
d) daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3oC sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoana este trimisa pentru consult la medicul de familie; daca persoana:
(i) se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie ii va recomanda testarea;
(ii) nu se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie va orienta diagnosticul catre alta afectiune.
3. Persoanele cu functie de conducere din fiecare unitate (sefii de structura) au responsabilitatea de a dispune triajul observational al angajatilor din subordinea directa.
(1) Medicul de medicina muncii:
a) are obligatia monitorizarii starii de sanatate a angajatilor;
b) va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste SSM (securitatea si sanatatea in munca);
c) va realiza o evaluare a riscului pentru a decide daca sunt si alte zone unde nu este obligatorie masca.
(2) Pentru alte persoane decat personalul angajat:
a) Intrarea intr-o incinta este permisa doar pentru persoanele care, in mod rezonabil, au motive justificate de a se afla in acea incinta.
b) In cazul in care este necesara doar predarea unor documente, colete etc., aceasta se va realiza in afara incintei, direct persoanei careia ii sunt destinate, cu respectarea masurilor de precautie.
c) Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.
(3) Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in:
a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3oC);
b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata).
(4) In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3oC, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.
Daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3oC sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul in incinta.
Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37,3oC, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea biroului/camerei/departamentului unde va merge.

 

Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Iun082020

Activitati permise si activitati interzise dupa 1 iunie 2020

de Colectiv Portal Codul Muncii 08 Iun 2020
Hotararea Guvernului nr. 434 din 28 mai 2020 pentru modificarea si completarea anexei nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicata in Monitorul Oficial nr. 455 din 29 mai 2020Tinand seama de masurile adoptate prin Hotararea Comitetului National ...
Mar282014

Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante

de Colectiv Portal Codul Muncii 28 Mar 2014
Prin sintagma locuri de munca vacante se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou-create.Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante, precum si comunicarea de catre angajatori a ocuparii locurilor de munca vacante care au fost comunicate se vor face pe suport hartie sau in format ...
Sep302010

Regulile de acordare a deducerilor personale

de Colectiv Portal Codul Muncii 30 Sep 2010
In calitate de angajator, veti acorda deduceri personale, in fiecare luna, numai salariatilor angajati cu contract individual de munca la locul unde salariatii au functia de baza.Conditiile de acordare a deducerii personale la locurile unde salariatul are functia de baza sunt stabilite prin art. 56 din Codul fiscal si prin Normele de aplicare a art. 56 aprobate prin HG nr. 44/2004, cu ...
Sep302010

Noutati legislative cu privire la tichete de cresa, concediu medical, venituri neimpozabile, clauze abuzive

de Colectiv Portal Codul Muncii 30 Sep 2010
* Legea nr. 161 din 12 iulie 2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 497 din 19 iulie 2010 Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de ...
Sep292010

Cosmetizari ale Codului de procedura fiscala

de Colectiv Portal Codul Muncii 29 Sep 2010
Cosmetizari ale Codului de procedura fiscalaPe langa modificarea unor prevederi colaterale a caror aplicare oricum se afla la dispozitia Ministerului finantelor, proiectul de modificare a codului cuprinde si modificari cu un impact important la nivelul fiecarui contribuabil. Astfel, faptul ca s-a renuntat la procedura cesiunii creantelor fiscale, invocandu-se riscurile ce pot aparea in ...
Sep232010

Noutati legislative. Stimulente fiscale, proprietatea statului si cheltuieli eligibile.

de Colectiv Portal Codul Muncii 23 Sep 2010
Noutati legislative Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1987 din 15 iulie 2010 pentru suspendarea aplicarii prevederilor Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.495/2007 privind stabilirea indemnizatiilor comisiilor constituite in conformitate cu prevederile art. 1 alin. (3), art. 6 alin. (3) si art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului ...
x