Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 28 Mai 2022
Un produs marca Rentrop&Straton

Initiativa legislativa de modificare a Codului muncii

Raspuns oferit de Colectiv Portal Codul Muncii
Colectiv Portal Codul Muncii
27 Feb 2015
Potrivit expunerii de motive care insoteste propunerea legislativa a cetatenilor, reglementarea vizeaza consolidarea dimensiunii parteneriale in configurarea drepturilor si obligatiilor salariatilor, precum si intarirea garantiilor juridice de care beneficiaza acestia, flexibilizarea relatiilor de munca prin instituirea unei noi modalitati de verificare a aptitudinilor profesionale si personale ale persoanei care solicita angajarea, dar si prin reglementarea unei noi forme de organizare a muncii - telemunca.
Principalele modificari propuse pentru atingerea acestor obiective, respectiv pentru echilibrarea relatiilor de munca intre angajatori si angajati, sunt aratate chiar in cuprinsul expunerii de motive, dupa cum urmeaza:
- instituirea pentru angajator a obligatiei de a informa salariatul asupra modalitatilor de verificare a aptitudinilor profesionale si personale, precum si asupra obiectivelor de performanta individuala;
- instituirea, in sarcina angajatorului, a obligatiei de a comunica in scris salariatului propunerile de modificare a contractului individual de munca; revizuirea reglementarilor privind aplicarea clauzei de neconcurenta; revizuirea reglementarilor privind aplicarea clauzei de confidentialitate; reglementarea in detaliu a obiectivelor de performanta; reglementarea clauzei de obiectiv de performanta; reglementarea perioadei de proba ca modalitate de sine statatoare de verificare a aptitudinilor profesionale si personale ale persoanei care solicita angajarea; stabilirea unei durate mai reduse a perioadei de proba in cazul muncitorilor necalificati; reglementarea unui nou caz de modificare unilaterala a contractului individual de munca de catre angajator; abrogarea dispozitiei potrivit careia angajatorul poate dispune suspendarea contractului individual de munca in cazul reducerii temporare a activitatii; modificarea criteriilor in cazul concedierilor colective; revizuirea termenului in care angajatorul are obligatia de a reangaja salariatii concediati prin concediere colectiva cu prioritate pe posturile reinfiintate; marirea perioadei maxime pentru care se pot incheia contractele pe durata determinata, de la 3 ani la 5 ani; reglementarea conditiilor si a termenelor in care pot fi prelungite contractele pe durata determinata; modificarea prevederilor privind munca prin agent de munca temporara (cazurile in care un utilizator poate apela la agenti de munca temporara; posibilitatea dobandirii calitatii de agent de munca temporara numai de societati comerciale sau persoane fizice autorizate, acreditate de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale; stabilirea regulii potrivit careia contractul de munca temporara se incheie pe durata nedeterminata; stabilirea regulii potrivit careia salariul primit de salariatul temporar pentru fiecare misiune nu poate fi inferior celui pe care il primeste salariatul utilizatorului care presteaza aceeasi munca sau una similara cu cea a salariatului temporar); reglementarea telemuncii; modificarea prevederilor privind durata timpului de lucru si munca suplimentara; stabilirea domeniilor de activitate pentru care se pot stabili perioade de referinta mai mari de 4 luni, dar care sa nu depaseasca 6 luni; compensarea muncii suplimentare atat prin acordarea de ore libere platite in urmatoarele 30 de zile calendaristice dupa efectuarea acesteia, cat si prin acordarea unui spor la salariu; reglementarea conditiilor in care angajatorul poate acorda zile libere platite in perioadele de reducere a activitatii; modificarea dispozitiilor privind salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in sensul raportarii cuantumului net al acestuia la cuantumul salariului mediu net la nivel national comunicat de Institutul National de Statistica avut in vedere la fundamentarea bugetului de stat; modificarea prevederilor ce privesc dialogul social; acordarea posibilitatii pensionarilor si somerilor de a adera la sindicatele constituite potrivit legii; extinderea interdictiei de concediere a reprezentantilor alesi in organele de conducere ale sindicatelor, precum si a reprezentantilor salariatilor pentru motive ce tin de indeplinirea mandatului pe care l-au primit de la salariatii din unitate si pe o perioada de 2 ani de la incetarea mandatului; alocarea unui numar de 20 de ore pe luna reprezentantilor alesi in organele de conducere ale sindicatelor, precum si reprezentantilor salariatilor in vederea indeplinirii mandatului ce l-au primit de la salariati. Orele utilizate in vederea indeplinirii acestui mandat sunt considerate timp efectiv lucrat, fiind remunerate corespunzator; modificari ale jurisdictiei muncii, in sensul: introducerii distinctiei intre conflicte de drepturi si conflicte de interese; introducerii obligatiei instantei de a incerca stingerea conflictului de drepturi prin impacarea partilor; introducerii prevederii potrivit careia hotararile prin care se solutioneaza fondul cauzei se pronunta in ziua in care au luat sfarsit dezbaterile; stabilirii caracterului devolutiv al recursului; abrogarea din Legea dialogului social nr. 62/2011 a dispozitiilor ce reglementeaza conflictele individuale de munca, in scopul eliminarii neconcordantelor existente intre prevederile acestei legi si Codul muncii.
(Hotararea Curtii Constituionale nr. 1 din 21 ianuarie 2015 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulata "Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, publicata in Monitorul Oficial nr. 95 din 5 februarie 2015)

Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


x