Intrebare: La o firma de aproximativ 800 de salariatii poate exista conflict de interes pentru functia de inspector resurse umane numit si responsabil cu prelucrarea datelor cu caracter personal?
Intrebare: Am nevoie de o informatie referitoare la munca in zile de sarbatoare.
intentionam sa lucram pe 28.05, nu stiu cat reusim sa compensam in aceeasi luna sau vom continua compensarile in luna iunie.
Este corect ca un angajat sa se prezinte pe 28.05 la serviciu si sa aiba liber in compensare pe 29.05 fara ca salariul sa ii fie influentat?
Daca vrem sa compensam in data 03.06, in luna mai o sa ...
Intrebare: Poate fi considerata ca discriminare, conform prevederilor legislatiei muncii in vigoare, fapta unui conducator de institutie publica de a interzice unui subordonat, prin decizii verbale este adevarat dar exprimate nominal public in mai multe randuri, accesul in anumite birouri, fara ca acestea sa aiba vreun statut special, accesul la multe dintre informatiile de natura profesionala la care avea ...
Intrebare: Va rugam sa ne precizati ce trebuie sa contina Acordul scris incheiat cu salariatul in functia de conducator auto, in calitate de salariat mobil, potrivit art. 119 alin. (2) din Codul muncii?
Intrebare: Articolul 161 din Codul Muncii tocmai a fost modificat iar alin. (2) are urmatorul cuprins: copia CIM se pastreaza la locul de munca pe suport de hartie sau electronic de catre persoana desemnata de angajataor in acest scop, cu respectarea prevederilor privind confidentialitatea datelor cu caracter personal. Ce inseamna persoana desemnata in aceasta situatie?
Se naste obligatia de a avea un ...
Intrebare: Conform prevederilor art.11 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul familiei ocupationale Administratie, din institutia noastra, subordonata consiliului judetean, salariile de baza s-au stabilit prin hotarâre a consiliului ...
Intrebare: Conform prevederilor art.16 alin.(4) Angajatorul este obligat sa pastreze la locul de munca o copie a contractului individual de munca pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc.
In cazul in care la sediul directiei exista dosarele personale (respectiv contractele individuale de munca) ale tuturor salariatilor (in numar de 1700), mai este necesar sa trimitem o copie a contractului ...
Intrebare: Va rugam sa ne spuneti cum putem proceda in cazul urmator: un angajat nu a mai venit la munca de la inceputul lunii februarie, si nu s-a prezentat la departamentul de RU pentru a solicita incetarea CIM. Productia a crezut ca salariatul a fost la departamentul RU si nu a adus acest lucru la cunostinta departamanentului. RU a realizat ca angajatul nu a mai venit la munca doar la final de luna, cu ...
Intrebare: Daca un salariat are concediu medical din luna noiembrie 2017 pana in februarie 2018, iar salariul sau este 1450 lei, conform noilor modificari pot sa majorez salariul la minim pe economie adica 1900 lei?
Intrebare: In prezent Codul Muncii, asa cum a fost modificat prin OUG 53/2017, prevede la art. 16 alin. (4): „Angajatorul este obligat sa pastreze la locul de munca o copie a contractului individual de munca pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc”. Avand in vedere ca societatea noastra are ca obiect de activitate transportul public local, ce se intelege prin loc de munca? Fiecare sofer ...
Intrebare: Dorim sa angajam o persoana care sa lucreze 3 zile de la domiciliu si 2 zile la sediu, vom intocmi un contract de munca la domiciliu? In acest caz. atunci cand o sa lucreze de la domiciliu, cum facem pontajul? Cum o sa fim informati ca lucreaza in respectivul interval?
Intrebare: Va rugam sa precizati daca pot fi cumulate functia de manager transport cu functia de gestionar prin incheierea a 2 contracte in timp partial, respectiv 2 ore si 6 ore, la acelasi angajator.
Intrebare: Suntem o societate de colectare debite care are angajati in Bucuresti unde societatea isi are sediul si punctele de lucru, dar si in tara, unde societatea nu are deschise puncte de lucru. Acestia isi desfasoara activitatea pe teren in localitatile de domiciliu si in judetele din apropriere si la domiciliu pentru putina parte administrativa pe care o au de facut in desfasurarea activitatii.
Avand ...
Intrebare: Avem urmatoarele 2 cazuri:
1. Un angajat in functia de strungar (cf. CIM). Poate fi folosit ocazional si la alte activitati care nu necesita o anumita specializare (ex. munca necalificata)?
2. Un angajat pe functia de lacatus mecanic iar la dosarul de personal are si autorizatie de macaragiu. Poate fi folosit ocazional si pe aceasta functie?
Va rugam sa precizati care sunt documentele legale ...