Despagubirile in caz de deces din accident de munca
Raspuns oferit de Gabriela Dita
consilier juridicIntrebare: Am avut un accident de munca, care s-a soldat cu decesul angajatului. I-am acordat ajutorul de deces in valoare de un salariu mediu brut de 2681 lei (evenimentul s-a petrecut in luna noiembrie 2016).
Intrebarea este: familia ar putea beneficia de ajutor si in baza Legii 346/2002?
SECTIUNEA 6
Despagubiri in caz de deces
Art. 27. – (1) In cazul decesului asiguratului ca urmare a unui accident de munca sau a unei boli profesionale, beneficiaza de ajutor de deces o singura persoana, care poate fi, dupa caz: sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul, mostenitorul, in conditiile dreptului comun, sau, in lipsa acesteia, persoana care dovedeste ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces.
(2) Cuantumul ajutorului de deces acordat este de 4 salarii medii brute pe economia nationala.
Art. 28. – Cererea pentru obtinerea ajutorului de deces se depune la sediul CPA, insotita de actele din care rezulta dreptul solicitantului, potrivit legii.
Art. 29. – (1) Admiterea sau respingerea cererii se face prin decizie emisa de CPA, in termen de 20 de zile de la data depunerii cererii.
(2) Decizia se comunica in scris solicitantului in termen de 5 zile de la data emiterii ei.
Art. 30. – Plata ajutorului de deces se face in termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei.
Ce ar trebui sa facem sa beneficiem de acel ajutor?
Acum am aflat de acest ajutor si nu stiu cum sa procedez.
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: peste 50 angajati
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic
aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
De ce sa va inregistrati?
- Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 55.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.035 + TVA = 2.136,75 lei
Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 2.837,80 lei (TVA inclusa)
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 13 mar 2017.
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!
Intrebari similare din categoria Ajutoare materiale
Intrebare: Care este suma maxima ce poate fi platita unui salariat intr-o zi ca si drept de natura salariala (ajutor deces, nastere, salariu, etc.) prin casieria unitatii?
Intrebare: Se poate acorda de catre angajator ajutor de deces pentru un salariat (decedat mama), daca da in ce conditii si ce implicatii fiscale sunt, care este plafonul maxim.
Intrebare: In cazul unei societati pe actiuni cu capital integral public, fara a fi bugetari, se impune aplicarea modificarii aduse de Legea 296/2023 in sensul de a nu se mai acorda ajutoare la pensionare?
Intrebare: Completare la intrebarea anterioara: cei 300 lei se vor inregistra pe stat si se vor declara in D112? Sau se inregistreaza in contabilitate doar?
Intrebare: Avem un student in practica, cu care nu avem incheiat un contract individual de munca, ci doar Conventia de practica de la universitate. Am dori sa ii acordam un bonus, sau o suma de bani, pentru activitatea prestata, acum aproape de finalul perioadei de practica. Cum am putea face acest lucru, avand in vedere ca nu exista un CIM?
Intrebare: Se poate acorda ajutor banesc unui salariat pentru copil bolnav? Daca da, care ar fi suma maxima, ce documente sunt necesare si cum se inregistreaza aceste sume in D 112.