Acordarea indemnizatie de pensionare prevazuta in CCM
Raspuns oferit de Elena Valvoi
Consilier juridic C.N.S. Intrebare: La nivel de unitate avem incheiat un CCM, un articol din CCM cuprinde urmatoarea clauza:
Salariatii care se pensioneaza primesc o sigura data o indemnizatie egala cu de 2 ori castigul mediu lunar aprobat prin BVC din fondul de 2% calculat asupra fondului de salarii realizat anual, impozitul anual va fi suportat de soceitate.
Acesta clauza era in vigoarea in anul 2012 pentru ca in anul 2013 s-a incheiat un act aditional la CCM in care s a modificat indemnizatia de la 2 salarii la 4 salarii.
Nelamurire:
Avem un salariat care s-a pensionat in anul 2012, cu emiterea deciziei de pensionare tot in anul 2012, dar a continuat activitatea in cadrul societatii pana la 01.06.2013. Cand s-a poensionat nu a solicitat plata indemnizatiei pentru pensionare. La data de 01.06.2013 salariatului i-a incetat raporturile de munca cu societatea solicitand si indemnizatia de pensionare, intrebarea mea este de cate salarii beneficiaza fostul salariat? de 2 salarii cat avea dreptul conform CCM-ului in vigoare la data emiterii deciziei de pensionare sau 4 salarii la data incetarii raporturilor de munca cu societatea?
• Tip societate: S.A.
• Numar de angajati: peste 50 angajati
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic
aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
De ce sa va inregistrati?
- Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 55.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.035 + TVA = 2.136,75 lei
Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 2.837,80 lei (TVA inclusa)
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 15 iul 2013.
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!
Intrebari similare din categoria Ajutoare materiale
Intrebare: Se poate acorda de catre angajator ajutor de deces pentru un salariat (decedat mama), daca da in ce conditii si ce implicatii fiscale sunt, care este plafonul maxim.
Intrebare: In cazul unei societati pe actiuni cu capital integral public, fara a fi bugetari, se impune aplicarea modificarii aduse de Legea 296/2023 in sensul de a nu se mai acorda ajutoare la pensionare?
Intrebare: Completare la intrebarea anterioara: cei 300 lei se vor inregistra pe stat si se vor declara in D112? Sau se inregistreaza in contabilitate doar?
Intrebare: Avem un student in practica, cu care nu avem incheiat un contract individual de munca, ci doar Conventia de practica de la universitate. Am dori sa ii acordam un bonus, sau o suma de bani, pentru activitatea prestata, acum aproape de finalul perioadei de practica. Cum am putea face acest lucru, avand in vedere ca nu exista un CIM?
Intrebare: Se poate acorda ajutor banesc unui salariat pentru copil bolnav? Daca da, care ar fi suma maxima, ce documente sunt necesare si cum se inregistreaza aceste sume in D 112.
Intrebare: Stiu ca in Anexa 2 adeverinta pentru intrare in CIC nu se trec si ajutoarele sociale. Dar in fisa fiscala si in D 112 ele apar. Mi se cere de la AJPIS ca veniturile sa corespunda in toare aceste 3 dcoumente (adica si in Anexa 2 si in D112 si in Fisa Fiscala). Cum considerati ca ar trebui sa raspund? Este corect sa fie trecute ajutoarele sociale in Fisa Fiscala si D112? Dar in Anexa 2 pentru ...