Intrebare: Cum raportam in Revisal reducerea din 5 zile de lucru in 4 zile de lucru pentru fiecare angajat. Dorim sa pastram angajatii, dar nu avem comenzi.
Intrebare: Va rog sa ne spuneti daca, in perioada starii de urgenta sau a starii de alerta modificarea tipului de contract individual de munca, in cazul in care se lucreaza si de la domiciliul salariatului si de la sediul firmei in functie de necesitati, impune intocmirea unui act aditional la contractul individual de munca sau a unei decizii a angajatorului si daca acestea se inregistreaza in Revisal.
Intrebare: In perioada starii de urgenta, am reglementat munca de acasa cu salariatii nostri prin decizii individuale comunicate angajatilor pe adresele de email. Dupa ridicarea starii de urgenta, masurile de distantare si de circualtie a persoanelor se pastreaza, dar nu stim daca vom mai putea regelementa prin decizii unilaterale schimbarea locului de munca, ne-am gandit sa emitem acte aditionale, dar ...
Intrebare: De curand s-a modificat sediul social (ne-am mutat intr-o alta cladire).
Va rog sa-mi spuneti ce acte trebuie sa fac pentru actualizarea documentelor cu noua adresa.
Este in regula daca fac un AA la regulamentul intern sau trebuie AA la CIM-ul fiecarui angajat in parte.
Intrebare: In ce conditii se poate determina micsorarea salariala a unui angajat pentru alinierea cu grila salariala din cadrul departamentului? Exista un angajat care are salariul mai mare decat ceilalti membri ai echipei, majorare dictata in conditiile unei situatii financiare mai bune decat cea actuala, sau chiar dintr-o eroare. Exista termeni legali pentru o astfel de micsorare? Micsorarea dorim sa ...
Intrebare: Un salariat, cetatean roman, doreste sa plece timp de 6 luni in America unde are stabilita familia dar doreste si continuarea activitatii in cadrul firmei. Functia pe care o are ii permite sa lucreze utilizand mijloacele de tehnologie a informatiei si comunicatiilor (laptop, telefon), iar angajatorul este de acord ca acesta sa-si continue activitatea. Ce acte trebuie intocmite? Ce taxe trebuie ...
Intrebare: In data de 31.03.2020 s-a organizat o sedinta cu toti angajatii in care s a hotarat de comun acord CU ANGAJATORUL ,tinand cont de situatia generata de COVID-19 ca incepand cu 01.04.2020 toti angajatii vor lucra 6 ore si vor fi platiti cu 75% din salariu. In aceasta situatie trebuiesc facute ACTE ADITIONALE pentru fiecare angajat in care scriem despre modificarea programului iar la salariu putem ...
Intrebare: Pe perioada starii de urgenta dorim sa schimbam locatia si atributiile unor angajate. Respectiv, ele lucrau in mall ca lucrator comercial, iar acum dorim sa le trimitem in supermarketuri , ca merchandiseri. Drepturile salariale vor ramane aceleasi. Cum este posibila aceasta schimbare si ce implicatii deriva?
Intrebare: Avem un caz de schimbare de functie din sef sectie in sef echipa/unitate elementara de lucru si diminuare salariului in raport cu functia. Conform art. 41 Codul muncii modificarea poate fi facuta numai prin acordul partilor - adica cu semnarea unui act aditional de catre angajatul respectiv. Cum procedam in cazul in care persoana nu este de acord cu noul salariu si nu semneaza actul aditional. ...
Intrebare: Companie care activeaza in comert, cu magazine in Mall-uri, si-a suspendat activitatea conform Ordonantei, iar angajatii incepand cu data de 01 aprilie 2020 vor avea conctractul de munca suspendat beneficiind de somaj tehnic! Intrebarea mea este: putem trimite angajatilor aflati in somaj tehnic materiale de studiu, organizare de meetinguri (traininguri) online, precum si efectuarea de teste de ...
Intrebare: Va rugam sa ne comunicati cum putem face modificarea in Revisal pentru angajatii companiei, in situatia in care acestia lucreaza pe tot parcursul starii de urgenta, instituita prin Decret Prezidential, la domiciliu si la sediu prin rotatie, in functie de necesitati (ex. 2 zile muncesc de acasa, o zi vin la sediu sau o saptamana muncesc de acasa si o saptamana de la sediu).
Intrebare: In prezentul context, conducerea doreste sa scada programul de lucru-numarul orelor, astfel incat sa plateasca lunar 75% din salariu, insa fara sa fie considerat somaj tehnic. Suntem unitate de productie.
Am rugamintea sa-mi specificati:
In ce baza legala pot face o asemenea modificare si care sunt documentele pe care e nevoie sa le emit?
Intrebare: Daca un salariat este cu munca la domiciliu, iar acum solicita conform art. 2 din Legea 19/2020 acordarea zilelor libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, se poate face schimbarea, iar aceasta schimbare daca e posibila se face si in Revisal?
Intrebare: Daca sotia solicita 75% pentru a sta cu copilul acasa cu varsta sub 12 ani, iar sotul lucreaza la domicilu, e corect ? Pot sta ambii acasa sau e valabil doar una din cele 2 variante?