valabil la 27 Aug 2012
Deducere personala pentru salariat care isi modifica locul de munca
Raspuns oferit de Dani Cucu

consultant fiscalINTREBARE Cum se acorda deducerea personala in cazul in care un salariat se muta de la un angajator la altul, in cursul aceleiasi luni?
Raspuns: In cazul in care un angajat care obtine venituri din salarii la functia de baza se muta in cursul unei luni la un alt angajator, deducerea personala este acordata numai de primul angajator.
Acordarea deducerii personale de catre primul angajator nu se face proportional cu numarul de zile lucrate, ci in limita veniturilor realizate in luna respectiva, pana la data lichidarii.
Daca incheierea unui nou contract de munca are loc in aceeasi luna cu lichidarea, la stabilirea bazei de calcul pentru determinarea impozitului lunar aferent veniturilor realizate in aceasta luna de la angajatorul urmator nu se va lua in calcul deducerea personala.
Aceasta regula este o ramasita a sistemului de impozitare globala, cand se realiza o determinare a impozitului la nivel de an fiscal. In prezent, impozitul fiind final, regula va defavoriza salariatii care se muta in prima parte a lunii de la un angajator la altul prin incetarea, respectiv incheierea unui contract de munca.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "Noul REGES Online: 15 solutii la cele mai intalnite intrebari din practica"!
Intrebari similare din categoria Salarizare Contributii
Intrebare: Va rog sa ne spuneti care sunt contributiile care se retin la o suma de 20.000 ron - clauza de neconcurenta, precum si cum trebuie declarat angajatul in D112.
Intrebare: Care este tratamentul fiscal al sumelor acordate conform Hotararii 64/2025 (Decontarea de catre angajator a dispozitivelor de corectie speciale - angajatorul deconteaza maximum 500 lei/persoana)?
Intrebare: Ce sporuri/venituri pot sa trec in adeverinta emnisa de noi sa fie in conformitate cu anexa 6 pentru Casa de Pensii, daca eu nu regasesc in statele de plata asupra caror sporuri/venituri sa platit CAS pana in data de 01.04.2001.
Intrebare: Avem o angajare, un salariat nou, care va incepe activitatea incepand cu 23.09.2025. Acesta nu a avut calitatea de salariat (a fost persoana fara venituri) in perioada 01.08.2025 - 22.09.2025 dar si-a intocmit declaratia 212 si a achitat contributie de asigurari sociale de sanatate in cuantum de 608 lei. Intrebarea nostra este: daca de la 23.09.2025 are calitatea de salariat, iar angajatorul ...
Intrebare: In situatia in care societatea are ca obiect de activitate constructii si acestea nu mai beneficiaza de scutire de taxe, suntem obligati sa mentinem salariu de 4.582 chiar daca o parte din angajati sunt necalificati?
Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu urmatoarea situatie : Incepand cu data de 21.07.2027 am angajat 7 persoane din Sri Lanka. Au CIM, au aviz de munca. I-am raportat in D112. Problema este ca ei nu apar asigurati in sistemul public de sanatate si nici un medic de familie nu ii inscrie pe lista. Imi puteti spune de ce nu apar asigurati?