Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca - ITM
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 18 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca

Raspuns oferit de Colectiv Portal Codul Muncii
Colectiv Portal Codul Muncii
07 Ian 2015

Creantele bugetare reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, precum si obligatiile accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta bugetara.
Procedurile de administrare a creantelor bugetare prevazute la alin. (1) vor fi continuate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate, care se subroga in drepturile si obligatiile inspectoratelor teritoriale de munca. Administrarea creantelor prevazute la alin. (1) se indeplineste potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sumele reprezentand comisionul inclusiv dobanzile, penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere pentru care dreptul de a cere executarea silita s-a prescris pana la data preluarii in administrare a acestora de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, raman in responsabilitatea inspectoratelor teritoriale de munca.
Pentru creantele bugetare inspectoratele teritoriale de munca vor preda organelor fiscale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, competente in administrarea contribuabililor, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, urmatoarele:
a) inscrisurile, in original, in care sunt individualizate creantele datorate si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi si care reprezinta titluri executorii, neatacate in termenul legal sau dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora;
b) dosarele aflate pe rolul instantelor de judecata pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executarea silita sau contestatiile impotriva actelor prin care se dispun si se duc la indeplinire masurile asiguratorii, precum si in cazul litigiilor care privesc procedurile de insolventa, aferente creantelor;
c) situatia soldurilor creantelor prevazute la alin. (1);
d) situatia sumelor platite in plus fata de obligatia de plata;
e) orice alte informatii/documente disponibile, necesare urmaririi si verificarii sumelor datorate.
Procedura de predare-primire a documentelor si a informatiilor prevazute la alin. (4) va fi aprobata prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Incepand cu data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi, comisioanele prevazute la alin. (1), inclusiv obligatiile accesorii aferente acestora, se achita la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale in raza carora sunt luati in administrare contribuabilii, intr-un cont distinct de venituri al bugetului de stat, codificat cu codul de identificare fiscala a contribuabililor.
Pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executarea silita/procedurile de insolventa, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca, dupa caz, si dobandesc calitatea procesuala a acestora, la implinirea termenului prevazut la art. 1 alin. (4), in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata.
Prezenta lege intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia prevederilor art. 1 alin. (2), care intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii.
La data intrarii in vigoare a prevederilor art. 1 alin. (2), se abroga art. I si IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145 din 28 februarie 2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 41/2012.
La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 403/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 din 9 ianuarie 2006.
(Legea nr. 170 din 16 decembrie 2014 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 925 din 18 decembrie 2014)

Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Mar282014

Obiectivele controalelor efectuate de inspectorii de munca

de Colectiv Portal Codul Muncii 28 Mar 2014
Scopul principal al activitatilor de inspectie a muncii si al celor de prevenire si protectie consta in cresterea nivelului de securitate si sanatate ocupationala pentru personal.I. Pe linia raporturilor de munca/serviciu:1. respectarea legalitatii privind incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea raporturilor de munca/serviciu ale personalului M.A.I.;2. legalitatea clauzelor ...
x