Procedura transferului in cadrul institutiilor publice - Institutii publice
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Procedura transferului in cadrul institutiilor publice

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic
valabil la 21 Ian 2014
Intrebare: Care este procedura pe care trebuie sa o indeplineasca o institutie publica in cazul transferului la cerere al unui functionar public la o alta institutie publica? Ce act administrativ emite fostul angajator functionarului public care se transfera la cerere la o alta institutie publica?


Raspuns: Transferul poate avea loc fie in interesul serviciului, fie la cererea functionarului public, conform prevederilor art. 90 alin. (1) din Legea nr.188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si se poate face intr-o functie publica pentru care sunt indeplinite conditiile specifice prevazute in fisa postului.
Transferul la cerere se poate face intr-o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional sau intr-o functie publica de nivel inferior, in urma aprobarii cererii de transfer a functionarului public de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care se solicita transferul. In acest caz, transferul poate avea loc numai intre autoritati sau institutii publice din administratia publica centrala, intre autoritati administrative autonome ori, dupa caz, intre autoritati sau institutii publice din administratia publica locala.
In cazul functionarilor publici de conducere, transferul se poate realiza pe functii publice de conducere de acelasi nivel sau, dupa caz, de nivel inferior, ale caror conditii de ocupare si experienta profesionala necesara in vederea ocuparii sunt similare cu cele ale functiei de pe care se efectueaza transferul, cu respectarea urmatoarelor conditii:
1. Transferul se poate face intr-o functie publica pentru care sunt indeplinite conditiile specifice prevazute in fisa postului.
2. Transferul in interesul serviciului se face intr-o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional cu functia publica detinuta de functionarul public sau intr-o functie publica de nivel inferior.
3. Transferul la cerere se face intr-o functie publica de aceeasi categorie, clasa si grad profesional sau intr-o functie publica de nivel inferior, in urma aprobarii cererii de transfer a functionarului public de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care se solicita transferul. In acest caz, transferul poate avea loc numai intre autoritati sau institutii publice din administratia publica centrala, intre autoritati administrative autonome ori, dupa caz, intre autoritati sau institutii publice din administratia publica locala.
Autoritatile sau institutiile publice intre care se realizeaza transferul sunt obligate sa verifice indeplinirea conditiei de similaritate a conditiilor de ocupare si a experientei profesionale.
Prin exceptie de la aceasta regula, in cazul inaltilor functionari publici, transferul la cerere se poate dispune de persoana care are competenta legala de numire in functia publica, la solicitarea motivata a inaltului functionar public si cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice in a carei structura se gaseste functia publica vacanta pe care urmeaza a fi transferat, cu indeplinirea conditiilor specifice prevazute pentru functia publica de conducere sau de executie respectiva si cu respectarea publicitatii functiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere.
Desi legea nu prevede in mod expres, in practica transferul, respectiv cererea formulata de functionarul public este necesar a fi aprobat(a) si de conducatorul institutiei sau autoritatii in care functionarul public in cauza isi desfasoara activitatea.
Totodata, potrivit prevederilor art. 90 alin. (7) din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile art. 148 si urm. din HG 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, in toate cazurile autoritatile sau institutiile publice au obligatia de a asigura publicitatea functiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere. In situatia in care doi sau mai multi functionari publici solicita ocuparea unei functii publice vacante prin transfer la cerere, selectia se face pe baza de interviu.
Anuntul cu privire la functiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere trebuie facut cu cel putin 30 de zile anterior datei prevazute pentru ocuparea prin transfer la cerere a functiilor publice, iar functionarii publici interesati au dreptul sa isi depuna cererile de transfer, insotite de un curriculum vitae, in termen de 20 de zile de la data afisarii anuntului.
In situatia in care sunt depuse mai multe cereri de transfer, autoritatea sau institutia publica va organiza un interviu cu functionarii publici solicitanti. Interviul va fi sustinut cu conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori cu persoana desemnata de catre acesta. Data, ora si locul sustinerii interviului vor fi aduse la cunostinta solicitantilor conform art. 149 alin. (2) din HG 611/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
In urma sustinerii interviului cu functionarii publici solicitanti se va incheia un proces-verbal al interviului, care va fi semnat de conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori de catre persoana desemnata de acesta.
Este de precizat ca, in cazul transferului nu este necesar avizul ANFP.
In concluzie, apreciem ca, din punctul de vedere al institutiei de la care se transfera functionarul public in speta, aceasta trebuie sa fie de acord cu transferul acestuia, aproband in scris cererea functionarului public, asigurandu-se ca acesta va preda lucrarile si bunurile incredintate, in temeiul art. 103 din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. De asemenea, pe baza actului administrativ de aprobare a transferului de catre institutia la care se transfera, in care se precizeaza in clar printre altele, functia si data de la care isi produce efectele, apreciem ca angajatorul initial trebuie sa emita un act administrativ prin care sa constate mobilitatea functionarului public si modificarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu institutia in cauza, la cerere, cu precizarea ca numirea in noua functie se va realiza de catre conducatorul autoritatii la care s-a realizat transferul.

Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Institutii publice

Mar112024

Promovare personal contractual debutant cu cim pe perioada determinata.

de Florentina Buzea valabil la 11 Mar 2024
Intrebare: In cadrul serviciului public de utilitati, avem incadrat un salariat, pe perioada determinata de 12 luni, in functie contractuala de inspector de specialitate debutant. Salariatul are 53 ani si are calitatea de pensionar din ianuarie 2020, avand pensie de serviciu (serviciul militar) pentru limita de varsta emisa de Casa de Pensii Sectoriala. Recent, acestuia i s-a acceptat cererea de prelungire ...
Mar072024

Indemnizatia de hrana si tichetele de masa. Acordare in situatia cumulului de functii.

de Florentina Buzea valabil la 07 Mar 2024
Intrebare: Conform Legii nr.153/2017 art. 18 alin. (5) in sanatate se acorda indemnizatia de hrana. Avand in vedere solicitarile unor salariati de a beneficia de indemnizatia de hrana cu toate ca acestia nu au functia de baza la noi in unitate, va rugam sa ne spuneti daca pot beneficia de aceasta indemnizatie la noi in unitate. Precizam ca o parte din salariati au functia de baza in alte insitutii unde ...
Feb062024

Incompatibilitate functionar public si PFA

de Florentina Buzea valabil la 06 Feb 2024
Intrebare: Din 27.12.2023 sunt salariata si angajata ca functionar public, post de executie; inainte am lucrat ca PFA. Dupa data de 27.12.2023, inclusiv in anul 2024 incasez in PFA facturi emise in anul 2023. Exista vreo incompatibilitate ca in anul 2024 sunt functionar public dar incasez in PFA facturi restante emise inainte de data de 27.12.2023 ? Trebuie sa inchid oficial PFA_ul pana la o data anume. ...
Mar252023

Incetare raport de serviciu prin acordul partilor

de Alexandra Nedelcu valabil la 25 Mar 2023
Intrebare: Daca un functionar public solicita incetarea raportului de serviciu, conform art. 516 lit.b) din OUG 57/2019, prin acordul partilor, consemnat in scris, incepand cu data de XX, iar conducerea institutiei aproba aceasta cerere cu respectarea termenului legal de preaviz. Cum ar trebui sa se emita dispozitia de incetare a raportului de serviciu: prin acordul partilor (conform art. 516 lit.b din OUG ...
Mar252023

Inlocuire persoana care exercita temporar functie de conducere

de Alexandra Nedelcu valabil la 25 Mar 2023
Intrebare: Intr-o institutie publica postul de Sef serviciu al unui serviciu oarecare este vacant, pe acest post vacant este numit prin dispozitie un functionar public de executie sa exercite cu caracter temporar functia de sef serviciu. Ulterior, aceasta persoana este nevoita sa lipseasca de la servici o perioada mai lunga de timp (3 luni), timp in care este inlocuita de un alt functionar public de ...
Feb192023

Angajare medic primar pe post de medic specialist

de Adina Popescu valabil la 19 Feb 2023
Intrebare: As dori sa intreb, daca in cadrul institutiei noastre (asistenta sociala), este scos la concurs un post vacant de medic specialist si este admis un candidat, care este medic primar. Intrebarea este, daca pe postul de medic specialist, putem incadra medic primar?
x