Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Portal actualizat la 27 Mai 2018

Sofer. Diurna. Salariu minim

Raspuns oferit de Rodica Mantescu
Rodica Mantescu
Specialist in legislatia muncii
Intrebare: Tinand cont de situatiile ce le voi enumera mai jos si de toate prevederile din Codul muncii, ale HG 518, Legii 16/2017 cu art. 5 si art. 9, va rog sa imi spuneti in care din situatii ma aflu, respectiv detasare transnationala sau delegare si ce salariu trebuie sa asigur soferilor (minimul din Romania sau minimul din alt stat menbru) si daca pot primi pe langa salariu si diurna: 1. firma noastra deleaga, spun eu, soferi pe o perioada de 60 zile pe camionul societatii pentru a inlocui un alt sofer. Soferul pleca cu microbuzul. Camionul nostru se afla deja in alta tara. 2. societatea noastra are incheiat un contract de transport cu o firma din Luxembourg, contract de transport care cuprinde informatii despre tarife, penalizari, in caz ca nu se respecta termenul de incarcare descarcare, etc., salariatii nu sunt pusi la dispozitia acestei firme. Soferii nu intercationeaza cu aceasta firma. Fiecare transport se realizeaza pe baza de comanda transmisa de firma respectiva catre dispeceratul nostru. Fiecare comanda contine referiri la fiecare transport si la fiecare camion al nostru.Soferii sunt organizati si directionati , primesc incarcarile si descarcarile de la dispeceratul nostru, dupa ce , anterior dispeceratul a primit comanda de transport de la firma din Luxemborg. 3. transportul se efectueaza in toata Europa, nu exista ca punct de plecare sau sosire Luxemburg, sunt curse Franta-Spania, Anglia-Germnia etc. Soferii nu isi petrec in Luxemburg in niciun caz cea mai mare parte a timpului, nici de lucru nici cel de repaus. In 60 zile isi fac pauza de lucru, in Germania, in Anglia, Franta .. etc. 4. Avem obtinut formularul A1 pentru situatii de pluriactivitate, cu mentiunea ca efectuam activitati in toate statele UE, si nu intr-un anumit stat. Nu exista declarata o detasare intr-un alt stat european in A1, soferii incadrandu-se la pluriactivitate. Nu se declara niciun alt angajator din alt stat membru in formularul A.1. 5.Camioanele sunt ale societatii noastre. 6. Soferii merg dintr-un stat in altul pe toata perioada celor 60 zile, isi fac pauza de odihna specifica soferilor in orice tara se nimereste. 7. Pentru fiecare perioada de 60 de zile in care soferul este plecat, detinem ordin de deplasare, foaie de parcurs cu tarile tranzitate, comenzi si cmr-uri pentru fiecare cursa efectuata de soferul respectiv. 8. Locul de munca al soferului din contractul de munca este „sediul societatii” deoarece in afara delegatiei de 60 zile de pe comunitate, soferii la intoarcere pot efectua si alt tip de curse, in Romania de exemplu, sau curse Romania - Italia, curse care dureaza 7-10 zile. Societatea nostra nu efectueaza numai curse pe comunitate ci si curse in tara sau curse Romania - Italia. Angajarea soferilor nu se face cu scopul de a-i trimite in delegatii de 60 zile. Vointa lor se manifesta treptat pentru acest tip de delegatie, iar la plecarea in delegatia de 60 zile, completeaza o cerere de delegare pe aceasta perioada. Dupa o perioada de repaus de 10 zile se pot intoarce pe comunitate pentru o alta perioada de 60 zile cu acordul lor pe baza cererii scrise. Am insiruit toate aceste amanunte pentr ca am intrebat de foarte multe ori si nu am primit un raspuns exact, poate ajuta sa va faceti o imagine clara asupra acestei situatii. Nu reusesc sa inteleg in ce situatie se afla societatea nostra: de detasare transnationala sau delegare. Am citit toata legislatia din domeniu dar nu inteleg daca sunt in situatie de detasare transnationala sau delegare. Existenta unui contract de prestari servicii intre mine si firma din Luxemburg este de natura a defini situatia soferilor nostri in detasare transnationala? In ce stat ar fi ei detasati , in situatia in care ei tranziteaza toate tarile Europei si respecta legislatia din toata Europa? De ce s-ar considera detasati in Luxemborg- doar din cauza acestui contract- in situiatia in care pe perioda de 60 zile au poate doar cateva curse cu descarcare sau incarcare in Luxemborg , restul fiind cu pct de plecare sau sosire alte tari din UE si Elvetia? 9. Societatea nostra efectueaza si transport international din Romania in Italia, tot in baza unui contract cadru, dar cu comanda de transport pe fiecare cursa, transport care dureaza 7-10 zile, Aici este delegare , clar. De ce delegarea de 60 zile nu ar fi tot delegare si poate fi detasare trasnationala? Poate doar pentru ca masinile nu ajung in Romania, dar nu am intalnit in nicio lege aceasta mentiune. Soferii , cei carora li se schimba locul de munca , pleaca din Romania si se intorc tot in Romania, la sediul societatii , la sf delgatiei detasarii. 10. Societatea nostra respecta legile speciale din Franta si Germania respectiv milog si macron care prevad asigurarea salariului minim pentru orele conduse pe teritoriul acestor tari. Pe scurt, soferii sunt platiti cu 8.84 euro si 10 euro pentru orele lucrate in Germania si Franta, respectand prevederile acestor tari privind salariul minim pentru soferii care le tranziteaza tara. Celelalte tari, inca nu au impus reguli, urmeaza in 2018 Austria si Luxemburg. Va rog sa imi spuneti in ce situatie ma aflu: 1. daca este delegare, in afara salariului minim din Romania 1450/1900 si suplimentele pentru orele conduse in Franta si Germania, le pot acorda si diurna in limita a 2.5 ori nivelul stabilit pentru institutiile publice? Nu poate fi asimilata venitului salarial de ANAF? 2. daca este detasare trasnatioana, salariul minim al carei tari trebuie sa il asigur in conditiile in care soferul migreaza in toate tarile UE si Elvetia? Ii mai pot plati soferului diurna in limita a 2.5 ori nivelul stabilit pentru institutii publice peste garantarea salariului mimim? sau diurna va fi asimilata salariului? In conditiile in care am asigurat salariul minim din Romania plus salariul minim pentru orele conduse in Franta si Germania, acestea fiind venituri impozabile, pe statul de plata, iar in afara acestora am platit diurna, este posibil ca diurna sa fie asimilata venitului salarial? sau e corect?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro

Login utilizator

Creare cont platit Testare gratuita

De ce sa va inregistrati?

  • Pentru a avea la dispozitia dvs. zeci de experti 24 / 7 / 365!
  • Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 31.500 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
  • Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 1.350 + TVA = 1.417,5 lei
  • Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
  • Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
  • NOU! Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 1.636 + TVA =1.717,5 lei

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Sofer. Diurna. Salariu minim
ACCES INSTANT la intrebare si raspuns platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea care prezinta interes pentru dvs. platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.

Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "Documente solicitate de inspectorii ITM"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Mai212018

Detasare salariati din state non UE. Obligatii

de Rodica Mantescu valabil la 21 Mai 2018
Mai182018

Detasare salariati din state membre UE. Obligatii

de Rodica Mantescu valabil la 18 Mai 2018
Mai102018

Agent de munca temporara. Documente

de Rodica Mantescu valabil la 10 Mai 2018
Apr252018

Detasare transnationala. Cazuri

de Rodica Mantescu valabil la 25 Apr 2018
x