Intrebare: Ni se cere eliberarea de adeverinte de venituri de catre fostii angajati pentru recalcularea pensiei. Socitatea si-a desfasurat activitatea in domeniul constructiilor. In arhiva avem state de plata, fise de evidenta a retributiilor, unde sunt trecute garantii retinute si restituiri garantii in perioada 1982-1989, care nu sunt incluse in total retributii stat plata. Concediile medicale au fost pe ...
Intrebare: Am urmatoarea intrebare: un angajat cu 8 ore si functia de baza pe o firma i se retine CAS 25%, iar la a doua si a treia frma angajat cu contract de munca cu timp partial in domeniul costructiilor si industria alimentara, intrebarea mea este: la celelalte doua firme neavand functia de baza (timp partial) se poate opta pentru pilonul 2 de pensii? Si daca nu, ce procent se retine 25% sau 20.5%?
Intrebare: Salariat, cetatean roman, doreste sa plece timp de 6 luni in Australia unde are stabilita familia dar doreste si continuarea activitatii in cadrul firmei. Functia pe care o are ii permite sa lucreze in regim de telemunca, iar angajatorul este de acord ca acesta sa-si continue activitatea. Ce acte trebuie intocmite? Ce se raporteaza in Revisal?
Intrebare: Am o speta aparte pentru care apelez la ajutorul dumneavoastra. Este vorba despre contractul de munca al unei doamne, asistent maternal profesionist, incheiat pe o durata de 3 ani pana la reinnoirea atestatului de asistent maternal profesionist.Programul de lucru este permanent. In acelasi timp, in contract este prevazut concediul de odihna de 25 zile lucratoare pe an, asistentul avand obligatia ...
Intrebare: Avem salariati in sectorul constructii care au diverse locuri de munca la acelasi angajator. Astfel, un sapator manual presteaza activitatea pe raza unei comune din judet. Vrem sa stim daca putem trece in contractul individual de munca loc de munca mobil, intrucat angajatorul, in cursul unei zile de munca il muta pe salariat, unde are nevoie de prestarea muncii acestuia.
Intrebare: Sunt o societate comerciala, la care capitalul social este detinut majoritar de stat. Avand in vedere legea nr. 269/27.10.2023 cu privire la unele masuri fiscale bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termn lung, va rugam sa ne ajutati cu punct de vedere cu privire la Sectiunea 2 -operatori economici - Art. XLI. (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ...
Intrebare: Angajat aflat in concediu pentru crestere copil (CCC), poate obtine venituri din salarii la alta societate in baza unui contract individual de munca cu timp partial? Bineinteles, ca nivelul net sa nu depaseasca de 5 ori cuantumul minim al indemnizatiei.
Intrebare: Avem 4 salariati incadrati pe urmatoarele functii: operator debitare laser (2 persoane), muncitor necalificat si sef atelier. Angajatorul doreste ca cele 4 persoane sa primeasca si atributii de stivuitorist, prin completarea fisei de post cu atributiile acestei functii. Mentionez ca toate cele 4 persoane au calificare de stivuitorist si autorizatie. Va rugam sa ne precizati daca legislatia ne ...
Intrebare: Dorim sa angajam un inginer, cetatean ucrainean (23 ani, masterand). Detine permis de sedere temporara valabil pana la 30.09.2024 iar de la 1 februarie inceteaza activitatea la angajatorul actual din Romania. Va rog sa-mi comunicati care sunt conditiile in care poate fi angajat (perioada contractuala determinat / netederminat, conditii salariale) si care sunt documentele necesare angajarii. ...
Intrebare: 1. Va rog sa ne transmiteti daca exista o durata maxima a concediului de odihna pe care il poate efectua intr-un an, un angajat? 2. In cazul contractelor in derulare cum procedam la suplimentarea zilelor de concediu de odihna: este cazul sa se modifice, pe rand, prin acte aditionale, toate contractele de munca sau este suficienta prevederea zilelor suplimentare in regulamentul intern?
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti in ce conditii si ce documente sunt necesare pentru ca o firma de constructii sa poata angaja pe durata determinata muncitori (calificati si necalificati) din Republica Moldova?
Intrebare: Societatea ofera spatii de locuit pentru salariatii care au domiciliul in alta localitate. Spatiile de locuit se afla in incinta societatii iar firma suporta costurile cu cazarea si utilitatile. Ce tip de contract se incheie intre societate si salariat (daca se poate un model)? Este legal ca utilitatile si cazarea sa fie platite de catre companie si care este cadrul legal?
Intrebare: Un salariat implineste 65 ani in 07.03.2021. Nu a adus la firma documente privind vechimea in munca anterior angajarii si nu stiu daca are 15 ani stagiu de cotizare.
Se poate face incetarea de drept a CIM in data de 07.03? Daca se constata ca nu are 15 ani stagiu ce se poate intampla?
Intrebare: Angajatorul a amenajat in curtea societatii spatii de locuit pentru salariatii care sunt din provincie. Va rog sa-mi spuneti cum se procedeaza in acest caz. Este considerata avantaj in natura? Se incheie contract de inchiriere intre societate si angajat? Trebuie mentionat in contractul de munca al salariatului acest aspect?