Intrebare: Suntem o societate care aplica OUG 114/2018. Directorul General daca are contract de Management intra sub incidenta acesti ordonante?
Intrebare: In cadrul SA-ului avem administratori cu contract de mandat. Daca unul din ei intra in concediu medical si prezinta certificat de concediu medical, firma il poate plati? In ce conditii?
Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta in legislatia muncii din Romania
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 68.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in Codul Muncii si HR
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
Intrebare: La nivelul societatii, pentru directorul general nivelul de salarizare se stabileste potrivit prevederilor art. 38 coroborat cu 37 din OUG 109/2011. Potrivit acestora remuneratia fixa nu poate depasi 6 salarii medii brute pe ultime 12 luni anterior numirii, comunicate de INS pentru ramura de activitate.
In conditiile modificarilor intervenite la Codul fiscal privind trecerea contributiilor de ...
Intrebare: Administratorii care au contract de mandat, din ianuarie vor plati aceleasi contributii ca orice salariat?
Cat va fi indemnizatia neta a unui administrator daca brutul va fi 2.423 lei?
Intrebare: Pana la data de 01.09.2017 directorii adjuncti au fost salariati cu CIM. Incepand cu aceasta data li s-au incheiat contracte de mandat, La intocmirea organigramei si a statului de functii, ii iau in calcul ca si salariati sau numai ca numar de posturi , avand in vedere ca fondul de salarii nu este afectat de indemnizatiilor lor lunare, ei avand un capitol separat in bugetul anual?
Intrebare: Daca un cetatean strain, pensionar, nationalitate Grecia, incheie contract de administrator cu o societate din Romania si prezinta Document portabil A1, ce taxe se platesc pentru venitul obtinut si in ce tara?
Intrebare: Directorul general al societatii este numit de catre Cosiliul de administratie conform art.143 alin 1 (nu face parte din consiliul de administratie) si are incheiat Contract de mandat pe o durata de 4 ani (13.08.2013 - 13.08.2017), iar remuneratia a fost stabilita de catre Consiliul de administratie conform Ordonantei nr.109/2011 privind Guvernanta Corporativa.
Directorul general solicita ...
Intrebare: Pentru un asociat care are incheiat cu firma (SRL) un contract de management din luna 11.2016 pana in luna 11.2017, care sunt contributiile obligatorii ce trebuiesc constituite si platite, atat in anul 2016 cat si in anul 2017? Contributia la somaj este obligatorie sau optionala?
Intrebare: Aferent anului 2016, am obligatia de a depune 205 pentru un contract de administrare mandat.
Veniturile obtinute in baza contractului de mandat sunt asimilate salariilor si in consecinta nu depun declaratia 205 sau sunt catalogate venituri din alte surse?
Intrebare: In ce conditii sunt deductibile cheltuielile cu diurna in anul pentru un administrator care nu este salariat, are dubla cetatenie, face deplasari in interesul desfasurarii activitatii economice si nu are contract de mandat. Numirea lui ca administrator apare in actul constitutiv. Mai sunt necesare alte documente pentru a stabili deductibilitatea cheltuielilor cu diurna?
Intrebare: Daca pentru un administrator pentru care este incheiat contract de administrare, ce doreste sa primeasca indemnizatia de administrator cash, se poate elibera mai mult de 10.000 lei din casa.
Plafonul de 10.000 lei se aplica si administratorului, indemnizatia administratorului fiind venit asimilat salariului.
Intrebare: Care este temeiul legal in care se poate incheia contract de management intre societate si o persoana fizica avand calitatea de director proiect de cercetare?
Intrebare: Indemnizatia administratorului, stabilita prin contractul de administrare, trebuie sa fie in concordanta cu salariul minim brut? Se modifica si indemnizatia odata cu modificarea salariului minim?
Intrebare: Firma noastre, SA, doreste sa incheie un contract de administrator cu o persoana fizica nerezidenta ( resedinta la Monaco). puteti sa ma ajutati, va rog, ce taxe si contributii trebuie sa calculam si care este baza lor de calcul? aceste sume le dclaram in d112 sau in d100?