Deplasare salariati in Serbia. Delegare sau detasare. Impozit pe venit
Raspuns oferit de Rodica MantescuSpecialist in legislatia muncii
Punem aceasta intrebare deoarece acest salariat va plati in Romania toate contributiile sociale - Acordul bilateral semnat in 2016 intre Romania si Sebia nefiind ratificat la aceasta data -, fapt care trebuie corect gestionat in declaratia 112. 2) Daca modalitatea legala privind gestionarea acestui caz este pastrarea aceluiasi contract individul de munca pentru activitatea desfasurata de acest salariat in ambele state, in ce document ar trebui stipulata diferentierea de venituri in functie de locul muncii? Mentionam inca o data ca trebuie departajate foarte clar veniturile salariale obtinute pentru activitatea din Romania si cele obtinute pentru activitatea din Serbia, deoarece acestea se impoziteaza din punct de vedere al impozitului pe venit in ambele state, in fiecare stat partea de venit aferenta. Exista riscuri sau pot interveni probleme in legatura cu o plata diferentiata a veniturilor pe activitatile derulate in cele 2 state – avem in vedere plata acelui bonuspremiu pentru activitatea derulata in Serbia. 3) Care este cea mai facila modalitate de intocmire a formalitatilor de detasare suspendare a detasarii? Un acord de detasare care sa prevada de la inceput faptul ca detasarea va fi suspendata lunar pe perioade care vor fi ulterior convenite de angajator cu angajatul - Intocmirea de acorduri de detasare pentru fiecare perioada lunare in care salariatul este detasat in Serbia 4) Ce obligatii are societatea noastra sau salariata in ceea ce priveste impozitul pe venit achitat in Serbia? Vreuna din cele doua parti depune declaratii de regularizare la finele anului (sau alte interval de timp)? Se face vreo regularizare pe cota din Romania, momentan 16%? Daca da, si rezulta o diferenta de impozit in plus/minus de achitat/incasat cine suportaprimeste respective diferenta – societatea sau angajata? 5) Daca sunt alte atentionari pe care ni le puteti prezenta privind aceasta speta le asteptam cu interes.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
- Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 55.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.035 + TVA = 2.136,75 lei
Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 2.837,80 lei (TVA inclusa)
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 iul 2017.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!