Delegare drept de semnatura. Atributii in cadrul unei organizatii nonguvernamentale - Cumul de functii
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Delegare drept de semnatura. Atributii in cadrul unei organizatii nonguvernamentale

Raspuns oferit de Adina Popescu
Adina Popescu
consilier juridic
Intrebare: Suntem un ONG si avem urmatoarea situatie. In cadrul organizatiei exista un plan de inlocuire atat pentru functiile de conducere cat si pentru functiile de executie. In momentul cand o persoana cu functie de conducere (numita x) se afla in imposibilitate temporara de exercitare a atributiilor (concediu medical, concediu de odihna, degelatie), atributiile ii sunt preluate de persoana din subordine (numita y). In cazul in care lui y ii este subordonat o alta persoana (z), Va rog sa-mi spuneti cum se procedeaza cu semnaturile in cazul redactarii unei adrese pe care trebuie sa o semneze atat z la intocmit, y la verificat si x la aprobat. Unde va semna Y (in locul lui x - cu pentru, in locul lui y cine semneaza?) Ati putea sa imi dati un model pentru a intocmi o decizie interna in acest sens?

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Cod CAEN: dezvoltare regionala

Raspuns: In situatia prezentata de dumneavoastra, in conditiile in care persoana cu functie de conducere X se afla in imposibilitate temporara de exercitare a atributiilor, dreptul de semnatura este delegat persoanei din subordine Y, in conformitate cu planul de inlocuire aprobat la nivelul entitatii.

Referitor la celelalte semnaturi, apreciem ca pot fi urmatoarele modalitati de abordare:
1. Z va semna pentru Y la rubrica ”verificat” si o alta persoana, numita W, ar putea intocmi documentul si ar semna la rubrica ”intocmit”.
In acest caz este necesara o decizie interna, emisa de persoana cu functie de conducere care atributiile de organizare si conducere a activitatii respective, prin care Z preia atributia de a verifica documentele.
2. Daca este insa obligatoriu ca persoana Z sa semneze la rubrica ”intocmit”, atunci cealalta persoana, W, ar trebui sa preia atributia de verificare de la Y si astfel: Z semneaza la rubrica ”intocmit”, W semneaza la rubrica ”verificat” (in locul lui Y) iar Y semneaza la rubrica ”aprobat” (pentru X).
In acest caz este necesara o decizie interna prin care W preia atributia de a verifica documentele. Decizia trebuie emisa de persoana cu functie de conducere care atributiile de organizare si conducere a activitatii respective.
3. In situatia in care personalul organizatiei este insuficient pentru a acoperi toate cele trei functii – intocmire, verificare si aprobare, apreciem ca se poate elimina rubrica verificare, urmând ca Z sa semneze adresa la rubrica ”intocmit”, iar Y sa semneze la rubrica ”aprobat”.

Model de decizie de delegare atributii:
ANTET
DECIZIA
nr.…… /……

          Având in vedere necesitatea asigurarii continuitatii activitatii in cadrul ............ (denumirea entitatii sau a structurii din cadrul entitatii) in perioade de imposibilitate temporara de exercitare a atributiilor de serviciu,
    In conformitate cu Statutul organizatiei/Regulamentul de organizare si functionare/Decizia nr. ..../........... (se mentioneaza aici documentul prin care se prevede ca persoana emitenta are functie de conducere – presedinte, director etc.),
    Presedintele/directorul ............ (denumirea entitatii sau a structurii din cadrul entitatii), doamna/domnul ...................
    

DECIDE:


Art.1. In temeiul prezentei decizii se delega doamnei/domnului …………………, având functia de ……………………………………., urmatoarele atributii:
a) ……
b) …..
………………
Art. 2 Delegarea de atributii prevazuta la art. 1 este aplicabila in perioada ………………
Art.3. Prezenta decizie este dusa la indeplinire de conducerea .............. si persoana/persoanele delegata/delegate.

PRESEDINTE/DIRECTOR,
..........................................
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Cumul de functii

Nov212023

Decizie numire sef santier

de Adina Popescu valabil la 21 Nov 2023
Intrebare: Se poate emite o Decizie numire Sef santier - avand in vedere ca pentru aceasta functie exista COD COR (132308) grupa majora 1?
Nov052023

Conditii post vacant

de Alexandra Nedelcu valabil la 05 Nov 2023
Intrebare: Posturile cu atributii preluate de alti salariatii din cadrul societatii (prin cumul) sunt considerate posturi vacante? Mentionam ca angajatorul nu intentioneaza sa le ocupe in perioada imediat urmatoare.
Oct152023

Delegare de atributii. Incheiere act aditional la CIM

de Alexandra Nedelcu valabil la 15 Oct 2023
Intrebare: Suntem o firma SRL cu capital majoritar de stat (U.A.T.), avem o salariata care a fost in concediu fara plata si apoi a solicitat desfacerea contractului de munca. Pe postul acesteia - secretar vrem sa trecem o alta persoana care deja are o alta functie in firma - sef formatie. Putem sa ii intocmim o decizie cu adaugare de atributii si modificare de salariu pentru o anumita perioada sau sa ...
Aug072023

Cumul de functii la acelasi angajator pentru aceeasi functie

de Rodica Mantescu valabil la 07 Aug 2023
Intrebare: Codul muncii prevede la art. 35 ca orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, fara suprapunerea programului de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea. Poate avea aceeasi functie pe ambele contracte? Multumesc!
Dec022022

Cumul contracte mandat

de Alexandra Nedelcu valabil la 02 Dec 2022
Intrebare: Cate contracte de mandat poate avea o persoana (functia de director general la firme diferite) in acelasi timp?
Oct182022

Cumul de functii la acelasi angajator IP

de Alexandra Nedelcu valabil la 18 Oct 2022
Intrebare: Salariatul care lucreaza in cadrul unei institutii publice cu contract individual de munca cu norma intreaga, poate sa cumuleze la acelasi angajator inca doua contracte de munca cu 2 ore norma? Functiile fiind de referent pentru norma de baza si administrator si gestionar pentru contractele cu norma partiala. Cum poate fi impartit timpul de lucru pentru a desfasura activitatea in bune conditii? ...
x