Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 28 Februarie 2021
Un produs marca Rentrop&Straton

Munca in regim de telemunca. Locul de munca. Zilele in care telesariatul presteaza activitate la sediile angajatorului

Raspuns oferit de Rodica Mantescu
Rodica Mantescu
Specialist in legislatia muncii
valabil la 08 Feb 2021
Intrebare: As dori sa trecem angajatii intr-un sistem de telemunca flexibil In fiecare Luni ei vor completa o foaie prin care precizeaza unde vor lucra in saptamana urmatoare, de exemplu: 01.02.2021 - 03.02.2021 la adresa X, str Y 04.02.2021 la punctul de lucru al societatii la adresa Z 05.02.2021 la adresa din alt oras din Romania, Str X 08.02.2021 - 28.02.2021 in Franta. Este posibil sa se lucreze in acest mod si ce documente trebuie sa intocmeasca atat firma cat si angajatul?

Raspuns: Conform art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca:
 In cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele:
a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;
b) perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;
c) locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, convenite de parti;
d) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
 e) modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;
 f) responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8;
g) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
h) obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi;
i) masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat;
j) conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.

Astfel cum se poate observa prevederile legale citate stabilesc ca, contractul individual de munca cu clauza de telemunca va contine:
b) perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;
c) locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, convenite de parti;

Rezulta ca zilele in care salariatul isi desfasoara activitatea la locul de munca organizat al angajatorului si zilele in care salariatul presteaza activitate in regim de telemunca trebuie sa fie mentionate in contractul individual de munca daca se incheie de la inceput cu clauza de telemunca sau introduse ulterior in baza unui act aditional.
In practica se foloseste mentionarea in actul aditional la contractului individual de munca a faptului ca salariatul formuleaza o cerere in care mentioneaza zilele in care va presta activitate in regim de telemunca.
Spre exemplu in situatia expusa, se poate incheia act aditional la contractul individual de munca in care sa se mentioneze (alaturi de toate celelalte clauze privind clauza de telemunca) ca se va stabili la inceput de saptamana, in fiecare zi de luni, zilele in care salariatul presteaza activitate in regim de telemunca si zilele in care salariatul presteaza activitate la un loc de munca organizat al angajatorului.
Mentionam cu privire la acest aspect faptul ca o astfel de prevedere nu este considerata legala de unii inspectori de munca.

In ceea ce priveste locul/locurile de munca mentionam ca acestea trebuie sa fie prevazute in contractul individual de munca/actul aditional, iar angajatorul trebuie sa isi indeplineasca in legatura cu aceste locuri de munca obligatiile mentionate in art. 7 din Legea 81/2018 si anume:
Art. 7 - Angajatorul are urmatoarele obligatii specifice privind securitatea si sanatatea in munca a telesalariatului:
a) sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, partile putand conveni printr-un acord scris inclusiv sa fie utilizate cele proprii ale telesalariatului, cu specificarea conditiilor de utilizare;
b) sa instaleze, sa verifice si sa intretina echipamentul de munca necesar, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
c) sa asigure conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de desfasurare a activitatii de telemunca si utilizarii echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la schimbarea locului de desfasurare a activitatii de telemunca, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru.
In consecinta, locul de munca trebuie fie clar stabilit cu indicarea adresei, fapt pentru care, mentionarea statului Franta nu este suficienta. Mai mult, in situatia in care salariatul presteaza activitate in regim de telemunca in alt stat membru UE, angajatorul trebuie sa tina cont de implicatiile fiscale precum si de obligatiile pe care le stabileste in sarcina sa legislatia statului respectiv.
 

Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "Cele mai importante noutati din sfera LEGISLATIEI MUNCII"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Feb022021

Cod de etica. Asistenta sociala

de Adina Popescu valabil la 02 Feb 2021
Nov102020

Recuperare paguba produsa de un gestionar

de Adina Popescu valabil la 10 Nov 2020
Oct112020

Cumul salariat si PFA

de Alexandra Nedelcu valabil la 11 Oct 2020
Feb282020

Angajare detinut inainte si dupa eliberare

de Rodica Mantescu valabil la 28 Feb 2020
x