Delegare drept de semnatura. Atributii in cadrul unei organizatii nonguvernamentale
Raspuns oferit de Adina Popescuconsilier juridic
Raspuns: In situatia prezentata de dumneavoastra, in conditiile in care persoana cu functie de conducere X se afla in imposibilitate temporara de exercitare a atributiilor, dreptul de semnatura este delegat persoanei din subordine Y, in conformitate cu planul de inlocuire aprobat la nivelul entitatii.
Referitor la celelalte semnaturi, apreciem ca pot fi urmatoarele modalitati de abordare:
1. Z va semna pentru Y la rubrica ”verificat” si o alta persoana, numita W, ar putea intocmi documentul si ar semna la rubrica ”intocmit”.
In acest caz este necesara o decizie interna, emisa de persoana cu functie de conducere care atributiile de organizare si conducere a activitatii respective, prin care Z preia atributia de a verifica documentele.
2. Daca este insa obligatoriu ca persoana Z sa semneze la rubrica ”intocmit”, atunci cealalta persoana, W, ar trebui sa preia atributia de verificare de la Y si astfel: Z semneaza la rubrica ”intocmit”, W semneaza la rubrica ”verificat” (in locul lui Y) iar Y semneaza la rubrica ”aprobat” (pentru X).
In acest caz este necesara o decizie interna prin care W preia atributia de a verifica documentele. Decizia trebuie emisa de persoana cu functie de conducere care atributiile de organizare si conducere a activitatii respective.
3. In situatia in care personalul organizatiei este insuficient pentru a acoperi toate cele trei functii – intocmire, verificare si aprobare, apreciem ca se poate elimina rubrica verificare, urmând ca Z sa semneze adresa la rubrica ”intocmit”, iar Y sa semneze la rubrica ”aprobat”.
Model de decizie de delegare atributii:
ANTET
DECIZIA
nr.…… /……
Având in vedere necesitatea asigurarii continuitatii activitatii in cadrul ............ (denumirea entitatii sau a structurii din cadrul entitatii) in perioade de imposibilitate temporara de exercitare a atributiilor de serviciu,
In conformitate cu Statutul organizatiei/Regulamentul de organizare si functionare/Decizia nr. ..../........... (se mentioneaza aici documentul prin care se prevede ca persoana emitenta are functie de conducere – presedinte, director etc.),
Presedintele/directorul ............ (denumirea entitatii sau a structurii din cadrul entitatii), doamna/domnul ...................
DECIDE:
Art.1. In temeiul prezentei decizii se delega doamnei/domnului …………………, având functia de ……………………………………., urmatoarele atributii:
a) ……
b) …..
………………
Art. 2 Delegarea de atributii prevazuta la art. 1 este aplicabila in perioada ………………
Art.3. Prezenta decizie este dusa la indeplinire de conducerea .............. si persoana/persoanele delegata/delegate.
PRESEDINTE/DIRECTOR,
..........................................
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!